Tato kampaň byla archivována.

Autor: Fragile agency

BOSE - Passion for music

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií

Ročník: 18

Zadavatel: BOSE

Země: CZ

Na začátku byla výzva od centrály BOSE, ve které bylo zadání na vymyšlení kampaně Passion for music včetně videí s naším lokálním obsahem.

Legendární značka BOSE vyrábí kvalitní elektroniku, často spojenou s hudbou ve vyšší cenové kategorii. Právě tak ji ale vnímá i mladší cílová skupina. Naším úkolem bylo ukázat 3 ikonické produkty (sluchátka, repráček a soundbar) a vtipně oslovit a zaujmout mladší cílovou skupinu, která značku BOSE vnímá spíše jako dražší a že jejich produkty pro ně nejsou tak “sexy” jako levnější a ne tak kvalitní “designovky”.

Cílová skupina byli tedy uživatelé ve věku 18-34 let.

Výsledky, které překračují nastavené benchmarky, jen ukazují, že kampaň byla velice úspěšná.

Strategie

Cíle kampaně:
Znovu nastartovat / zapálit vášeň pro značku Bose.
Omladit cílovou skupinu.
Poukázat na pár ikonických produktů.
A samozřejmě co největší zásah.

Nastavené benchmarky:
- clickthrough rate display reklamy: 0,2 %
- clickthrough rate RTB: 0,3 %
- view rate YT video reklamy: 15-20 %
- clickthrough rate Facebook reklamy: 0,5 %

Cíl

BOSE většinou využívá kreativy z centrály pro všechny své krajiny, proto vytvořit 3 zábavná a catchy videa zaměřující se na běžné situace, do kterých jsme zapojili produkty a jejich USP, byla velká výzva. V každém videu hrál hlavní roli herec Jan Komínek, díky kterému jsme videa přizpůsobili právě pro český trh. Videa jsme vytvořili ve formátech 16:9, 9:16 a 1:1, a to o délce 30s, 20s a 6s, abychom mohli využít veškeré možnosti sociálních sítích.

Z mediálního pohledu jsme se zaměřili na brand awareness & consideration a content optimalizovaný na reach.

Cílová skupina byli uživatelé ve věku 18-34 let, kteří se pohybují především na sociálních sítích. Avšak snažili jsme se tyto mladé uživatele zasáhnout i přes další kanály. Videa jsme komunikovali na YouTube, sociálních sítích jako Facebook, Instagram a TikTok a dále jsem celou kampaň podpořili i v Display reklamě, RTB a ve vyhledávání.

Ve videích hraje mladý herec, kterého mladá cílová skupina zná, a tak je této skupině blíže. Navíc se ocitá v situacích, které jsou této skupině blízké jako cestování městskou hromadnou dopravou např. do školy nebo realizovaná domácí párty. Našimi videy jsme se snažili přiblížit co nejvíce naší cílové skupině a především je zaujmout a zvýšit povědomí o BOSE.

Realizace

Pro 3 produkty BOSE, na které jsme se měli zaměřit (sluchátka, repráček a soundbar) jsme vytvořili 3 vtipná videa s Janem Komínkem v hlavní roli. V každém z nich se dostával do běžných situací ve spojení s produktem. USP produktu jsme skrze to vtipně odkomunikovali.

Bazén
U reproduktoru SL FLex (Bose Soundlink FLEX) jsme poukázali na jeho voděodolnost náhodným spadnutím do vody během divoké privátní párty.

Autobus
U Headphones (Bose HP 700) jsme poukázali na vyřešení situace v jednom příliš hlučném autobusu pomocí funkce potlačení zvuku.

Obývací pokoj
U Soundbaru (Bose Soundbar 900) jsme ukázali možnosti ovládání aplikací a jeho dokonalé zvukové vlastnosti, které vás zvednou od rozehrané hry i když zrovna nejste ten nejlepší tanečník.

Výsledek

Výsledky kampaně:
Imprese: 14 546 628
Kliky: 84 727
Návštěvy: 50 954

Z toho vyhledávání zajistilo přes 4k kliků a display reklama přes 5 mil. impresí a 20k kliků. Přičemž display reklamy dosáhly clickthrough rate 0,41 % (benchmark 0,2 %).
 
 RTB reklama zajistila cca 3,25 mil. impresí a skoro 30k kliků. RTB dosáhlo clickthrough rate 0,86 % (benchmark 0,3 %).

YT video reklamy dosáhly view rate 21,06 % (benchmark 15-20 %) a zajistily skoro 2,5 mil. zhlédnutí a zásah cca 1,5 mil. uživatelů.

TikTok zajistil přes 3 mil. impresí a přes 8k kliků, Facebook a Instagram zajistily přes 900k impresí a 24k kliků. A Facebook reklama dosáhla clickthrough rate 2,64 % (benchmark 0,5 %).

V porovnání s rokem 2021 nám během kampaně 2022 vzrostlo revenue o 9,40 % a noví uživatelé na webu o 49,47 %.