Autor: Fragile agency
BOSE - Passion for music
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 18
Zadavatel: BOSE
Země: CZ
Na začátku byla výzva od centrály BOSE, ve které bylo zadání na vymyšlení kampaně Passion for music včetně videí s naším lokálním obsahem.
Legendární značka BOSE vyrábí kvalitní elektroniku, často spojenou s hudbou ve vyšší cenové kategorii. Právě tak ji ale vnímá i mladší cílová skupina. Naším úkolem bylo ukázat 3 ikonické produkty (sluchátka, repráček a soundbar) a vtipně oslovit a zaujmout mladší cílovou skupinu, která značku BOSE vnímá spíše jako dražší a že jejich produkty pro ně nejsou tak “sexy” jako levnější a ne tak kvalitní “designovky”.
Cílová skupina byli tedy uživatelé ve věku 18-34 let.
Výsledky, které překračují nastavené benchmarky, jen ukazují, že kampaň byla velice úspěšná.
Strategie
Cíle kampaně:
Znovu nastartovat / zapálit vášeň pro značku Bose.
Omladit cílovou skupinu.
Poukázat na pár ikonických produktů.
A samozřejmě co největší zásah.
Nastavené benchmarky:
- clickthrough rate display reklamy: 0,2 %
- clickthrough rate RTB: 0,3 %
- view rate YT video reklamy: 15-20 %
- clickthrough rate Facebook reklamy: 0,5 %
Cíl
Ve videích hraje mladý herec, kterého mladá cílová skupina zná, a tak je této skupině blíže. Navíc se ocitá v situacích, které jsou této skupině blízké jako cestování městskou hromadnou dopravou např. do školy nebo realizovaná domácí párty. Našimi videy jsme se snažili přiblížit co nejvíce naší cílové skupině a především je zaujmout a zvýšit povědomí o BOSE.
Realizace
Výsledek
Výsledky kampaně:
Imprese: 14 546 628
Kliky: 84 727
Návštěvy: 50 954
Z toho vyhledávání zajistilo přes 4k kliků a display reklama přes 5 mil. impresí a 20k kliků. Přičemž display reklamy dosáhly clickthrough rate 0,41 % (benchmark 0,2 %).
RTB reklama zajistila cca 3,25 mil. impresí a skoro 30k kliků. RTB dosáhlo clickthrough rate 0,86 % (benchmark 0,3 %).
YT video reklamy dosáhly view rate 21,06 % (benchmark 15-20 %) a zajistily skoro 2,5 mil. zhlédnutí a zásah cca 1,5 mil. uživatelů.
TikTok zajistil přes 3 mil. impresí a přes 8k kliků, Facebook a Instagram zajistily přes 900k impresí a 24k kliků. A Facebook reklama dosáhla clickthrough rate 2,64 % (benchmark 0,5 %).
V porovnání s rokem 2021 nám během kampaně 2022 vzrostlo revenue o 9,40 % a noví uživatelé na webu o 49,47 %.