Autor: RADIOHOUSE s.r.o.
Peugeot podpora hybridů
Kategorie podle realizace - Best Spot Campaign
Ročník: 20
Zadavatel: P Automobil Import s.r.o.
Země: CZ
Kampaň značky Peugeot byla zaměřena na představení hybridních technologií, které nedávno uvedla na českém trhu. Bylo tak třeba zvýšit povědomí, že značka Peugeot má široké portfolio pohonů, včetně těch nejmodernějších a zároveň vzbudit zájem si je vyzkoušet na roadshow Peugeot Emotion Days. Nosným médiem se tak logicky stalo rádio, které díky dobré ceně a masovému zásahu rychle rozšířilo povědomí o hybridních technologiích a společně s možnostmi regionálního cílení efektivně zvalo na desítky konkrétních zastávek roadshow, a to prostřednictvím spotů a moderovaných vstupů. Pro dodání hlubších informací byl navíc realizován podcast Chytrý „jak“ rádio, kde bylo možné v detailu zajímavou, ale i zábavnou formou probrat všechny výhody hybridů a porovnat je s ostatními druhy pohonů. Sám podcast ale není schopen vygenerovat tak vysoký výkon. Proto se jeho realizace spojila s celoplošným promotion kombinujícím sílu rádia 2.0 v podobě multimediálního pokrytí založeném na brandu rádia. Klíčová sdělení podcastu tak zazněla statisícům osob ve vysílání (FM, stream) v promospotech a moderovaných vstupech, v rámci pre-roll pozic na platformě Radia.cz i jako Stories na sociálních sítí rádií.

Cíl
Cílem kampaně bylo rozšířit povědomí o hybridních technologiích značky Peugeot a pozvat na zastávky roadshow Peugeot Emotion Days. Komunikačně bylo cílem hybridní technologie přiblížit bez složitých detailů, ale s praktickým důrazem na to, co opravdu rozhoduje při výběru vozu. Stejně tak se zaměřit na to, že moderní technologie mohou být dostupné, srozumitelné a příjemné pro každého.
Strategie
Rádio bylo zvoleno jako komunikační kanál, který dokáže za efektivní CPT dosáhnout masového zásahu. Stejně tak je přirozeně spojeno i s odvětvím automotive, když více jak 2/3 řidičů poslouchá při svých cestách autem rádio a může tak rovnou komunikované asociativně spojit s aktuální činností. Rychlé rozšíření povědomí tak zajistila masivní celoplošná spotová kampaň, důvěryhodnost dodaly moderované vstupy. Ostatně moderátor je jako influencer a má blízký vztah ke svému posluchači. Ten poslouchá rádio právě díky tomuto vztahu, jinak by si mohl pustit kdejaký playlist. Pozvánky na konkrétní zastávku roadshow pak bylo možné regionálně zacílit a pustit příslušnou mutaci jen v regionu pokrytí daného regionálního rádia nebo odpoje anebo v rámci zacíleného digitálního poslechu v online streamu. Bylo ale třeba i dodat detailnější informace, a proto byl zvolen podcast Chytrý „jak“ rádio. V rámci něj bylo možné v detailu probrat veškeré nuance typů pohonů, jejich výhody a přiblížit praktické okolnosti jejich provozování. Logika natočení nebyla spojena jen s jeho produkcí a publikováním na různých platformách. Logika byla spojena s promem jeho klíčových headlinů v masovém zásahu prostřednictvím multimediálních možností rádia jak ve vysílání, tak na sociálních sítích a v rámci digitálního audia na platformě Radia.cz.
Realizace
Realizace byla podložena kvantitativními hybridními daty Radioprojektu, který umožnil naplánovat efektivně skladbu stanic i množství spotů. Výstup byl pozitivně korelován kvalitní kreativou i produkcí. V případě moderovaných vstupů bylo třeba dobře připravit podklady pro moderátory, kteří pak komunikovali ve stylu, na který jsou jejich posluchači zvyklí, což pomohlo autenticitě. V případě podcastu Chytrý „jak“ rádio byla složitá jak příprava podkladů, tak volba speakrů. Vše zastřešil zkušený moderátor Josef Černý z rádia Blaník, na kterém se odehrála i multimediální podpora. Blaník, nejen že je vysoce afinitní k cílové skupině, ale navíc je i nejsilnějším rádiem v ČR. Podcastu se pak skvěle zúčastnil jak generální ředitel značky Peugeot Marco Venturini, tak ambasador, herec, Radim Fiala.
Inovativnost
Inovativnost spočívala v multimediálním pokrytí kampaně, využití nových produktů i možností rádia 2.0, které je nejen v přesném elektronickém měření s identifikací FM, DAB i online streamů. Stejně tak využila rostoucí trend podcastů na českém trhu a spojila jeho realizaci s masivním promem v rádiu, jako masovém mediatypu. Navíc rádio díky všem technologickým změnám je spojeno se svojí značkou a dosahy jak skrze vysílání, tak online a sociální sítě. Tato kampaň byla jedna z prvních v ČR, kde se kombinovalo pásmové nasazení spotů v reklamních blocích terestrického rádia s nasazením (promo)spotů jako impresí v digitálním prostředí platformy Radia.cz. Nové mediální softwary pak generovaly přesné výpočty celkového zásahu, který tak byl díky impresím inkrementálně posílen.
Odvaha
Kampaň mohla být dobře realizována jen prostřednictvím spotů. Ovšem díky úzké spolupráci s agenturou Knowlimits i odvaze marketingu značky Peugeot, se však podařilo kampaň posunout o několik úrovní výše. Za to patří oběma velký dík. A za to jsme se mohli všichni radovat, že kampaň splnila své cíle. Rozšířila masově povědomí o hybridních technologiích značky Peugeot a přivedla lidi na roadshow Peugeot Emotion Days. A rádio předvedlo, že je moderní, a především efektivní, součástí mediamixu.