Autor: OMD Czech, Publicis Groupe, Mustard a Etnetera

Pepsi Space: reklamní prostor jako galerie mladých umělců

Kategorie media & insight - Nejlepší zapojení zákazníka

Zadavatel: Mattoni 1873

Země: CZ

V kampani Pepsi Space jsme oslovili Generaci Z a poskytli jí prostor pro seberealizaci, který rozproudil jejich kreativitu. Ve spolupráci s agenturami Publicis Groupe, Mustard a Etnetera jsme vytvořili digitální prostředí, kde mladí mohli sdílet své umělecké výtvory. Ty jsme následně ukázali napříč digitálem a OOH na všech našich reklamních placementech. Využili jsme dynamické tvorby vizuálů z databáze sesbíraných uměleckých děl a moderní media mix, kde kromě běžných kanálů nechyběl ani Twitch, Spotify, TikTok či programmatické OOH. Výsledkem bylo zapojení 1787 talentů, kteří sdíleli 1822 výtvorů a dosažení 54,5 milionů impresí napříč Českem a Slovenskem, přičemž 73 % z nich v ČR a 84 % na Slovensku pocházelo z cílové skupiny Gen Z. V televizi jsme pak oslovili 73 % cílové skupiny, v rádiu 43 % a v OOH 1 050 094.

Strategie

Abychom v Česku a na Slovensku dali Generaci Z nástroj, který amplifikuje jejich hlas, společně s klientem a dalšími agenturami jsme vytvořili platformu Pepsi Space – digitální prostředí, do kterého mohli mladí nahrávat ukázky své tvorby. A na formě rozhodně nezáleželo – cool tetování, vlastní obraz či umělecká fotografie? Ukaž chuť tvořit!

Cíl

Generace Z je budoucností řady značek, které se ve své komunikaci snaží tuto neotřelou skupinu spotřebitelů oslovit a ukázat, že jsou s nimi na stejné vlně. Mnohé z nich vyzývají Gen Z k tomu, aby se vyjádřili a ukázali navenek, málokdo jim ale poskytuje ten pravý prostor pro seberealizaci. V DNA Pepsi je zakořeněno, že se nebojíme hrdě a hlasitě vyjádřit svůj názor a ukázat co umíme. Tuto možnost jsme chtěli poskytnout i mladé generaci a získat si tak jejich přízeň.

Realizace

V kampani Pepsi Space jsme mladým ukázali, že tam, kde se právě nachází naše reklama, může zanedlouho zářit jejich kreativita. Motivovat umělce nám pomohla i skupina influencerů, kteří v prvotních výstupech vyzývali k účasti. Abychom fragmentovanou cílovou skupinu zasáhli co nejefektivněji, využili jsme vedle tradičních kanálů i Twitch, Spotify, TikTok nebo programatické OOH. Mimo jiné jsme v lokální TV, kině, sociálních sítích a online komunikaci nasadili spot s Adamem Mišíkem. Nechybělo ani rádio a díky našemu mediamixu jsme zasáhli takřka každého. Klíčovým funkčním prvkem v kampani byla dynamická výměna vizuálů, která využívala automaticky díla tvůrců přímo z databáze platformy. Závěrem celé kampaně pak bylo shrnující video, které ukázalo, jak silný dokáže být hlas mladých umělců.

Výsledek

Cílem kampaně bylo především proniknout hluboko do kultury Gen Z a ukázat, že my jako značka za nimi stojíme. Že jsme udělali krok správným směrem potvrzuje nejen účast 1787 talentů, kteří s námi sdíleli 1822 výtvorů ale i reakce cílové skupiny na kampaň skrze 3569 interakcí. Celkem jsme napříč státy doručili 54,5 mio impresí. Na segmentu GenZ se odtočilo 73 % celkových impresí v  České republice a 84 % na Slovensku. V televizi jsme pak oslovili 73 % cílové skupiny a v rádiu 43 %. V televizi jsme pak oslovili 73 % cílové skupiny, v rádiu 43 % a v OOH 1 050 094.
Na kampani jsme spolupracovali s agenturami Publicis Groupe, Mustard a Etnetera.