Tato kampaň byla archivována.

Autor: Tipsport

Chance - Rozšířená realita: seriálový hrdina v reálném zápase

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 13

Zadavatel: Chance

Země: CZ, SK





Postava
hlavního hrdiny kultovního fotbalového seriál Vyšehrad – fotbalisty Julia
Lavického – v sobě shrnuje veškerá klišé a stereotypy spojované s reálnými
fotbalovými hvězdami. Jeho spojení se sázkovou kanceláří Chance, jejíž brand
budujeme mj. i velmi nekonvenční komunikací, se nabízela. Fiktivní fotbalovou
hvězdu jsme přenesli z virtuálního do reálného světa a Julius Lavický nastoupil
pod svým seriálovým jménem v dresu Chance do skutečného utkání České fotbalové
ligy. Na samotné utkání dorazilo 2 300 diváků, což byl absolutní divácký
rekord ligy. Utkání, které komentovali moderátoři z Nova Sportu, jsme
streamovali na www.chance.cz.
Na utkání doarzila většina mainstreamových médií, na Facebooku jsme zasáhli
hodně přes milion uživatelů, Chance s Lavim byla vidět na Instragramu,
Youtube a Twitteru, videa související s utkáním vidělo víc než 800 000
diváků během jednoho týdne. Vlastní videoreportáže připravily servery sport.cz
a iSport.cz, o akci psala veškerá relevantní sportovní média v ČR. Celková
hodnota mediálních výstupů AVE činila za tuto jedinou akci 3,25 milionu korun.



Strategie





Komunikační
styl Chance je velmi neformální, často na hraně. Spojení s fotbalovým „floutkem“
Lavim se zdálo být ideální. Úkolem bylo pevně zafixovat Laviho do povědomí
veřejnosti ve spojení s brandem Chance. Řešení muselo odrážet drzý komunikační
styl obou značek a navíc přijít s výraznou přidanou hodnotou – něčím, co dokáže
vyrazit dech jak otrlým fanouškům Laviho, tak příznivcům Chance a zároveň
oslovit cílovou skupinu – stávající a především potenciální sázkaře.



Důležité
bylo, že představitel Laviho Jakub Štáfek je fotbalista, protože bez Laviho ve
fyzické podobě by to celé nedávalo smysl. Sedm let hrál závodně, v dětských a
mládežnických kategoriích prošel Spartou, Slavií i Viktorií Žižkov, hraje
exhibice za Real Top Praha. Registraci ve Slavoji Vyšehrad měl, Lavického číslo
10 v týmu zůstávalo volné. K nápadu se navíc postavil čelem i klub ztělesněný
Jaroslavem Klímou, majitelem, prezidentem a trenérem v jedné osobě.



Cíl





Ve
spolupráci s agenturou Outbreak jsme se rozhodli přenést do reálného světa
seriálovou hvězdu, aby skutečně vyběhla na trávník ligového utkání v dresu
Slavoje Vyšehrad, za který Lavi v seriálu hraje. S logem Chance na dresu a s
Chancí coby hlavním partnerem akce. Chtěli jsme oslovit i generaci sázkařů
18-30, tedy právě těch, které seriál bavil a pro něž se Lavi stal hrdinou.
Dostat se s originálním nápadem do většiny sportovních médií v republice, mít
velký zásah na sociálních sítích. Utkání ČFL Vyšehrad – Vltavín navíc
korespondovalo se stejným utkáním v 10. dílu seriálu Vyšehrad, který byl
zveřejněn ve stejnou dobu.



Samotné
fotbalové utkání s Lavim na hřišti jsme přitom chápali jen jako „výkop“ ke
kampani, kterou jsme kolem zápasu rozjeli na sociálních sítích.



S Jakubem
Štáfkem, který Laviho hraje, jsme navíc už spolupracovali – na Derby songu k
zápasu Slavie se Spartou. Rapový souboj fanouška Sparty a Slavie připravil
Štáfek spolu s Vojtěchem Záveským zvaným Vojtaano. Výsledek – víc než milion
zhlédnutí během prvního týdne (nyní 2,4 milionu jen na YouTube), desítky
výstupů v online i tištěných médiích včetně mainstreamu a bulváru, dvouminutová
reportáž v Televizních novinách na Nově.



Realizace





Získali jsme
práva na postavu Laviho i všechny další atributy seriálu. Zasáhli jsme do
scénáře 10. dílu, který se točí kolem sázení, což otevřelo možnost zapracovat
odkazy na Chanci. V tomhle dílu navíc Lavický naskakuje do zápasu ČFL mezi
Vyšehradem a Vltavínem. A to byl zápas, který se v sobotu 10. června, tři dny
po premiéře tohoto dílu, hrál doopravdy. Utkání předcházela týdenní mediální
kampaň. 10 % z 2 300 diváků přišlo se vsazeným
tiketem Chance, který znamenal vstup a pivo zadarmo. Před utkáním bylo na to,
že dá Lavický gól, vsazeno dva tisíce tiketů. Duel jsme streamovali na našem
webu, komentovali ho Petr Plintovič a Michal Jinoch z Nova Sportu. Lavi
naskočil v dresu s logem Chance na prsou v 67. minutě, po utkání následovala
tiskovka a autogramiáda hlavní hvězdy.  



Výsledek





Návštěvnost
tohoto utkání byla vyšší než součet diváků na všech ostatních utkáních ligy,
padl historický návštěvnický rekord celé ligové soutěže. Během jediného týdne
jsme dosáhli víc než 800 tisíc zhlédnutí videopříspěvků k zápasu a jen na
Facebooku jsme zasáhli hodně přes milion uživatelů. K tomu stovky statusů
fanoušků na Facebooku, Instagramu i Twitteru, v nichž byla Chance viditelná. A
především víc než tři desítky článků doplněných o fotky i celé fotogalerie v
klíčových médiích včetně celostrany v Nedělním Blesku a Nedělním Sportu.
Celková hodnota mediálních výstupů AVE činila za tuto jedinou akci 3,25 milionu
korun. Pro porovnání: kompletní náklady na akci dosáhly 270 000 korun. Vlastní
videoreportáže připravily také největší sportovně-zpravodajské servery sport.cz
a iSport.cz.