Autor: Leo Burnett Prague, Publicis Groupe

Neuvěřitelně nízké ceny v IKEA

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií

Ročník: 19

Zadavatel: IKEA Česká republika

Země: CZ

IKEA od loňského podzimu zlevnila téměř šest tisíc výrobků, tedy přes polovinu svého sortimentu. Taková akce si zaslouží být vidět! Jak si ale získat čím dál tím cennější pozornost veřejnosti?Jako jedni z prvních na českém trhu jsme pomocí CGI technologie vytvořili digitální instalaci, která přitáhla pozornost milionů Čechů. Na naši tramvaj v designu ikonických IKEA tašek jsme virtuálně zavěsili obří balónky ve tvaru dětské židličky a stoličky Mammut a nechali o nich mluvit doslova celé Česko. Video s naší tramvají získalo během pouhých 24 hodin pozornost 2 miliónů lidí! A vzbudilo značný ohlas. Zatímco někteří se snažili zjistit, kde mohou tramvaj potkat, objevilo se i několik komentářů obávajících se případného ohrožení bezpečnosti provozu. Všechny, kteří se báli o bezpečnost pražské dopravy jsme následně ujistili, že balónková instalace je pouze digitální a jediným nebezpečím tedy bylo přehřátí grafické karty při renderování videa ;) Kromě tisíců lajků a komentářů vygenerovala naše digitální CGI instalace také řadu zmínek v oborových a lifestyle médiích.A protože v IKEA rádi inspirujeme, velmi nás potěšilo, když na trend digitálních instalací naskočily i další značky... :)

Strategie

Pomocí CGI technologie jsme jako jedni z prvních vytvořili digitální instalaci, která přitáhla pozornost milionů Čechů. Na naši tramvaj v designu ikonických IKEA tašek s headlinem "Jedna taška stačit nebude" jsme virtuálně zavěsili obří balónky ve tvaru dětské židličky a stoličky Mammut a nechali o nich mluvit celé Česko.

Cíl

Cílem kampaně bylo přitáhnout pozornost Čechů k nejnovější kampani IKEA.

Realizace

Video jsme publikovali na sociálních sítích IKEA a už během prvních pár hodin dosáhli nad očekávaní dobrých výsledků.

Výsledek

Video s naší tramvají vzbudilo značný ohlas. Během pár hodin získalo přes 2 000 000 zhlédnutí, tisíce lajků a stejně tak komentářů. Většina z nich byla pozitivní. Objevilo se i pár komentujících, kteří se báli o bezpečnost pražské dopravy. Ty jsme následně ujistili, že balónková instalace je pouze digitální a jediným nebezpečím tak bylo přehřátí grafické karty při renderování videa ;) O naší digitální CGI instalaci psala také oborová a lifestyle média.

A protože v IKEA rádi inspirujeme, velmi nás potěšilo, když na trend digitálních instalací naskočily i další značky... :)