Tato kampaň byla archivována.

Autor: AMI Digital

Staropramen - Fotbal živě

Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu

Ročník: 17

Zadavatel: Staropramen

Země: CZ

Na fotbal? Na stadion nebo do hospody! Ale jak spolu fandit, když hospody zavřely? To řešila značka Staropramen, která byla poprvé partnerem České fotbalové reprezentace. Pro online komunikaci jsme s hrdiny kampaně - trenérem repre Jaroslavem Šilhavým, hercem Hynkem Čermákem a sládkem Honzou Špačkem - vytvořili zásobu reakčních příspěvků, které jsme pak sdíleli v reálném čase v době Eura s ohledem na aktuální situaci na hřišti. Podařilo se nám tak přenést kolektivní radost i brblání z hospody do online prostoru a poskytnout fanouškům piva i fotbalu místo, kde můžou o aktuálním dění na hřišti diskutovat, dohadovat se a chytračit.

Strategie

Primárním cílem bylo zvýšit povědomí o novém partnerství značky s Českou fotbalovou reprezentací. Díky tématu fotbalu tak i sekundárně vytvořit pozitivní asociaci se značkou, ke které uživatelé historicky mají předsudky, a přinést na sítích pozitivní sentiment. Dlouhodobým cílem je i omlazení publika, i proto jsme využívali netradiční formáty, které jsou pro mladou generaci atraktivní. 

Cíl

Využili jsme dvou největších výhod sociálních sítí - rychlosti a možnosti okamžité interakce se zákazníkem. S hlavními hrdiny televizní kampaně, primárně trenérem reprezentace Jaroslavem Šilhavým, jsme si pro online kanály Staropramenu předtočili reakce pro jakoukoli situaci, co při zápasu může nastat. S aktuálním komentářem jsme pak odlehčeně reagovali na fotbalové dění v reálném čase. A dávali tak prostor uživatelům se zasmát, nebo si třeba zanadávat s námi i mezi sebou – ve speciálních interaktivních formátech i diskuzích pod příspěvky. 

Realizace

Nosičem komunikace byl Facebook a Instagram. Hlavním obsahovým pilířem byly real time příspěvky na feedu i ve stories s trefnými reakcemi ambasadorů ve formátu statiky či gifu. Pro zaujetí mladé generace jsme využili i virální gesta jako Travoltův podiv v podání Hynka nebo radostný Jaroslavův “dab”. Vytvořili jsme speciální Instagram filtr, kdy se fanouškem fotbalu v barvách Staropramenu mohl stát každý. Pro navození správné atmosféry pak například Spotify playlist se zvuky hospody plné fotbalových fanoušků. Vrcholem kampaně bylo propojení online komunikace s offline eventem – sledování fotbalu pod komínem přímo na dvoře pivovaru. 

Výsledek

Za měsíční trvání kampaně jsme na sociálních sítích zasáhli téměř 1,1 milionu uživatelů a získali 8 milionů impresí. Cíle jsme u obou metrik přesáhli. Jedním z hlavních úkolů bylo zvýšení pozitivního sentimentu, který vzrostl na 70 % (oproti 30 % negativních a neutrálních komentářů). To je zlepšení o více než polovinu oproti předchozímu období. Zaznamenali jsme také zvýšenou diskuzi pod našimi příspěvky a nadprůměrné množství reakcí na soutěže. Díky netradiční koncepci se nám také povedlo odlišit v komunikaci fotbalového partnerství od ostatních sponzorů.