Autor: Lenka Rusnáková
Relax se Slzou
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 13
Zadavatel: Relax drink
Země: CZ
IMAGE KAMPAŇ PRO OVOCNÉ DRINKY RELAX
Cílem
bylo posílit povědomí o značce Relax u mladé cílové skupiny (13–18 let) a
podpořit prodeje.
Kampaň
jsme postavili na výběru influencerů, které jsme zapojili do vytváření obsahu
pro sociální sítě a propojili jsme s nimi také produkt.
Do role
influencerů jsme vybrali Petra Lexu a Lukáše Bundila z populární skupiny Slza.
Vytvořili
jsme speciální edici drinků Relax se Slzou, na jejíž etiketách se objevil
refrén písně Ani vody proud. Úkolem soutěžících bylo najít všech 6 částí
refrénu pod víčky drinku, poskládat ho a fotku sdílet na Instagramu.
Výherci
získali mobilní telefon nebo merch Slzy i Relaxu a také VIP lístky na tour Slzy
s účastí na soukromém koncertu.
Během
kampaně se prodalo 1,3 milionu drinků speciální edice Relax se Slzou.
Propagační
videa na YouTube vidělo 1 723 145 lidí.
Dosah
postů na FB a IG byl přes 1 milion.
CASE STUDY:
https://s.friendlydigital.cz/anLVJxxq
Strategie
Spolupráci
s influencery jsme nechtěli postavit na obvyklém postupu, kdy značka zaplatí
celebritě peníze za několik fotek s produktem.
Náš plán
byl organicky zapojit influencery do vytváření kampaně, využít jejich koncertní
tour a propojit s nimi také produkt – Relax drink.
A tak
vznikla speciální edice drinku Relax se Slzou. Kdo chtěl hrát o ceny, musel si
koupit minimálně 6 drinků (ve skutečnosti více), aby mohl sestavit text refrénu
písničky Ani vody proud z textů pod víčky.
Právě
mechanika soutěže ve spojení s oblíbeností skupiny Slza zajistila skvělé
prodeje.
Cíl
Jako
hlavní komunikační kanály jsme zvolili ty, které cílová skupina denně používá:
YouTube, Instagram a Facebook.
Krome atraktivních postů jsme se členy
Slzy připravili 3 propagační videa, která se objevila na YouTube, Facebooku a Instagramu Relaxu a Slzy.
Ke
komunikaci kampaně jsme využili etikety a víčka drinků Relax. Kromě soutěžních
úryvků textu refrénu písně Ani vody proud jsme pod víčka umístili ještě dalších 30 tématických hlášek, které vymysleli členové Slzy.
A Relax
byl vidět také na 8 koncertech halové tour Slzy, kde výherci naší soutěže navštívili soukromý "předkoncert" a ostatní návštěvníci si mohli zasoutěžit s fotostěnou nebo
měnit víčka z koupených drinků za merchandise.
Realizace
Jak jsme
si kampaň naplánovali, tak jsme ji také realizovali : )
Nápad s
intenzivním zapojením influencerů do kampaně se osvědčil a na mladou cílovou
skupinu zafungoval.
Kluci ze
Slzy kampaní žili a dali tím značce velkou přidanou hodnotu.
Výsledek
Kampani
se podařilo splnit dva hlavní cíle:
–
zvýšení povědomí o značce Relax
–
podpora prodeje
Během
kampaně se prodalo 1,3 milionu drinků speciální edice Relax se Slzou.
Do
soutěže se zapojilo 1462 lidí, kteří poskládali refrén písně Ani vody proud z
textů pod víčky a fotku sdíleli na Instagramu.
Propagační
videa se Slzou zhlédlo 1,7 milionu lidí.
Slza
tour během 8 koncertů navštívilo 18 418 lidí, kteří si na místě mohli zakoupit
Relax drinky a zapojit se do soutěží o merchandise.