Autor: Friendly s.r.o.
TIGER - Tiger Choices
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 17
Zadavatel: Tiger energy drink
Země: CZ, SK
Pro
značku energy drinku Tiger jsme vytvořili kampaň, do které jsme zapojili dva
influencery: výrazného českého a slovenského rappera, MARPA a SEPARA.
Hlavním výstupem byl
společný song "CHOICES", který svým dosahem přesáhl hranice marketingové kampaně, dostal
se do radiové i televizní rotace a zabodoval jak u fanoušků obou interpretů tak
i v širší hudební komunitě. A nejen v ní.
Strategie
Cílem kampaně "TIGER CHOICES" bylo zvýšit brand
awareness značky Tiger na českém i slovenském trhu a podpořit prodeje.
Cíl
Kampaň "TIGER CHOICES" jsme postavili na tématu malých i velkých rozhodnutí, která v
životě všichni děláme. Hlavní myšlenka: „Tiger energy drink vám
dá energii pro správná životní rozhodnutí.“
Myšlenku
jsme se rozhodli ilustrovat životním příběhem dvou výrazných hudebníků, které
jsme obsadili do role tváří kampaně.
Z
hudebních stylů jsme vsadili na rap. Tenhle žánr a s ním spojená subkultura je
dnes na vrcholu popularity a s mladou cílovou skupinou rezonuje. V Česku jsme
pro spolupráci oslovili Marpa a na Slovensku Separa.
Marpo: vlastním
jménem Otakar Petřina, rapper, zakladatel skupiny TroubleGang a aktivní boxer.
Separ: vlastním
jménem Michael Kmeť, rapper, zakladatel bratislavské hip-hopové skupiny DMS,
graffiti artist.
Zadáním
bylo vytvořit společný rapový song, který odrazí jejich životní zkušenosti,
zahrne téma naší kampaně a bude motivační pro cílovou skupinu. Rappeři přišli s
vlastním textem na naše zadání, beat dodal uznávaný Special Beatz a
režie videoklipu se silnou vizuální přítomností brandu Tiger se ujal talentovaný
mladý režisér Jan Strach.
Naším
cílem nebylo jen udělat reklamní písničku a produktový videoklip, ale vydat
regulérní autorský song dvou uznávaných rapperů s organickou přítomností
brandu, který bude žít svým životem i po skončení kampaně.
Na
prvním místě pro nás byla autentičnost a uvěřitelnost, což bylo důvodem, proč
jsme interpretům při tvorbě dali maximálně volnou ruku. Přítomnost značky v
textu a videoklipu tak organicky zapadá do obsahu.
Tvorba
songu, jeho release a ohlasy na něj nám daly prostor pro reklamní kampaň, ze
které jsme obsahově těžili v sociálních sítích několik měsíců.
Kampaň probíhala na:
- YouTube kanálu Separa i značky
- Facebooku a Instagramu značky a ambasadorů
- Spotify
- v rádiu (sponzoring a soutěže)
- v TV spotech
Realizace
Vytvořili
jsme tvůrčí „dream team“, který v takovém složení na komerčním projektu ještě nepracoval:
Special
Beatz – jeden
z největších současných beat makerů/producentů žánru
Marpo a
Separ – 2
top rappeři ve svých zemích
Jan
Strach:
renomovaný režisér rap. videoklipů
Tohle
tvůrčí kombo zaručilo virální buzz hned po vydání klipu.
Song
jsme vydali nejprve na YT kanálu Separa, čímž jsme si zajistili organické
šíření.
(#1 v trendech na slovenském a #3 na
českém YT.)
Separ dále publikoval song pod svým jménem na streamovacích
platformách. Song se
na Spotify dostal do výběru nej rap CZSK songů a dalších playlistů.
Měsíc
poté jsme videoklip nasadili i na oficiální YT kanál Tigera, zapromovali ho
a zasáhli tak celou cílovou skupinu.
Song se dostal i do rotací rádií a televize.
Výsledek
Značka Tiger přinesla unikátní obsah, který oslovil jak cílovou skupinu hudebních příznivců, tak i širší populaci.
Počet organických zhlédnutí klipu Choices na YT
kanálu Separa: 1.300.000
Počet
zhlédnutí klipu Choices na promovaném YT kanálu Tigera: 2.900.000
(Dostali jsme se do YT trendů: #1 na slovenském a #3 na
českém YT.)
Dosah
kampaňového obsahu na sociálních sítích Tigera (FB, IG): 3.000.000
Dosah kampaňového obsahu na
sociálních sítích ambasadorů: 4.000.000
Song
se na Spotify dostal do výběru nej rap CZSK songů a dalších playlistů.
V anketě Ruka Hore Awards 2021 jsme vyhráli jako nejlepší hudba v reklamě.
Zařadili nás do rotací rádií (Spin, slovenská E2) i na hudební TV Óčko.
Ale hlavně Tiger si v roce 2021 upevnil pozici jedničky na
českém trhu v parametru „sales volume“.