Tato kampaň byla archivována.

Autor: PHD (CZ)

Billa – Tančí celá Farma banda

Průřezové kategorie - Nejlepší velká kampaň

Ročník: 15

Zadavatel: Billa

Země: CZ

Lokální produkty jsou
v současné době velkým trendem a každý retailer se je snaží podporovat s cílem
dosáhnout maximálních prodejů. Rozhodli jsme se nejít cestou klasického spotu
jako většina našich konkurentů, ale využít zábavné a ojedinělé formy. Pomocí chronicky
známé písničky Cotton Eye Joe jsme zapojili naše zákazníky do života na farmě. Roztančili
jsme a rozezpívali 6 plyšových zvířátek žijících na farmě a připravili s nimi taneční a hudební show pro
celou ČR. 

Pro vybudování povědomí o věrnostní akci jsme kampaň odstartovali silnou
TV komunikací a následně ji rozšířili do rádia, tisku a OOH. Největší úspěch
však získala sociální média a Youtube, díky kterým zpívala karaoke a tancovala
spolu s Farma Bandou celá ČR. Prostřednictvím webové stránky se lidé navíc
hojně zapojovali do taneční soutěže. 

Mediálně jsme předoručili veškeré
odhadované výsledky kampaně. Kampaň především zaznamenala úspěch u široké
veřejnosti a prodeje Billy vzrostli o 16 %. Na web lidé nahráli přes 150
tanečních videí a kampaň získala ocenění 3. nejoblíbenější video na českém
Youtube v žebříčku CZ Ads Leaderboard.








Strategie

Cílem kampaně bylo v první
řadě navýšení prodejů a podpora vnímání řetězce Billa jako prodejce čerstvých a
lokálních produktů. Naším zájmem bylo využít neotřelé a zábavné formy
komunikace a odlišit se tak ve vysoce konkurenčním retailovém prostředním. Za
pomoci sociálních sítí jsme usilovali o navýšení engagementu se značkou Billa.








Cíl

Pro dosažení
prodejního cíle bylo, ze zkušenosti, nejefektivnější jít cestou věrnostní kampaně.
Zákazníci získávali body za nákup, které následně vyměnili za stanovenou
odměnu. Obzvláště účinně fungovali plyšáci. Toužily po nich děti. A tím pádem motivovaly
rodiče k nákupu v daném obchodě. 

Obrovským tématem současnosti jsou lokální
produkty. Každý retailer se snaží s cílem maximalizace prodejů podporovat
české výrobky. Proto jsme v naší komunikaci tyto dva insighty propojili a
zasadili kampaň do prostředí farmy. Roztančili jsme a rozezpívali 6
plyšových zvířátek Bully, Crocky, Ducky, Hoppy, Kiky-Riky a Hoppy žijících na
farmě a připravili s nimi karaoke show pro celou Českou republiku.

Kampaň
odstartovala podporou v TV a rádiu, kterou jsme následně rozšířili do tisku
a OOH. Ohromného navýšení engagementu bylo dosaženo prostřednictvím sociálních
médií. Lidi jsme zde totiž motivovali k natočení vlastního ztvárnění kovbojského
tance nebo karaoke na známou a chytlavou píseň od Rednex – Cotton Eye Joe.








Realizace

Pro vybudování
silného povědomí o věrnostní akci jsme začali čtrnácti týdenní TV podporou, která
se díky chytlavé zvukové stopě známé písničky propojila hravě s rádiem.
Prémiové formáty jako double bigboardy, bigboardy, hypercubes, LED obrazovky a
celostránky v tisku zaručily pravidelné připomínaní skupinky veselých zvířátek.
Klíčovým faktorem úspěchu byly ale zejména sociální média a Youtube. Lidé se
aktivně zapojili ať zpíváním karaoke nebo tancováním spolu s Farma Bandou.
Navíc se prostřednictvím webové stránky Billy hojně zúčastňovali taneční soutěže.








Výsledek

Kampaň zafungovala opravdu skvěle na všech
frontách. Podle vyjádření zástupců Billy se jednalo o 2. nejúspěšnější loajální
kampaň za poslední dva roky z pohledu zapojení zákazníků. Došlo
k výraznému nárůstu prodejů, zvýšil se engagement se značkou a veškeré
mediální cíle byly překonány. 

Během kampaně došlo k navýšení prodejů o 16 %,
v nejsilnějším měsíci dokonce o 21 %.



Na web lidé nahráli přes 150 tanečních videí. Počet
odběratelů na YouTube vzrostl o 5,7 % (u běžných kampaní o 1 %). V průběhu
kampaně se zvýšila návštěvnost z vyhledávání o 15,2 %. Kampaň získala
ocenění za 3. nejoblíbenější video na českém Youtube v žebříčku CZ Ads Leaderboard.



V TV jsme oslovili 96,4 % naší CS.



Digitální kampaň zasáhla 2,2 mio uživatelů
(+18,2 %) a online video zhlédlo přes 8,7 mio uživatelů (+27 %).