Tato kampaň byla archivována.

Autor: Raiffeisenbank a.s.

Raiffeisenbank - Největší trojka na největší budově

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 14

Zadavatel: Raiffeisenbank

Země: CZ

2.1. jsme v Raiffeisenbank začali nabízet nový produkt - spořicí účet eKonto XL s úrokovou sazbou 3 % p. a. na půl roku. V době spuštění kampaně šlo o bezkonkurenčně nejlepší nabídku zúročení na spořícím účtu na trhu. A k takovéto nabídce se sluší spustit jak masivní kampaň, tak vymyslet i tu pověstnou třešničku na dortu.

Nejspíš neexistuje v Čechách člověk, který by nezaregistroval náš černožlutý vizuál s velkou trojkou. Kampaň byla (a v některých případech stále je) aktivní na všech media typech, které český trh nabízí (TV, online a rádiové spoty, online display reklama, kino reklama, print, POS a klasické OOH plochy po celé ČR).

To nám ale nestačilo a v RB jsme si řekli: Nejlepší nabídka na trhu musí mít také největší možnou reklamu, kterou (stejně jako náš úrok) ještě nikdo neukázal.
Využili jsme budovy naší centrály, která je zároveň nejvyšší budovou v Praze (ano, před námi je ještě Žižkovský vysílač, ten ale není považován za budovu) a rozhodli se na ní rozsvítit tu největší trojku, jakou kdy Praha spatřila. A zdařilo se!

Večer 1. února jsme rozsvítili tu největší trojku na největší budově a viděla to celá Praha! A tím se 360° kruh našeho jedinečného spořícího účtu uzavřel!

Strategie

Cílem kampaně bylo vygradovat 360° komunikaci 3% úroku na našem Spořícím účtu nepřehlédnutelnou formou. Propojení největšího úroku na českém trhu s největší budovou v Praze bylo nákladově a vizibilně velmi efektivní. Obří rozsvícená trojka byla doslova nepřehlédnutelným řešením.

Cíl

Obří trojka rozsvícená nad Prahou mohla být (coby součást naší kampaně) identifikovatelná pouze v jejím širším kontextu.

Nejvyšší úrok na trhu už od počátku roku komunikovaly standardní formáty v TV i rozhlase, v onlinu, printu i v outdooru. S koncem ledna dosahoval již zásah kampaně i povědomí o produktu optimální úrovně, aby i nebrandované sdělení do komunikace zapadlo.

Větší OOH reklamní plochu jsme v Praze nenašli, navíc se jedná o sídlo naší vlastní centrály. Synergické využití situace, a ještě bez externích reklamních nákladů, se tudíž samo nabízelo.

Realizace

Realizace projektu byla výlučně prací interního týmu RB, zapojilo se do ní 24 dobrovolníků z řad našich zaměstnanců. Příprava zabrala přibližně týden, samotná realizace pak hodinu. Mezi 8. a 19. patrem budovy jsme zatáhli 572 okenních rolet a přesně vybraných 107 oken následně rozsvítili. Výstupem akce byla video a fotodokumentace, komunikace na sociálních sítích i vydání oficiální tiskové zprávy.

Výsledek

Primární pro celý projekt byla symbolická rovina, kdy se v největší OOH reklamní plochu proměnilo vlastní sídlo Raiffeisenbank. Nedílnou součástí projektu bylo angažmá zaměstnanců, kteří do realizace projektu přispěli volným časem a energií. Díky tomu se projekt a finální výstup staly velmi sledovanou aktivitou i v rámci interní komunikace. Akce splnila i naše virální očekávání, kdy jen na oficiálním FB profilu RB získalo časosběrné video několik set reakcí, včetně mnoha sdílení.