Tato kampaň byla archivována.

Autor: World of Online

Amica - Staňte se šéfkuchařem i vy!

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 17

Zadavatel: Amica

Země: CZ

Amica nabízí domácí spotřebiče — především ty, které najdeme v kuchyni. Z průzkumu vyplynulo, že spontánní znalost spotřebičů Amica v České republice byly pouhé 2 %. Na základě tohoto výzkumu jsme přišli s kampaní, jejíž hlavním cílem bylo zvýšení povědomí. Vytvořili jsme brand awareness kampaň a zaměřili se na představení chytrých funkcí Amica spotřebičů. Cílili jsme na zákazníky, kteří vyhledávají právě spotřebiče s chytrými funkcemi za dostupnou cenu.

Zvolili jsme 360stupňovou komunikaci. Zaměřili jsme se na obsahovou reklamu cílenou na specifické skupiny uživatelů a v ATL jsme cílili na 3 regiony a využili regionální televizní stanice a rádia. Značce jsme dali ‚‚tvář‘‘, která rezonovala s cílovou skupinou – Pavla Berkyho, semifinalistu show MasterChef. Viděli jsme ho jako tajného rádce, který lidem skrze spotřebiče radí, jak být šéfkuchařem ve své kuchyni. Tato myšlenka se také promítla do vizuálů, ve kterých vidíme Pavla Berkyho, jak radí z odrazu spotřebičů Amica.

Z kvantitativního výzkumu jsme zjistili, že se nám podařilo zvýšit brand awareness ze 2 na 7 %. Ze sociálních sítí a obsahové kampaně jsme získali téměř 9 mil. impresí a takřka 20 tisíc prokliků na landing page.


Strategie

Kampaň měla 2 cíle. Primárním cílem, kterého jsme kampaní pro Amica chtěli dosáhnout, bylo zvýšení brand awareness značky. To se po výzkumu ukázalo být v České republice na pouhých 2 %. Klíčové bylo tedy zasáhnutí co nejvyššího počtu uživatelů za daný budget. Konkrétním a měřitelným cílem kampaně bylo zvýšení povědomí ze 2 % na 4 %.

Sekundárním cílem bylo přivést uživatele na námi vytvořenou landing page, aby si produkty Amica a jednotlivá USPs prohlédli.

Cíl

Přemýšleli jsme nad kreativním konceptem tak, abychom mohli hravým a neotřelým způsobem poukázat na výhody spotřebičů Amica - moderní funkce za nízkou cenu. Kampaň “Staňte se šéfkuchařem i vy!” vychází z předpokladu, že spotřebiče Amica umožňují dosáhnout skvělých kulinářských výsledků úplně každému. A to díky jednoduchosti ovládání a chytrým funkcím.

Do kampaně jsme zvolili influencera, který zapadá do kategorie vaření a zároveň je známou osobností i mimo sociální sítě. Pavel Berky byl v době kampaně mediálně známý svou účastí v show MasterChef. Napříč kreativou se objevoval jako ‚‚rádce‘‘ kuchyně v odrazu spotřebičů.

Dále jsme chtěli využít mediálních kanálů tak, aby cílového zákazníka zasáhli při jeho každodenních aktivitách v průběhu celého dne. Z tohoto důvodu jsme zvolili 360° kampaň. To znamenalo zvýšení přítomnosti na více kanálech najednou a spojení se s potenciálními zákazníky tam, kde se zrovna nacházejí.

Právě proto jsme zvolili obsahovou kampaň v reklamním systému Sklik a také Business Manager (Meta).

V kampani ATL kampani jsme cílili na 3 vybrané regiony - Moravskoslezský, Jihočeský a Plzeňský. Tento postup byl zvolen právě proto abychom s daným budgetem, který byl pod 1 milion Kč, mohli využít televizních a rádiových stanic. Vybrané regiony byly zvoleny na základě toho, kde se nacházelo nejvíce potenciálních zákazníků. Na základě dat jsme zjistili, že zákazníci Amica jsou především lidé ze střední třídy, kteří žijí v rodinném domě. Dále mají zájem o chytré spotřebiče, ale za dostupnou cenu. Kampaň jsme proto zaměřili na regiony s nejvyšší koncentrací těchto domácností.

Pro kampaň jsme vytvořili přehlednou a jednoduchou webovou stránku (www.stantesesefkucharem.cz), která byla vytvořena jelikož jsme v kampani odkazovali skrze CTA a odrážela celkovou kreativu a myšlenku kampaně. Dále jsme potřebovali měřit výkon kampaně a na základě výsledků kampaň optimalizovat, což nám globální web klienta neumožňoval.

Realizace

Kromě tradičních médií jsme využili ambasadorství Pavla Berkyho — influencerské příspěvky, soutěž na sociálních sítích a gify v community managementu. To nám pomohlo kampaň komunikovat publiku se zájmem o vaření, které denně danou osobnost sleduje a důvěřuje jí.

Obsahová kampaň byla cílená na dosah a prokliky. V obou reklamních systémech jsme v rámci kampaně odkazovali na landing page. Na stránce bylo hlavním cílem uživatele informovat o produktových USPs.

Celou kampaň jsme rozdělili do 2 fází (5. a 10. měsíc, 2021). Proto jsme měli možnost efektivně optimalizovat obsah a cílení na relevantní zákazníky. Měli jsme prostor spustit nejúspěšnější formáty, které přinesly nejvyšší výsledky z hlediska kvality návštěvy webu. Optimalizována byla i landing page na základě heatmap.

Výsledek

Kampaň byla zahájena i zakončena výzkumem. Díky kvantitativnímu výzkumu jsme zjistili, že se nám podařilo zvýšit brand awareness ze 2 na 7 %. K tomu nepochybně dopomohla známá tvář a správný ‚‚fit‘‘ ambasadora a značky.

Celkově jsme dosáhli téměř 9 milionů impresí a takřka 20 tisíc prokliků na web. V ambasadorské části byly sdíleny 4 publikace s celkovým počtem impresí 73 tisíc. Pavel Berky nezklamal svými reakcemi a komunikací s jeho publikem. Právě i díky jeho komunikativnosti brali jeho sledující spolupráci s Amica velmi pozitivně. Zároveň pozitivní ohlasy a dobré výsledky svědčili o správném výběru influencera.

Prokliků z PPC reklamy na landing page bylo 21 tisíc.