Autor: MetroZoom
Sazkabet - první skutečně dynamická digitální OOH reklama v ČR
Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu
Ročník: 16
Zadavatel: Sazkabet
Země: CZ
Live přenos stavu fotbalového nebo hokejového zápasu, času,
skóre a hlavně kurzu – to vše v reálném čase mohli
cestující sledovat na 42 digitálních CLV v pražském metru. MetroZoom v
úzké spolupráci s marketingovou skupinou dentsu a klientem Sazkabet představil první
skutečně dynamickou OOH reklamu v Česku. Ta umožňuje každou minutu, v
reálném čase, promítat automaticky upravené 10vteřinové spoty na
digitálních CLV obsahující přesný čas a stav právě probíhajícího zápasu s
aktuálním kurzem, který se v průběhu času mění stejně jako na webu, v
aplikaci či online banneru.
Strategie
Oslovit další část zákazníků a fanoušků sportu a
sázek tím, že jsme rozšířili i do venkovního prostoru to, co bylo dříve možné
maximálně na online bannerech – tedy poskytnout jim stejné real-time
informace o stavu zápasu a aktuálním kurzu, na který si mohou vsadit, úplně
stejně, jako kdyby seděli u počítače nebo koukali do mobilu. Cílem tak bylo
využít digitální CLV v metru nejen jako klasické outdoorové plochy, ale novým
způsobem, jako další digitální nosiče.
Cíl
Tato
dynamická reklama mohla být v metru spuštěna propojením technologického
nástroje N.E.B.E. (Never Ending Brand Execution) vyvinutým marketingovou
skupinou dentsu se speciálně pro tuto kampaň upraveným softwarem od
MetroZoom.
Díky tomu bylo možné
obohatit o nejaktuálnější data, která má Sazkabet k dispozici, i digitální CLV
v metru, a tím této kampani přidat úplně novou komunikační hodnotu.
Sazkabet předem nedodávala žádné připravené spoty, ale každou minutu,
kdy se měl spot přehrát, se software od MetroZoom propojil s nástrojem N.E.B.E.
a automaticky přehrál nově vygenerovaný 10vteřinový spot obsahující naprosto
aktuální data, která se i během přehrávání spotu měnila podle toho, jak
fotbalový nebo hokejový zápas probíhal.
Realizace
Nástroj N.E.B.E. připraví reklamu na základě nejčerstvějších dat
– tedy v tomto případě kurzů Sazkabetu – na konkrétní fotbalový nebo hokejový
zápas, a odešle je do softwaru od MetroZoom, na který jsou napojeny digitální
CLV v metru. Ten informace automaticky dosadí do předem připraveného spotu,
vygeneruje jeho finální verzi a každou minutu ho real-time upravený odvysílá.
Reklama na sázkovou kancelář s aktuálními kurzy tak běží během
zápasu každou minutu, vždy s informacemi, které jsou naprosto aktuální a staré
jen několik vteřin. Kreativa se přitom připraví pouze jednou a celý
proces publikace reklamy probíhá zcela automaticky na základě vložených dat.
Výsledek
Digitální CLV v metru se staly novým médiem, na kterém fanoušci
mohli živě sledovat aktuální čas a stav probíhajícího zápasu, a třeba si
i vsadit dle kurzů, které se automaticky měnily úplně stejně jako v aplikaci
či na online banneru. Kampaní se podařilo posunout technologické hranice
OOH a z digitálních CLV vytvořit nový online digitální nosič umístěný ve
venkovním prostředí, který automaticky generuje a zveřejňuje obsah podle
nejaktuálnějších dat. A výsledek? V rámci první vlny této komunikace, která
probíhala od 20. 11. do 28. 12. 2020, se podařilo vygenerovat téměř 9
milionů impresí. Kampaň zasáhla 43 % všech mužů ve věku 18–49 let
žijících v Praze a patřících do socioeko. skupiny ABC. Zapamatovatelnost
kampaně podpořila i vysoká frekvence zásahu 12,67. TRPs
celkem 512. A to je góóól!