Autor: Attention!Media
LG - Život je dobrý, když BYDLÍTE JAKO…
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize
Ročník: 15
Zadavatel: LG OLED TV, LG INSTAVIEW, LG VIVACE, LG STYLER
Země: CZ
Cross-mediální kampaň vznikla z potřeby
klienta LG zvýšit povědomí o některých svých produktech v rámci kategorií
spotřební elektroniky. Nedostatečná znalost o tom, že LG vyrábí pračky,
sušičky, televize a ledničky top kvality vybavené nejmodernějšími technologiemi
vedla k nastartování tohoto projektu.
Z dat
vyplývá, že velké spotřebiče do domácnosti si lidé pořizují hlavně v době
po rekonstrukci domu nebo bytu. Spojili jsme se, proto s TV pořadem o bydlení Bydlet
jako… neboť bez využití TV by celkový dopad nebyl tak velký. Součástí
spolupráce byl kromě organického začlenění LG produktů do seriálu i branding
pořadu sponzoringovými vzkazy, a to nejen při premiérovém a reprízovém
odvysílání, ale i u pořadu jako pre-roll na iVysílání. Výsledkem byla
produktová komunikace, která proběhla v maximálně přirozeném prostředí.
Strategie
Primárním cílem kampaně bylo rozšířit
povědomí o širokém produktovém portfoliu značky LG s fokusem na hero produkty jako
jsou ledničky, televize, pračky a sušičky.
Znalost prezence LG ve vybraných
kategoriích spotřební elektroniky není příliš vysoká. Dále bylo důležité ukázat
produkty v prostředí, ve kterém jsou běžně užívány, tak aby byla usnadněna
projekce dané situace do skutečného života. Cílem bylo rovněž představit přednosti
a pokročilé technologie prezentovaných produktů, které nejsou široké veřejnosti
příliš známé.
Cíl
Vzhledem k tomu,
že nákup zmíněných produktů je spojen s takzvanými životními body zlomu, mezi
něž patří mimo jiné modernizace bytu nebo domu, nabízelo se využít některého z
pořadů věnovaných bydlení nebo modernizaci/rekonstrukci. Navázali jsme
spolupráci s produkční společností Decomedia, která produkovala pořad Bydlet
jako… vysílaný na České televizi. S ohledem na to, že se jedná o dražší
produkty v rámci produktových řad LG, tak cílová skupina ČT plně
odpovídala požadavkům klienta. Postupně byly prezentovány v TV pořadu top
produkty LG z kategorií televizí, praček, sušiček a lednic. Tak, aby zásah
kampaně byl maximalizován, bylo využito multikanálové komunikace a synergie s
dalšími médii. V magazínech patřících do vydavatelství Decomedia, Krásný rok a
Nové proměny bydlení, byly kromě klasické inzerce a produktových recenzí
umístěny i články s proměnou, kterou mohly diváci vidět v TV pořadu.
Realizace
Ve čtyřech dílech pořadu Bydlet jako…, se
objevil aktivní product placement. Tyto díly byly následně překlopeny do
magazínu Nové proměny bydlení. U všech šestnácti dílů jsme pro zvýšení
produktové awareness využili sponzoringové vzkazy, které se rovněž objevily v iVysílání
jako pre-rolly.
Dále byly LG značky a produkty použity v
magazínech Krásný rok a Nové proměny bydlení. Kromě inzerce se ve zmíněných
titulech objevily i produktové recenze, které dále podpořily povědomí LG jako
producenta vybraných produktů. Pro maximalizaci synergického efektu byla
komunikace v magazínech Decomedia podpořena i produktovou kampaní na sociálních
sítích a webech zmíněných magazínů. Celá komunikace působila velmi kompaktně.
Výsledek
Výsledně bylo dosaženo touto
cross-mediální kampaní 133 TV GRPs v cílové skupině 15+ s celkovým čistým
zásahem 32 %, což znamená vice než 2,7mio osob. V tisku do května letošního
roku bylo uveřejněno 15 celostránkových inzerátů, 4 články k TV proměnám a 6
produktových recenzí, v souhrnném zásahu přibližně 40tis. osob. Pre-roll umístěný na iVysílání pak generoval
téměř 10tis. shlédnutí. Společně s dalším plněním v online prostředí odhadujeme
dosavadní dosah celé multikanálové komunikace na 35 %, tedy téměř 3mio osob
starších 15 let.