Autor: Lucie Medková
Magna - (Ne)zanedbatelná částka
Průřezové kategorie - Nejodvážnější počin
Ročník: 13
Zadavatel: MAGNA ČR o.p.s.
Země: CZ
V České republice existuje hodně neziskových organizacích. Naším úkolem bylo představit Magnu – neziskovou organizaci, která v krizových oblastech světa pomáhá zachraňovat dětské životy. Za částku 250 Kč dokáže zabezpečit speciální stravu pro dítě trpící podvýživou a zachránit mu tak život. Jak ale představit takovou organizaci a zprávu o záchraně dětí říct lidem, abychom si to uvědomili? Právě skrze částku 250 Kč, která je pro mnohé z nás zanedbatelná. Vybraných organizacím a lidem s veřejným číslem účtu jsme poslali na účet 250 Kč s naší správou v poznámce a čekali, jestli si je všimnou. Jako jsme si mysleli, celých 80 % z nich ji na účtu nezaregistrovalo. O této zkušenosti jsme natočili video, ve kterém se objevili taká známe tváře. Naši kampaň tak zaregistrovali média a správu o Magně se nám tak podařilo dostat do veřejnosti.
Strategie
Pro mnohé z nás je částka 250 Kč zanedbatelná. Charitativní organizace za ní ale dokáže zachraňovat životy. Místo toho, abychom si peníze od lidí ptali, poslali jsme je vybraným z nich na účet se zprávou, že někomu tato částka může zachránit život. A čekali či si ji všimnou. Co myslíte, všimli si ji?
Cíl
Česká republika je v kategorii charitativní a neziskové organizace vlastně saturovaným trhem. Věděli jsme, že když chceme představit další z nich, musíme udělat n`ěco velmi odvážne. Udělali jsme přesný opak to, co by udělala každá jiná nezisková organizace. Na sumu, za která je pro Magnu zásadní jsme upozornili tak, že jsme ji posílali na účet vybraným firmám a lidem a do zprávy pro příjemce jsme vložili webovou stránku, na které si uživatel mohl nají vše o činnosti Magny. S vysoký procentem lidí, kteří jsi částku nevšimli jsme se podělili ve videu, které se šířilo dál.
Realizace
Hlavním prvkem v realizaci byla zasílaná částka 250 Kč, kterou jsme zaslali více než stovce firmám osobám s veřejným číslem účtu. Do správy pro příjemce jsme vložili webovou adresu kampaně. Téměř všech 20 % lidí a firem, kteří si částku všimli ji vrátili zpátky, nebo ji vrátili a navýšili ji o svůj příspěvek. O této netradiční akci jsme natočili spot a umístili ho na sociální sítě Facebook a YouTube.
Výsledek
Na tak citlivou tému jako je pomoc dětem v krizových oblastech světa jsme dostali spoustu pozitivních reakcí. Získali jsme přes sto pravidelních dárců a na sociálních sítích naši kampaň vidělo více než 200 000 lidí a psali o ní nejen oborová marketingová média, ale hlavně také ty společenské.