Autor: Dentsu; Good Game
KB Cinkačka
Kategorie podle cíle - Best Conversion Campaign
Ročník: 20
Zadavatel: Komerční banka; Mastercard
Země: CZ
Cinkačka byla herní akviziční kampaň Komerční banky a Mastercard, která si dala za cíl nemožné – vydat za jediný rok tolik herních karet, kolik se jich podařilo za předchozí tři roky dohromady. A to bez nového produktu, bez nového designu. Jen s chytrým nápadem, silnou komunitou a přesným zacílením. Vsadili jsme na influencery, kteří hráli o výhry pro své fanoušky, a díky nástrojům jako Streamcoi a Overwolf jsme se dostali i k těm, kteří reklamu běžně nevidí. Výsledek? Přes 25 000 vydaných karet, 19 000 nových klientů a zásah, který překonal očekávání. Cíl jsme překročili o 138 %. Cinkačka zkrátka cinkla – a to pořádně.

Cíl
Primárním cílem bylo získat minimálně 16 000 žádostí o platební kartu s herním designem, z toho alespoň 8 000 od nových klientů. Výzvou bylo zaujmout bez nového produktu – k dispozici byly pouze starší designy karet.
Strategie
Cinkačka byla postavená na hlubokém porozumění hráčské komunitě. Věděli jsme, že běžná reklama nestačí – hráče je potřeba vtáhnout do děje. Proto jsme vytvořili soutěžní formát, kde influenceři hráli o ceny pro své fanoušky. Tím jsme aktivovali jejich přirozenou soutěživost a motivovali je k interakci – a hlavně k založení účtu. V první vlně jsme šli po autenticitě a menších influencerech, ve druhé jsme přidali offline výzvy a top tváře české scény. Zásadní roli hrála technologie: díky Streamcoi jsme dokázali cílit přímo do streamů a obcházet adblocky, Overwolf nám umožnil zasáhnout hráče přímo u samotné hry. Kampaň běžela na nejnavštěvovanějších herních portálech, v RTB i na sociálních sítích. Oproti minulým letům jsme rozšířili zásah z League of Legends na širší herní komunitu – tomu odpovídal výběr influencerů i kanálů. Celou komunikaci jsme zastřešili pod výraznou značkou „Cinkačka“, která v hráčském slangu znamená atraktivní výdělek. Strategie tak spojila relevantní jazyk, formát i kanály – a vytvořila prostředí, které hráče bavilo a motivovalo k akci.
Realizace
Kampaň probíhala ve dvou vlnách – jarní a podzimní. V první fázi jsme sázeli na autentičnost a menší influencery na Twitchi a Instagramu. Ve druhé fázi jsme přidali offline turnaj, větší produkci a top influencery. Kombinací kanálů (Twitch, gamingové weby, RTB, Overwolf a sociální sítě) jsme dosáhli přes 16 milionů impresí a 133 000 návštěv na microsite. Vydali jsme 25 257 karet a získali přes 19 000 nových klientů – tedy 138 % nad plán. Výsledky ukázaly, že strategie fungovala nejen na papíře, ale i v praxi.
Inovativnost
Komerční banka a Mastercard dlouhodobě přinášejí do gamingu inovativní přístupy. V Cinkačce ale nešlo o efektní novinky – šlo o chytré využití nástrojů, které fungují v době adblocků. Díky Streamcoi jsme se dostali přímo do streamů, Overwolf nám otevřel cestu k hráčům přes aplikaci. K tomu jsme přidali soutěžní formát, který aktivoval komunitu a přinesl vysoké zapojení. Inovace tady nebyla na efekt – ale na výkon.
Odvaha
Odvaha? Přijmout cíl „dejme 16 000 karet za rok“ – když jich bylo 16 000 za tři roky předtím. A bez nového produktu. My jsme do toho šli. A klienti? Ti nám dali důvěru a prostor, abychom to mohli udělat po svém. Nechali komunikaci v rukou influencerů, šli s námi do offline výzev, a nebáli se být hraví. Výsledky ukázaly, že odvaha se vyplácí – a že i banka může být v gamingu relevantní a zábavná.