Tato kampaň byla archivována.

Autor: Chance a.s.

Chance – Derby Song

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 13

Zadavatel: Chance

Země: CZ

Sázková kancelář Chance zaujímá na trhu třetí
místo s podílem 10%. Díky tomu má omezený rozpočet a téměř žádné možnosti
nakupovat a cílit inzerci na sociálních sítích. 

Agentura Outbreak proto pro
klienta vymyslela způsob jak se v konkurenci, která nabízí velmi podobné
produkty, odlišit. Vymyslela pro Chanci roli dvorního šaška, který vtipně
glosuje aktuální dění ve sportu a to především nešvary a neduhy, které sport
nabízí. Ve své komunikaci na sociálních sítích jde velmi často na hranu a
strhává na sebe pozornost.



Pozornost na sebe chce stejným způsobem
strhávat i mimo sociální sítě, a proto se agentura rozhodla využít
nejsledovanější událost české fotbalové ligy – derby Sparta vs. Slavia.
Událost, o které mluví týdny dopředu celý český fotbalový svět, ale i masová
veřejnost.



Pro tuto příležitost agentura natočila hip
hop battle videoklip
, ve kterém využila Laviho, fiktivního fotbalistu
z online seriálu Vyšehrad.





Lavi a jeho seriál měl
v tu dobu enormní zájem ze strany sportovních nadšenců, což je zároveň i cílová skupina Chance. Nebylo tedy možné vybrat pro
kampaň lepšího influencera, který by zábavnou a nenásilnou formou propůjčil
svou tvář klientovi Chance.




Strategie

Chance, mladší brácha z holdingu silnějšího
Tipsportu, zaujímá na trhu sázkových kanceláří třetí místo a její podíl je 10%. Investice do marketingu jsou tedy výrazně menší než u silnějších hráčů, a
proto je potřeba nakládat s prostředky efektivně.



Komunikace Chance by tedy teoreticky mohla
probíhat zejména na sociálních sítích, tam však čelí omezení, protože své
reklamy nemůže cílit na specifické cílové skupiny a nemůže tudíž využívat
lokálního, časového ani retargetingového cílení.



Navíc na Chanci tlačí nově působící hráči
jako je Sazka Bet, takže díky čím dál tím větší konkurenci je tlak cítit z obou
stran. Navíc nabídka produktů se na trhu příliš neliší, jelikož všichni
nabízejí podobné kurzy a hlavním odlišením je povědomí o značce, vnímání značky
a emoce s ní spojené.





Agentura Outbreak našla
klíč, jak se odlišit od konkurence a jak překonat omezení v mediálním
cílení. Vybrali si nejsledovanější událost fotbalové ligy, dokonale zvolili formát a aktéry a úspěch kampaně byl zaručen.




Cíl

Aby se Chance mohla od konkurence odlišit, musí
vyvolat emoce, ať už pozitivní, či negativní. Musí pobuřovat veřejnost a ve své
komunikaci jít až na hranu.



Proto Outbreak pro klienta vymyslel roli
dvorního šaška sportu. Šašek je zodpovědný za zábavu na dvoře - ve sportu,
Chance se tedy stala vtipným glosátorem aktuálního dění ve sportu i
společnosti, má svůj vlastní názor a dělá si srandu z dění kolem nás. Vždy je
ale cítit, že svůj dvůr - sport a sportovní fanoušky má ráda.



Abychom byli schopni kompenzovat nedostatek
peněz na komunikaci, potřebovali jsme si získat “earned media”. Na sociálních
sítích jsme vytvařeli branded content a dělali aktivity, které mačkají knoflíky
buzzu a získávají si pozornost médií i lidí, kteří dále náš content šíří.





Vedle pravidelného
social contentu jsme chtěli vytvořit virální online content, který využívá
aktuální sportovní události, o které všechna média hojně komunikují několik dní
až týdnů dopředu a řeší ji nejen sportovní nadšenci, ale masová populace.
Taková sportovní událost je fotbalové derby Sparta - Slavia. Zápas 2
nejslavnějších českých fotbalových klubů, které jsou známé svou velkou
rivalitou.




Realizace

Rivality a velkého zájmu médií i masové
populace jsme se rozhodli využít tím, že jsme vytvořili pro tuto událost
zábavný branded content v podobě videoklipu, který byl postaven na principu rapového
battlu, jenž ale není klasickým battlem, kde se předhání kdo je lepší. V našem
videoklipu se totiž paradoxně fanoušek sparty pře s fanouškem slávie, kdo to má
teď horší a celý text písně stojí na vtipném komentování současných neduhů v
obou táborech, které aktuálně trápili fanoušky obou klubů.





Abychom maximalizovali
šance na dobrý zásev mezi lidi i média oslovili jsme pro spolupráci Laviho,
fiktivního fotbalistu ze seriálu Vyšehrad, kterého znají oba fanouškovské
tábory a je sportovní a pop-kulturní ikonou se širokou fanouškovskou základnou,
která se dokonale překrývá s cílovou skupinou Chance.




Výsledek

Díky dokonalému výběru hlavní postavy
videoklipu, kterým byl Lavi, mohla agentura Outbreak očekávat zaručený úspěch,
protože Laviho fotbalový seriál v dané období rezonoval v cílové
skupině na maximum a byl tématem číslo jedna aktuálního dění v českém
fotbalovém světě.



Videoklip hned po prvních 24 hodinách získal
250 000 zhlédnutí, po týdnu to byl již celý milion a v době samotného
derby to byly miliony dva, což čtyřnásobně předčilo klientovo očekávání.





Během prvního týdne
videoklipu o něm napsaly desítky online magazínů a objevil se dokonce
v hlavních zprávách na Nově. Návratnost vložené investice byla díky
organickému šíření sedminásobná a to vše bez jediné koruny investované do
médií.