Autor: Tomáš Gregořica
Kampaň bez konce
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 13
Zadavatel: ŠKODA AUTO a.s.
Země: CZ
Rozkaz zněl jasně: přiblížit značku ŠKODA mladým lidem do 35 let. Proto jsme se rozhodli být tam, kde jsou oni, a dělat to, co je baví. Točit videa na YouTube, kde se pohybuje 1,85 milionu diváků ve věku 18 až 34 let. Vytvořili jsme tak kampaň bez konce – úspěšný YouTube kanál, na který pravidelně přibývají další a další videa, která divákům ukazují benefity vozů ŠKODA, ale hlavně je BAVÍ. Takto jsme získali přes 7 000 000 zhlédnutí, zařadili se mezi nejúspěšnější reklamy na českém YouTube a navíc zvýšili zájem o, původně obyčejný, videobsah značky.

Strategie
Komerční značky na blízkou komunikaci se svými fanoušky mnohdy zapomínají. My se řídíme pravidlem “čím větší je naše popularita, tím více času a energie investujeme do práce s komunitou.” Proto vznikla Naše ŠKODA. Kampaň, která není jen o jednom videu, ale o sérii videí, která netradičně odpovídají na dotazy a připomínky fanoušků. Kampaň, jejíž úspěch vzrůstá a jejíž konec je v nedohlednu.
Cíl
Komunikace s mladými lidmi značkám příliš nejde. Ale kdo to umí opravdu dobře, jsou youtubeři. Proto jsme se rozhodli vytvořit kampaň, která nestojí klasicky na 1 kampaňovém videu, ale na sérii 25 videí, která se nadále rozrůstá. Vybudovali jsme úspěšný YouTube kanál s profesionálním youtuberem jako moderátorem. Proč právě YouTube? Je to největší videoplatforma v ČR i ve světě a také druhý největší vyhledávač. Lidé se zde chtějí nejen bavit, ale 65 % uživatelů tady hledá i informace a návody. Tyto touhy se nám podařilo naplnit videi roztříděných do několika sériálů, která odpovídají na jejich dotazy inovativním způsobem.
Realizace
Vytvořili jsme sérii videí rozdělených do seriálů ŠKODA Nezeptat se a ŠKODA Experiment. První odpovídá na dotazy fanoušků, druhý ukazuje benefity vozů ŠKODA netradičním způsobem. Videím jsme dali jednotnou tvář v podobě trojice moderátorů v čele s youtuberem Pedrem.
Výsledek
YouTube kanál ŠKODA Česká republika je celosvětově nejúspěšnějším a největším kanálem značky. Počet zhlédnutí našich videí přesáhl číslo 7 000 000, z toho bylo 700 000 organických. Za rok 2017 jsme se se svými videi 3x dostali na vrcholnou příčku Google Ads Leaderboard, a zanechali jsme tak za sebou takové soupeře, jako bylo video Pirátské strany anebo slavný nerudný kocour Moneta Money Bank.