Autor: PHD (CZ)
Invia – Léto s tebou
Kategorie media & insight - Nejlepší využití engagementu
Ročník: 15
Zadavatel: Invia
Země: CZ
Dříve se Invia profilovala
jako srovnávač zájezdů. V posledních letech se ale zaměřila na budování své
značky jako full-service agentury. Hledala způsob, jak se odlišit od
konkurence, upevnit svou pozici a vyvolat v zákaznících pozitivní emoce.
Z výzkumu vyplynulo, že
pro potenciální zákazníky je nejdůležitějším faktorem pro výběr cestovní
kanceláře hodnocení od ostatních klientů. Přišli jsme proto s kampaní Léto s tebou,
ve které hráli zákazníci Invie hlavní roli. Vytvořili jsme kreativní koncept, jenž
staví na kladných referencích a pomáhá budovat Invii jako značku, s níž jsou
klienti spokojeni. Na web sdíleli zákazníci videa ze svých dovolených. Ta
nejlepší se pak stala součástí reklamního spotu. Kampaň v čele s daným spotem
jsme spustili v lednu a únoru, nejdůležitějších měsících pro prodej first
minute. Tím jsme se vyhnuli nejsilnější komunikaci konkurence, jež startovala
už v říjnu.
Projekt rezonoval díky
písni Léto s tebou od Jiřího Schelingera, která podpořila vzpomínkovou,
radostnou a autentickou atmosféru. Důkazem byla o 20 % vyšší líbivost kampaně a
dosavadní nejvyšší meziroční nárůst povědomí o značce.
Strategie
Cílem bylo profilovat
Invii jako jednu z top značek v turistickém průmyslu. Jako partnera,
který má dobrou pověst a zákazníci si mohou být jistí, že zažijí krásnou
dovolenou.
Druhým záměrem bylo
zaujmout naši cílovou skupinu tak, aby začala zvažovat pořízení first minute
zájezdu právě s Invií.
Cíl
Opěrným bodem kampaně byla
televize, kde lze velmi dobře zasáhnout rodiny s dětmi, naší hlavní
cílovou skupinu.
Abychom se odlišili od
stovek reklamních spotů a konkurence, vymysleli jsme neotřelý kreativní
koncept, který spočíval v generování obsahu samotnými uživateli, ze kterého
později vznikl televizní spot.
Během listopadu 2019 jsme
spustili web, kam lidé mohli nahrávat svá videa z dovolených. Motivací pro
ně byla možnost zazářit v televizním spotu Invie. V průběhu jednoho týdne se
lidé pochlubili více než 400 videi. Vybrat z nich ta nejlepší bylo opravdu
složité. Vybraná videa jsme sestříhali do reklamního spotu. Spot byl tematicky
doplněn podmanivou písní Jiřího Schelingera „Léto s tebou“. Koktejl
autentických záběrů a optimismem naplněné písně vytvořilo radostnou atmosféru, na
kterou řada uživatelů reagovala velmi pozitivními ohlasy. Dle Michala Bošely,
brand manažera Invie, nebylo výjimkou, že lidé sdíleli na sociálních sítích, že
se na základě reklamy rozhodli vyhledat zájezd právě přes Invii.
Realizace
Kampaň Léto s tebou proběhla v lednu a únoru, v
období typickém pro vyhledávání first minute zájezdů. Do televize byly nasazeny
spoty o délce 45s a 30s. Delší spot byl spuštěn na začátku kampaně pro rychlé
vytvoření povědomí. Po zbytek kampaně bylo k vidění 30s video. Spotovou
televizní kampaň jsme zároveň doplnili o sponzorské vzkazy u vybraných pořadů. Celý
koncept jsme rozvinuli do online s důrazem na sociální sítě. Videa byla k
vidění hlavně na Youtube a Facebooku. Kampaň byla doplněna o bigboardové plochy
na frekventovaných místech.
Výsledek
Svá videa nám
zaslalo více než 400 lidí.
V reakcích na
kampaň rezonovala nejvíce její autenticita a zvolený hudební podkres.
Z výzkumu po
kampani vyplynulo, že lidé přijali koncept velmi pozitivně. Líbivost kampaně
byla o 20 % vyšší, než je tržní průměr. Kromě kladných reakcí na kreativu,
sdíleli lidé na sociálních sítích komentáře, že si na základě reklamy vyberou
jednoznačně dovolenou přes Invii. Zcela nečekaným momentem bylo, když si jeden
ze zákazníků zjišťoval destinaci, kterou viděl ve spotu, aby si do stejného
místa mohl objednat zájezd.
Díky kampani
vzrostlo spontánní povědomí o značce o 25 %, což je nejvyšší meziroční nárůst v
porovnání s konkurencí. Tím byl cíl kampaně jednoznačně splněn.