Tato kampaň byla archivována.

Autor: Člověk v tísni o.p.s.

ČEŠI, DĚKUJEM!

Průřezové kategorie - Nejodvážnější počin

Ročník: 13

Zadavatel: Člověk v tísni

Země: CZ

Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase
fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme si dovolili společnosti podat důkaz, že
ne všechno cizí je automaticky nebezpečné
. Proto jsme nechali
lidi, kterým se dostává rozvojové pomoci od české neziskové organizace Člověk v
tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích
. A jednotlivá poděkování poté dali
na BILLBOARDY
bez překladu, bez loga a bez webové adresy. TRADIČNÍ
OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ. Pouze 37 venkovních reklamních ploch stačilo k
tomu, abychom Čechům ukázali, že se nemusí znepokojovat něčím, co neznají.
Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat nebezpečný!








Strategie

Obyčejné „děkuji" bohužel dnes již často nikoho
nezaujme
– pokud ale způsob poděkování není kontroverzní. V dnešní
době může být ale kontroverzní dokonce i nápis v cizím jazyce. To byl
také důvod, proč jsme lidi z různých koutů světa, kterým Člověk v tísni
pomohl, nechali poděkovat v jejich rodném jazyce a jejich poděkování
vylepili na venkovní reklamní plochy. Tradiční offlinové médium se tak stalo spouštěčem
digitální kampaně.








Cíl

Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase
fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme chtěli společnosti podat důkaz, že
ne všechno cizí je automaticky nebezpečné
. Proto jsme nechali lidi,
kterým se dostává rozvojové pomoci
od české neziskové organizace Člověk v
tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích. A jednotlivá poděkování poté
dali na BILLBOARDY bez překladu, bez loga a bez webové adresy.
TRADIČNÍ
OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ.



Všechna hlavní
česká média začala diskutovat
o tom, kdo skutečně stojí za tajemnými nápisy a co
mají znamenat. Kontroverzní reakce části veřejnosti na sebe nenechaly dlouho
čekat.




Známé osobnosti, politici a influenceři se začali organicky zapojovat do
diskuse
. Na sociálních sítích jsme začali konfrontovat negativně
smýšlející část veřejnosti s informacemi o smyslu aktivit a pomoci neziskové
organizace Člověk v tísni.



Na
konci kampaně
byly
hlavní myšlenka kampaně a její důvod řádně objasněny dokonce i těm, kteří se
na jejím začátku stali tvrdým jádrem „haters" komunity.








Realizace

Nechali jsme lidi z celého světa napsat poděkování českému národu v jejich rodném jazyce. Jednoduše
jsme je nechali napsat jejich originálním jazykem ČEŠI,
DĚKUJEM! Právě tyto nápisy
 jsme poté umístili
na billboardy. Abychom oslovili co největší množství lidí, využili jsme i
nástroj BigPlan, který dokáže z volných ploch vybrat ty s největším možným
reachem.
Vedle toho v Bistro Agency vytvořili microsite, kde
představili sedm konkrétních příběhů
našich hrdinů, kterým ČvT pomohl.



Po pouhých pěti
dnech
kampaň získala takovou pozornost, že o ní informovala veškerá česká hlavní média a
stala se mediálním tématem číslo jedna, čímž se nám mezi
širokou veřejnost podařilo dostat povědomí o konkrétní pomoci Člověka v tísni a
o příbězích reálných lidí, kterým právě Člověk v tísni pomohl.








Výsledek

Kreativní nápad a strategie od Bistro Agency spolu
s mediálním plánováním této venkovní
kampaně od BigMedia
 ukázalo, že pouze 37 venkovních reklamních ploch standardních
formátů bigboard a smartboard v Praze,
Brně a Ostravě
, dokázalo během pouhých pěti dní vyvolat obrovský zájem
hlavních médií a veřejnosti, se kterou jsme poté mohli dále komunikovat pomocí
online aktivit a sociálních sítí.

Pouze 37 venkovních
reklamních ploch stačilo k tomu, abychom Čechům ukázali, že se nemusí
znepokojovat něčím, co neznají. Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat
nebezpečný!



A hlavně jsme ukázali, že
pomáhat má smysl.



Česká populace čítá 10,56 milionů obyvatel. Naší kampaní jsme celkově dosáhli reache 75 074
675
. A to vše při celkovém budgetu 130 000 Kč.