Autor: Follow Bubble
Virální FOOH, z kterého se naši fans radovali jako malí!
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 19
Zadavatel: McDonald's ČR
Země: CZ, SK
Sýrovka je dlouhodobě nejpopulárnější kampaň McDonald’s v Čechách i na Slovensku. Každoročně vyvolává spoustu očekávání a když konečně přijde, přináší našim zákazníkům téměř dětskou radost.Dětská radost z toho, že Sýrovka je konečně zpátky, byla také hlavní message jak ATL komunikace, tak i kampaně, která zákazníkům přinášela unikátní offline experience v olomouckém kuličkovém domě.Hlavní výzva naší social media kampaně přitom byla, jak přenést radost z téměř půl milionu žlutých míčků ÚPLNĚ VŠEM a zároveň naše fans nadchnout pro speciální event v Olomouci.Přirozená odpověď byl obsah, který vzbudí zvědavost a ve finále dokáže rozhýbat naše fanoušky k tomu, aby TO také chtěli zažít. Právě proto jsme pro celou kampaň zvolili show-stopping CGI videa a distribuovali ji v rámci social media kanálů.
Strategie
Jako řešení jsme zvolili koncept série videí, které kombinují základní social media principy a přístup FOOH (fake out-of-home).
Koncept každého videa byl přitom vždy stejný: vytvořit iluzi reality, vzbudit zvědavost a akcelerovat představivost fanoušků. Zároveň videa obsahově a vizuálně propojit s ATL kampaní a prostředím olomouckého eventu.
Pro distribuci videí jsme primárně chtěli využít přirozenou dynamiku šíření contentu na sociálních sítích a dosah budovat postupně, organicky. Teprve pak jsme rozjeli klasickou kampaň s mediální a influencerskou podporou.
Cíl
1) Primárně jsme sledovali reach a engagement na sociálních sítích, přičemž speciální pozornost jsme věnovali organickému šíření obsahu.
2) Sekundárně jsme se pak soustředili na aktivaci fanoušků a jejich traffic do Olomouce na náš event. Sledovaným cílem byla přirozeně návštěvnost.
Realizace
Natočili jsme 3 krátká videa, která zachycují momenty z Mekáče, kde hrdiny jsou žluté míčky jako symboly dětské radosti.
Efekt tisícovek míčků v běžných situacích jsme vytvořili pomocí CGI tak, že finální výstup se blížil autentickému obsahu tak, jak ho tvoří lidé na svých profilech. Videa přitom byla natolik realistická, že nutila uživatele polemizovat, co je skutečné a co ne.
Komunikační strategie pracovala s několika navazujícími kroky. První se videa objevila na no-name profilech na TikToku, kde se přes noc organicky stala obrovským trendem.
Stejná videa pak sdílel na svých profilech v celém digitálním ekosystému i Mekáč – pořád s otázkou WTF IS THIS?. S pomocí placených médií a influencers se pak povedlo vytvořit efekt sněhové koule s neuvěřitelnými výsledky a skvělými reakcemi.
Výsledek
Výsledky kampaně dalece překonaly naše očekávání. Už první fáze spuštění videí prostřednictvím no-name profilů přinesla stovky tisíc organických přehrání a spoustu sdílení, následná fáze pak vše jen umocnila.
Konečný účet za 3 videa publikovaná na sociálních sítích (IG, TikTok, YT) je impozantní:
- 2 137 000 ORGANIC IMPRESSIONS (CZ+SK)
- 4 700 000 VIDEO VIEWS
- 1 450 000 UNIQUE REACH IN CZECHIA
- 1 160 000 UNIQUE REACH IN SLOVAKIA