Tato kampaň byla archivována.

Autor: PHD (CZ)

Jägermeister - MEISTROVSTVÍ, z kterýho mrazí

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize

Ročník: 15

Zadavatel: Jägermeister

Země: CZ

Televizní kampaň „MEISTROVSTVÍ, z kterýho mrazí” proběhla v době Mistrovství světa v ledním hokeji 2019 konaném na Slovensku.
Většina cílové skupiny muži 18 – 39 sleduje MSLH pravidelně každý rok, což byl hlavní důvod pro masivní kampaň spojenou s tímto eventem.
Zásadní bylo dostat se k nejsledovanějším zápasům českého týmu a finálním zápasům play-off. Podařilo se nám to díky úzké spolupráci s Českou televizí, která byla Jägermeisteru ušitá na míru. Anketu „Ledová paráda” odvysílala ČT během přímých přenosů v hokejovém studiu celkem 35x. Diváci v ní hlasovali, který z českých hokejistů předvedl v historii ten nejlepší hokejový zákrok.
V anketě hlasovalo rekordních 11 382 diváků, což je o 480% více účastníků než v roce 2017.
Nedílnou součástí kampaně bylo 44 sponzoringových vzkazů odvysílaných mezi třetinami top zápasů. Spot byl natočený přímo pro MSLH.
Prodaný objem Jägermeistera se během května 2019 zvýšil o neuvěřitelných 39% ve srovnání se stejným obdobím v roce 2018. Zatímco trh s bitters ve stejné době spadl o 7%.

Reach 15+ dosáhl 71,1
Reach MUŽI 18-39 dosáhl 61,7
Afinita k cílové skupině dosáhla 0,9, což je o 10% více než u běžných TV kampaní.

Strategie

Cílem kampaně bylo využít obrovské sledovanosti MSLH k oslovení
cílové skupiny muži 18 až 39 let a masivně tak podpořit prodeje jak v on-tradu
(bary, restaurace, hotely), tak off-tradu (obchody).







Cíl

Pro Čechy patří Mistrovství světa v ledním hokeji mezi hlavní sportovní
eventy v roce. S MSLH se spojuje nespočet sponzorů a reklamní breaky kolem
zápasů jsou dlouho předem vyprodané. Každoročně se během mistrovství setkáváme
s nejrůznějšími aktivacemi a soutěžemi, pořádané firmami, které se chtějí svézt
na vlně popularity MSLH.

V roce 2019 se navíc MSLH konalo v sousedním Slovensku, což slibovalo ještě
větší zájem ze strany Čechů než mistrovství pořádané v jakékoli jiné zemi kromě
Česka.



Jägermeistera si jeho fanoušci spojují s ledovou namražeností a tak se
jeho spojení s MSLH přímo nabízelo.



Očekávaná vysoká sledovanost zápasů cílovou skupinou muži 18 až 39 let,
byla ovšem pro Jägermeistera tím hlavním důvodem proč se propojit s MSLH.



Česká televize již několikátým rokem vyhlašuje během MSLH anketu, v níž
diváci hlasují například o to, který český hokejista předvedl na ledě tu
nejlepší kličku v historii.



Úzkou spolupráci a sponzorství ankety považujeme za opravdový majsterštyk.
Anketu totiž ČT vysílá přímo ve vstupech sportovního studia v přestávkách mezi
třetinami. Podařilo se nám tak dostat značku Jägermeister přímo do živého
vysílaní MSLH.








Realizace

Anketa byla šita Jägermeisteru přímo na míru.



Název Ledová paráda evokoval ledovou namraženost.



Anketa byla v typických Jäger barvách, zelené a oranžové.



Jäger chutná nejlíp namražený na minus 18 stupňů. Tedy i počet
zákroků, z nichž diváci vybírali ten nejlepší, byl 18. S každým dalším zákrokem
teploměr po straně klesal až na -18 °C. Cen bylo taktéž 18.



 



Unikátní bylo použití stejného grafického prvku, hokejisty s parohy,
ve sponzoringu a grafice ankety.



Představení ankety včetně informací o výhrách od Jägera, se
ujal samotný Robert Záruba.



 



Anketa trvala 105s a během MSLH byla vysílána celkem 35x ve studiu
mezi třetinami.



 



10s sponzorský vzkaz byl odvysílán 44x a to u nejsledovanějších zápasů,
kdy hrálo české mužstvo a v play-off.







Výsledek

Kampaň dosáhla výjimečných mediálních výsledků, ale hlavně
masivně podpořila prodeje Jägermeistera v době MSLH.



Reach 15+ dosáhl
71,1



Reach MUŽI 18-39 dosáhl 61,7



Afinita k cílové skupině dosáhla 0,9, což je o 10% více než u
běžných TV kampaní.



Ankety se zúčastnilo rekordních 11 382 diváků, což je o 480% více účastníků než v roce 2017.



Prodaný objem Jägermeistera se během května 2019 zvýšil o
neuvěřitelných 39% ve srovnání se stejným obdobím v roce 2018. Zatímco trh s bitters
ve stejné době naopak spadl o 7%.