Autor: Publicis Groupe (Publicis Play)
Gaming "Hezky česky"
Kategorie podle cíle - Best Awareness Campaign
Ročník: 20
Zadavatel: PENNY Market s.r.o.
Země: CZ
PENNY spustilo svou první gamingovou kampaň ve spolupráci s turnajem Streamers Clash – komunitní akcí 40 českých influencerů ve hře League of Legends. Kampaní se odklonilo od tradičního cílení řetězce a zaměřilo se přímo na herní komunitu.
Hlavní tváře – herec Michal Suchánek (dlouhodobý ambasador PENNY) a streamer Kapesnik69 – vytvořili autentický mix generačního střetu a českého humoru. Kampaň probíhala od února do konce dubna 2025, přičemž sedm teaserových spotů běželo primárně na Twitchi, Instagramu a TikToku.
Turnaj nesl značku PENNY – ve hře, ve studiu i během offline finále. Všech 40 streamerů obdrželo tematickou sadu na kroužkování. PENNY zároveň sponzorovalo tým Kapesníka69 s názvem Pán Kapesníků: Společenstvo PENNY, který celý turnaj vyhrál. Na závěr kampaně proběhl dotazník zaměřený na spotřebitelské chování, jako podklad pro další komunikaci značky směrem k herní komunitě.
Výsledky byly měřeny pomocí AI nástroje, který sledoval umístění napříč všemi využitými kanály a spočítal celkovou mediální hodnotu této crossmediální aktivace.
Reach: 1,5 mil. unikátních uživatelů
Imprese: 19,5 mil. na Twitch/YT
SOME: 3,9 mil. impresí, 70 965 lajků a 760 komentářů

Cíl
Cílem bylo představit značku PENNY a oslovit mladší generaci – hráčům a herní komunitě, kterou řetězec dosud téměř neoslovil standardními ATL nástroji. Hlavním posláním bylo vytvořit důvěru a vztah s touto komunitou prostřednictvím autenticity a zábavy, a přitom zachovat charakteristický tón komunikace („Hezky česky“). Sekundárním cílem bylo zjistit co hráče doopravdy zajímá především proto, aby jim byly v budoucí komunikaci prezentovány relevantní produkty a ne předpokládané stereotypy.
Strategie
Strategie vycházela z potřeby komunikovat značku PENNY směrem k nové cílové skupině, která je aktivní online a na platformách jako Twitch a TikTok, a která reaguje silně na autentický a komunitní jazyk.
1. Tone of voice: zachovat „hezky česky“, ale posunout ho do kontextu herní hantýrky – upravené přeložené výrazy ze League of Legends, absurdně znějící pro netrénované uši.
2. Multiplatformní nasazení: primární kanál byl Twitch, TikTok, Instagram a sociální sítě Penny – důraz na platformy, kde tráví hráči čas.
3. Influencer mix: kombinace mainstreamové celebrity (Michal Suchánek) a relevantního streamera (Kapesnik69) zajistila široké i autentické pokrytí.
4. Gamifikace značky: vytvoření týmu “Pán kapesníků: společenstvo PENNY” s uniformami z prodejen + fyzická účast v turnaji umožnila živé propojení značky a komunity.
5. Přesně měřítelné výsledky: U cross-mediálních kampaní, v rámci kterých se mísí různé (a různě měřené) kanály, je obtížné klientovi dodat přesné výsledky které kvalitou i věrohodností odpovídají mediálnímu odvětví. V rámci českého gamingového trhu je tomu tak dvojnásob. U této kampaně proto byl poprvé v ČR využitý AI nástroj Shikenzo, který měřil všechny využité kanály (Twitch, YT, IG, TikTok atp.) dohromady a následně přesně spočítal mediální hodnotu této kampaně na základě přesných benchmarků pro jednotlivé kanály a spoty.
6. Brand recall:
Dopad kampaně na herní komunitu byl po jejím skončení změřen kvantitativním výzkumem mezi hráči a lidmi se zájmem o hry. Výzkum byl realizován prostřednictvím nezávislého panelu ve spolupráci s agenturou ResSolution, aby bylo možné ověřit efektivitu zvolené komunikační strategie a získat podklady pro další směřování značky v herním prostředí.
7. Next steps: Na základě nasbíraných dat a insightů vytvořit kreativu a komunikaci šitou hráčům na míru a pokračovat v komunikaci skrze herní komunikační kanály.
Realizace
V rámci kampaně bylo vytvořeno sedm spotů s hercem Michalem Suchánkem a streamerem Kapesníkem69. Každý z nich zábavně prezentoval známé herní hlášky v „hezkém českém“ jazyce a přirozeně propojoval světy gamingu a tradiční retailové komunikace. Spoty přesně odrážely tone of voice značky a vhodně využívaly kontrast obou hlavních osobností.
Spoty běžely na Twitchi, Instagramu, TikToku a YouTube. Vyvrcholením bylo offline finále v Playzone Areně.
Dále PENNY sponzorovalo tým Pán Kapesníků: Společenstvo PENNY, který nosil pracovní uniformy PENNY a celý turnaj vyhrál.
Výkon napříč kanály měřil nástroj Shikenzo, včetně zmínek, aktivity a sentimentu (Komunita značku přijala velmi pozitivně).
Kvantitativní výzkum a dotazníky z finále pomohly upravit produktovou komunikaci směrem k hráčům
Inovativnost
Segmentace: První průnik PENNY do gamingového prostoru – netradiční diverzifikace komunikace mimo tradiční kanály.
Komplexní komunikace: Aktivní zapojení značky do streamerského turnaje v online prostředí, pojmenování herního momentu, i jednoho z 8 týmů. Spojení claimu značky s velmi obtížně zasažitelnou skupinou gamerů, které klade velký důraz na autenticitu komunikace.
Data-driven kreativa: Insight z průzkumu se přímo promítl do instreamových formátů. Využití nejmodernější doměřovací platformy Shikenzo s přesným rozpadem plnění na všech influencer kanálech a jejich hodnotou.
Odvaha
Kampaň překonala obvyklé hranice retailového marketingu – přehodila značku PENNY do herního světa, kde je tón i kultura odlišná od tradiční komunikace. Zapojení herecké ikony a streamera vytvořilo konfrontaci generací s jasným brand buildingem. PENNY navíc vstoupilo aktivně do turnaje jako účastník, pro retail segment velmi neobvyklý krok – vybočuje z role pasivního sponzora. Jazyková hra s „hezky česky“ přeloženými termíny ze hry League of Legends postavila značku riskantně do prostoru, kde mohl být humor přijat velmi negativě.