Autor: Internet Mall
Mall.cz – Adventní kalendář
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize
Ročník: 12
Zadavatel: Mall.cz
Země: CZ
Vánoce jsou
nejnáročnější období v roce. Pro obchodníky, kteří intenzivně investují do
komunikace, aby čelili obrovské konkurenci. A hlavně pro spotřebitele, kteří
často na poslední chvíli shání dárky pro celou rodinu. Společně s Mall.cz jsme
se rozhodli jim připomenout dobu, kdy jedinou starostí bylo čekání na Ježíška a
otevírání okénka adventního kalendáře každý den.
Obstarali jsme tedy
dárky za ně!
Forma kalendáře
ilustrovala šíři nabídky e-shopu Mall.cz.
Každý den jsme byli v
televizi vidět v jednom z nejsledovanějších časů. Vystoupili jsme zcela mimo
reklamní breaky. Mall.cz jsme prezentovali tam, kam se žádná jiná značka
předtím nedostala. Ve zpravodajství!
Po 24 večerů celkem 2,3
milionu diváků Diváckých zpráv sledovalo, jak Mall.cz v adventním kalendáři
odkrývá skvělé dárky pro diváky Primy. 3 miliony diváků byly zasaženy
sponzoringem programu, kterým jsme divácké zprávy doplnili.
Soutěže se ve
Facebookové aplikaci účastnily tisíce lidí. Celkem bylo odesláno téměř 117
tisíc odpovědí na soutěžní otázky. Každý zveřejněný post na FB stránkách Primy
zasáhl přes milion uživatelů.
Mall.cz udělal radost 24
výhercům. A ostatní už vědí, že Mall.cz splní každé vánoční přání.
Strategie
Vánoce jsou
nejnáročnější období v roce. Pro obchodníky, kteří intenzivně investují do
komunikace, aby čelili obrovské konkurenci. A hlavně pro spotřebitele, kteří
často na poslední chvíli shání dárky. S vánočním shonem jsme jim
pomohli a obstarali dárky za ně.
Rozhodli jsme se ale jít
zcela jinou cestou, než jsou produktové promo spoty v rámci reklamních
breaků, kterými jsou televizní diváci před Vánoci doslova zavaleni.
Soutěž umístěná v nejsledovanější
části dne a šitá na míru přímo pořadu, kde komunikace značky nemá obdobu,
vzbudila pozornost, rozhodně nezanikla v množství konkurenční komunikace a
navíc hravou formou zapojila diváky Zpráv na Primě.
Cílem projektu
samozřejmě bylo ilustrovat, že na Mall.cz lze nakoupit vánoční dárky pro úplně
celou rodinu, což jsme s Vánoci propojili formou adventního kalendáře.
Podobný projekt v českých
televizích nemá obdoby, Mall.cz byl první a exkluzivně umístěná značka ve
zpravodajském pořadu.
Cíl
V předvánočním období na
spotřebitele působí obrovské množství reklamních sdělení, protože pro
obchodníky se často jedná o klíčovou část roku. Stejné to je i v případě eshopu
Mall.cz, jehož cílem je posilovat povědomí o jednom z jeho hlavních benefitů,
že na Mall.cz se dají nakoupit vánoční dárky pro celou rodinu.
Potřebovali jsme tento
cíl efektivně propojit s nutností komunikovat s velmi širokou cílovou
skupinou, prakticky všemi, kteří na Vánoce shání dárky, a zároveň se vyhnout
přecpaným reklamním breakům.
To se podařilo díky soutěži
na míru v jednom ze zpravodajských pořadů na TV Prima, který je vysílán v nejsledovanější
části dne, v prime time. Díky formě kalendáře jsme mohli pracovat i
partnery Mall.cz, čímž jsme ilustrovali širokou nabídku internetového obchodu
Mall.cz.
Celkem
se objevilo 24 různých produktů, takže oslovení široké cílově skupiny bylo
zaručeno.
Realizace
Vytvořili jsme virtuální
adventní kalendář v designu a brandingu Mall.cz. Soutěž byla spuštěna 1.
prosince, kdy jsme odkrývali první okénko adventního kalendáře, který obsahoval
dárky od Mall.cz.
V Diváckých zprávách
byla zveřejněna soutěžní otázka, která se tematicky vztahovala k výhře.
Diváci pak mohli celý den odpovídat ve Facebookové aplikaci, Další den byl
vyhlášen vítěz a nová soutěžní otázka.
Úspěšnost potvrzuje
enormní zájem soutěžících a počet zaslaných odpovědí.
Výsledek
Dosáhli jsme efektivního
spojení zásahu široké cílové skupiny, komunikace jednoho z hlavních benefitů
klienta a to navíc zcela mimo běžnou reklamní komunikaci v pořadu, kde to
nemá obdobu.
Po 24 večerů celkem 2,3
milionu diváků sledovalo, jak Mall.cz v adventním kalendáři odkrývá skvělé
dárky pro diváky Primy. Téměř 3 miliony diváků byly zasaženy sponzoringem
programu, kterým jsme divácké zprávy doplnili.
Prostor dostalo 24
partnerů Mallu a jejich značek.
Soutěže se ve
Facebookové aplikaci účastnily tisíce lidí. Celkem bylo odesláno téměř 117
tisíc odpovědí. Každý zveřejněný post na FB stránkách Primy zasáhl přes milion
uživatelů.
Mall.cz udělal radost 24
výhercům. A ti ostatní už vědí, že Mall.cz splní každé vánoční přání.