Autor: Publicis Groupe
Veselá kráva – 100 let
Kategorie media & insight - Nejlepší lokální exekuce globální kampaně
Ročník: 16
Zadavatel: Veselá kráva
Země: CZ
Přesně před 100 lety byla založena značka Veselá kráva.
Při této příležitosti se klient rozhodl podpořit charitativní organizace po
celém světě a vytvořil globální koncept, podklady a guidelines, které se měly
použít v rámci jedné kampaně. My jsme se ale rozhodli, že na to půjdeme trochu
jinak. Využili jsme 3 již naplánované kampaně a propojili je do jednoho
funkčního celku, který i přes rozdílné KPI měl společný cíl - návštěvu cílové
stránky, nahrání svého smíchu a tím podporu nadace Zdravotní klaun.
Spojili jsme tak dohromady brandovou kampaň, kampaň na
sociálních sítích a taktickou kampaň na podporu limitované edice balení. Díky
tomuto propojení kampaní vznikl i zajímavý mix formátů, taktik a cílení. Např.
formát branding s animovanými prvky
získal proklikovost o 67 % vyšší než tržní benchmark. Na socialu jsme cílili s
různými videi na rozdílné věkové segmenty a v promo kampani jsme využili i GIF
bannery a přesné geolokační cílení na top 40 prodejen.
Finálně se nám podařilo dovést na web přes 22 000 lidí a
získat spoustu smíchu pro dobrou věc. Díky zvolené strategii se povedlo navýšit
proklikovost o 45 % oproti plánu, což výrazně zvýšilo efektivitu kampaně.
Strategie
Hlavním cílem bylo informovat o propojení s charitativní organizací Zdravotní klaun a získat návštěvnost globální webové stránky
100ytlc.com. Abychom i vzhledem k výši prostředků cíl splnili, rozhodli
jsme se spojit 3 odlišné kampaně, které měli své vlastní cíle a propojit je do
jednoho funkčního celku.
První kampaň měla za cíl zvýšit povědomí o 100letém výročí
Veselé krávy. Další měla informovat lidi o aktivitě spojené se Zdravotním
klaunem. A třetí pak měla zvýšit prodeje limitované edici balení Veselé
krávy, která byla uzpůsobená 100letému výročí.
Tyto 3 kampaně jsme díky lokální úpravě strategie propojili
a dokázali tak dosáhnout hlavního cíle, kterým bylo zvýšení návštěvnosti webové
stránky 100ytlc.com.
Cíl
Nosným pilířem celé kampaně měli být pouze 3 krátká
zábavná videa vhodná pro sociální sítě. S tímto formátem jsme ale nemohli
dosáhnout našeho hlavního cíle. Proto jsme se rozhodli propojit 3 odlišné kampaně
a spojit je do jednoho funkčního celku, kdy každá plnila i své cíle.
Společně všechny části odkazovali na globální microsite a přispívali tak ke
splnění hlavního cíle, kterým byla návštěvnost.
První kampaň podporovala zvýšení povědomí o výročí 100
let. Jako vhodné medium jsme využili přímý nákup a formát brandingu. Ten
obsahoval animované prvky, díky kterým jsme navýšili dobu strávenou s vizuálem
a tím pádem i Ad recall a povědomí o značce.
Další komunikační linií byly sociální sítě, kde jsme
využili zábavná videa. Zároveň jsme využili možnosti cílení dle věku a videa
doručovali 3 odlišným segmentům tak, aby byla relevantní. Aby nám i tato
komunikace přispěla k hlavnímu cíli zvýšení návštěvnosti, doplnili jsme komunikaci
i bannery s jasnou Call to Action.
Třetí část komunikovala podporu limitované edice
balení Veselé krávy. Zde nám velmi pomohlo přesné hyper-geolokační cílení
v programatickém nákupu. Abychom upoutali pozornost uživatele, využili
jsme GIFové bannery s obrázkem limitovaného balení. Po prokliku se
uživatel opět dostal na naši hlavní microsite 100ytlc.com.
Realizace
Abychom splnili hlavní cíl, zakomponovali jsme do všech
vizuálů i sdělení „Nahraj smích a podpoř Zdravotního klauna“.
U přímého nákupu jsme do brandingů mimo loga 100 let zahrnuli
sdělení a doplnili ho jasnou CTA „Podpoř klauna“.
Krátká zábavná videa na sociálních sítí jsme cílili dle
relevantnosti sdělení na 3 věkové segmenty. K videím jsme přidali i
bannery s CTA a odkazem na globální landing page.
Na podporu limitovaného balení jsme ve spolupráci
s klientem vybrali top 40 prodejen, na které jsme geolokačně cílili.
Použité bannery byly zpracovány jako jednoduché GIFy a jejich součástí bylo i
sdělení „Nahraj smích a podpoř Zdravotního klauna“. Díky tomu jsme i
z těchto vizuálů vedli uživatele na naši landing page.
Výsledek
Každá část kampaně splnila své plánované KPI a zároveň
přispěla ke splnění hlavního cíle. Celkově jsme oslovili přes 1,3 milionu
uživatelů. Díky lokálnímu přístupu ke kampani se podařilo navýšit proklikovost
o 45 % oproti plánu a na webovou stránku dovést přes 22 000 lidí. Zároveň každý
pilíř přispěl k celkovému výsledku. Brandová kampaň přivedla 37 % návštěv,
sociální sítě 61 % a geolokační cílení 2 %. Tím se potvrdilo, že lokální
přístup zafungoval a i přesto, že každá dílčí kampaň měla jiné cíle, celkově
přispěla ke zvýšení návštěvnosti.