Autor: Starcom
Fanta+GoGo: Vyšťav úsměv!
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 14
Zadavatel: Fanta
Země: CZ, SK
Fanta je pro teenagery, ti nevěří reklamě, ale influencerům – nic objevného. Ale jak dosáhnout toho, aby nebyl jen další „mluvící hlava“? Sázka na GoGa před 3 lety se Fantě vyplatila. Kromě silné fanouškovské základny rozhodl hlavně zájem spolupodílet se na komunikaci značky. Protože mu nechceme dát do ruky Fantu s pokyny "nafoť se a sdílej fotku na sociálních sítích“. Od začátku spolupráce se tak GoGo stal plnohodnotným členem marketingového týmu a podílí se na celkové komunikační strategii značky, ale i vývoji produktu (vlastní limitovaná edice Fanta ManGoGo) i designu obalů (vlastní design plechovek nebo etiket).
V kampani Vyšťav úsměv GoGo spolu s celým týmem úspěšně lokalizoval globální koncept, kdy vytvořil vlastní sérii úspěšných videí v rámci platformy Fanta Dubber, kde si tenageři mohou díky předabování vytvořit a sdílet vlastní vtipná videa a tak vyšťavit svůj úsměv. Díky úspěchu první vlny se GoGo v právě probíhající druhé vlně stal nejen tváří, ale i producentem TV spotů, které Fanta Dubber dále podporují.
A jak úspěch vypadá? Za prvních 5 měsíců 2019 vzrostly meziročně nejenom brandová KPIs (Brand I Love o 12%), ale i prodeje o 8,6% a konzumace mezi teenagery o 25%
Strategie
Značka Fanta již dosáhla vysoké spontánní znalosti, jejím primárním dlouhodobým cílem je být love brand a volbou číslo jedna u teenagerů.
Cíl
Fanta měla silný globální kreativní koncept "Make Your Mouth Funner", potřebovali jsme ale, aby byl použitelný v Čechách i na Slovensku. Využili jsme tedy dlouhodobé spolupráce s GoGem a jeho fanouškovskou sílu v obou republikách a společně jsme koncept přetavili do kampaně Vyšťav úsměv. Tady jsme si pohráli i s copy, kdy slovo "vyšťav" funguje i bez diakritiky v hashtagu jako "vystav úsměv". Připravili jsme pro fanoušky Fanta Dubber - stránku, kde mohli předem připravená videa sami vtipně předabovat nebo otitulkovat, sdílet s kamarády. GoGo osobně namluvil a otextoval sérii videí, které inspirovala ostatní fanoušky a sloužila jako content pro kampaň v médiích. Nejvtipnější videa se objevila na sociálních sítích Fanty.
Realizace
Videa s GoGem jsme použili jako obsah pro mediální podporu celé kampaně a sloužily jako výzva našim fanouškům, aby si i oni pořádně zařádili při vlastní produkci a vyšťavili svůj úsměv směrem ke kamarádům. Vzhledem k cílovce i povaze kampaně jsme v této fázi použili čistě online kanály a podpořili jí na sociálních sítích, YT, Spotify a programaticky. Samozřejmě nedílnou součástí byl i GoGo se svou GoGoManTV.
Fanta Dubber byla přístupná i skrz aplikaci Madlipz, jako jednu z nejpopulárnějších platforem svého druhu.
Výsledek
Cílem je budování Fanty jako love brandu, což primárně trackujeme parametrem Brad I Love, který ve cílovce teenagerů za prvních 5 měsíců 2019 meziročně vzrostl o 12%. Vzrostly ale i prodeje o 8,6% a konzumace mezi teenagery o 25% což jenom potvrzuje relevanci kampaně a produktových atributů.