Autor: Tipsport.net
Tipsport Malta cup
Průřezové kategorie - Nejodvážnější počin
Ročník: 16
Zadavatel: Tipsport
Země: CZ, SK
Pokusili jsme se v době
globálního lockdownu o nemožné: uspořádat bezpečný mezinárodní fotbalový turnaj
a s pomocí médií ukázat, že to opravdu jde a že jako společnost pohybující se
ve sportovním prostředí stojíme i v tak složité době za sportovci. Tipsport 3.
rokem pořádá v lednu pro ligové kluby turnaj na Maltě, který týmům slouží jako
příprava. Nedílnou součástí akce jsou novináři z největších CZ a SK médií.
Tipsport Malta Cup se letos stal jediným fotbalovým zimním turnajem v Evropě.
Strategie
Pro sázkovou společnost Tipsport,
specializující se na sportovní kurzové sázky, i pro ostrov Malta a jeho vládní
představitele, zástupce fotbalového svazu a turistiky, je turnaj maximálně
efektivním nástrojem PR a media relations.
Cíle Tipsportu:
Maximální medializace akce a
Tipsportu.
Posílit značku Tipsport ve
fotbalové komunitě.
Zdůraznit klíčovou roli Tipsportu
v podpoře sportovců a klubů v ekonomicky složitých časech.
Posunovat značku na mezinárodní
scénu.
Intenzivní media relations –
posílit vztahy s klíčovými médii.
Cíle maltských partnerů:
Představit Maltu jako bezpečnou,
rychle dostupnou, skvělou zimní turistickou destinaci pro sport i
dovolenou.
Cíl
Turnaj na Maltě je sám o sobě
unikátní. Nikdo v ČR nic podobného nepořádá. 3. ročník byl navíc obrovskou
výzvou: dodržet opatření platná jak v zemích zúčastněných klubů, tak na Maltě.
2 letecké speciály, hotel „na samotě“, v němž měl každý klub vlastní patro,
oddělená místní přeprava i tréninkové plochy, pravidelné testování – to jsou
jen některá z přijatých opatření. A dvacítka novinářů, kteří využívali velmi
nadstandardních možností přístupu k týmům a cestování po Maltě.
Realizace
Od počátku jsme si uvědomovali,
že neděláme jen „fotbalový turnaj“, ale jeho prostřednictvím vytváříme propojujeme
zájmy komerčního a veřejného sektoru, sportu a turistiky způsobem, jakým to
ještě nikdo nedělal. Při přípravě programu pro novináře i pro týmy jsme se v
maximální míře snažili zohlednit zájmy všech stran: touhu fotbalových klubů po
zimní přípravě na světové úrovni v teple, široký přístup k hráčům i trenérům
pro média, představení Malty jako zimní sportovní i turistické destinace
prostřednictvím zúčastněných novinářů. A pochopitelně zájem Tipsportu na
propagaci značky, navázání silných vazeb s nejvýznamnějšími médii v ČR a SR.
Těmto kritériím jsme event přizpůsobovali v každé fázi jeho přípravy a
realizace.
Výsledek
Redakce vyslaly své reportéry a
štáby na celý týden do zahraničí. Aby se jim vyplatil, přímo po nich vyžadovaly
výstupy každý den. Tipsport Malta Cup tak v lednu – kdy se navíc žádný
jiný fotbal prakticky nehraje – opanoval sportovní zprávy na TV Nova, TV Prima
a CNN Prim News, ČT, RTVS, Markíze, TA3, Impulsu, Deníku (ten dokonce ve svých
vydáních věnoval turnajovému dění celostrany) ,MfDnes, Lidových novinách,
deníku Sport, Aktuálně.cz, Hattricku. TV Nova a TV Tipsport živě přenášely
všechny zápasy.
Sociální sítě, klubová média, web
turnaje.
250 unikátních původních výstupů jen
v CZ médiích, další desítky na Slovensku, na Maltě (pravidelné zpravodajství v
The Independent a Times of Malta) a v Rakousku.
Vysoce efektivní media relations se
zúčastněnými novináři.
0 nakažených.