Autor: Zuzana Staňková
Zlatopramen Nealko - Kampaň oknem!
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home
Ročník: 13
Zadavatel: Zlatopramen Radler Herbal
Země: CZ
Zlatopramen
Radler Herbal s 0,00% alkoholu je osvěžující novinka, kterou za horkých dnů
oceníte především tam, kde je alkohol tabu. Třeba v práci
v kanceláři, kde se nevyplácí ztratit balanc a sebekontrolu. Kancelářské
prostředí je ale plné kávy, barelů s vodou a soft drinků, nový Radler má a
priori zavřené dveře. Vlezli jsme tam proto oknem!
Na prosklené
stěny office budov v Praze jsme poslali balancovat speciální partu, která
zajistila, že se reklama lidem zobrazila nejen
v okně počítače, ale i v okně kanceláře. A to bylo o dost zábavnější,
obzvlášť když jim kromě vtipných
bannerů propagovaný drink naši lezci rovnou podali. Poprvé na tomto trhu jsme tak realizovali výškový sampling oknem! A
kde se okna nedala otevřít, pozvali jsme místní alespoň k ochutnávce
v přízemí.
Za jediné
odpoledne takhle zmizelo až 5 000 plechovek a oslovili jsme až 10 000 lidí denně. Z nadšených reakcí navíc průběžně
vznikal foto a video materiál, který jsme dále využívali v komunikaci v médiích
a na sociálních sítích a který tak perfektně doplnil kreativní koncept, ve
kterém figurovali cvičitelé jógy, vodáci nebo cyklisté.
Strategie
Nealko
radler lidé nejvíc ocení právě v momentech, kdy je alkohol tabu. Například
v práci. A protože v kancelářských budovách to se samplingem u dveří,
případně bannery v mobilu a PC umí každý, naše kampaň zábavně zobrazila bannery ve skutečném okně. Současně
poprvé na tomto trhu samplovala oknem.
Cíl
Sampling a
bannery oknem tvořily část jarní zaváděcí kampaně nového produktu Zlatopramen Herbal
zcela bez alhokolu, který v rámci komunikace získal přezdívku „hrdá nula“.
Abychom
vystihli klíčovou výhodu, tj. osvěžující chuť i v momentě, kdy si nemůžete
dovolit doslova ztratit balanc, rozhodli jsme se zastihnout cílovku tam, kde
bývá alkohol tabu – rovnou v práci. Tým myčů oken slanil vybrané office
budovy v Praze a přes okno buď rovnou nabízel obě příchutě radleru, anebo
alespoň představil produkt a pozval osazenstvo kanceláří do přízemí, kde už
čekal standardní samplingový tým.
Z akce
vznikal průběžně i foto a video materiál, který jsme dále využívali v komunikaci
s médii a na sociálních sítích. Horolezci neztrácející balanc a rozvahu
ani třicet metrů nad tvrdou dlažbou perfektně zapadali do konceptu, v němž
dále figurovali třeba cvičitelé jógy, vodáci nebo cyklisté.
Realizace
Stačí Vám
parta lezců, jejich silné paže, pevné lano a balanc… A pak ještě vstřícný
facility management, který vás na „svou“ budovu pustí. Pak už se jen kocháte
nadšením lidí v kancelářích, pro které je takový typ reklamy příjemným
zpestřením šedi všedního dne a vztah ke značce si tvoří v okamžiku, kdy si
produkt zároveň vychutnávají.
Vše vytěžit pomáhá šikovný video a foto team, jejichž výstupy poté k dalším lidem doručuje digitální specialista.
Výsledek
Přibližně 5
tisíc plechovek „hrdé nuly“ Zlatopramenu Herbal za jediný horolezecký den.
Dalších 5 tisíc rozdaných pozemním samplovacím týmem. Minimálně 10 tisíc lidí
v denním aktivním zapojení do komunikace. Pozitivní odezva mezi cílovou skupinou
a foto i video materiál k využití v dalších mediatypech. Velmi
pozitivní prodejní čísla v prvních měsících na trhu.