Tato kampaň byla archivována.

Autor: Follow Bubble s.r.o

Sonicare Prestige influencerská aktivace

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 17

Zadavatel: Philips

Země: CZ, SK

Chytrý kartáček má už doma kde kdo. Proto jsme pro představení nového nejstylovějšího a nejchytřejšího kartáčku Philips Sonicare Prestige hledali něco, co by podtrhlo jeho jedinečnost. A protože nás covidová opatření nemálo omezovala, rozhodli jsme se vytvořit AR filtr. Ve virtuální (augmentované) realitě se tak kartáček sám představil, vysvětlil své hlavní funkce i benefity a zároveň edukoval o správném stylu čištění zubů a dásní.


V kampani jsme ale zašli s technologiemi ještě o krok dál. Vyrobili jsme futuristické mluvící krabice, které influencery pozdravily jménem a navedly je k dalším krokům. Po naskenování QR kódu na produktové krabici si už vše převzal náš chytrý AR filtr. Ten jsme připravili pro integraci v aplikaci Instagram, kterou má ve svém smartphonu už téměř každý. Samotné influencerské posty pak ke konci kampaně organicky zasáhly přes 612 tisíc neunikátních uživatelů a stories přes 520 tisíc.


A protože jsme chtěli tento jedinečný zážitek nabídnout i široké veřejnosti, QR kódy jsme nechali umístit na produktové krabice určené k prodeji na českém a slovenském trhu. Unikátní entreé produktu si tak užil úplně každý zákazník.



Strategie

Primárním cílem bylo připravit kreativní koncept uvedení prémiového sonického kartáčku na trh pomocí influencer marketingu. Tedy originální předání a představení kartáčku veřejnosti skrze relevantní CZ a SK influencery a dentální specialisty pro zdůraznění toho, že jej doporučují i odborníci​. Zároveň muselo být řešení kvůli proměnlivé situaci covid-friendly a přesto s přesahem, jelikož šlo o hero produkt celého roku.



Cíl

Představit nový produkt originálním způsobem je čím dál tím náročnější. Proto jsme se rozhodli nechat Philips Sonicare Prestige, aby se představil sám. S rozvojem virtuální reality (AR) jsme neváhali využít těch nejnovějších technologií a „vdechli jsme kartáčku život.“


Přenést kartáček do virtuálního světa se ukázalo jako opravdová výzva, protože jsme ho měli dostupný pouze fyzicky a na fotce, ale potřebovali jsme ho dostat do 3D rozhraní. Kartáček jsme tedy naskenovali, realisticky vymodelovali v programu Blender a doplnili jej o ikony, které znázorňovaly benefity kartáčku. Oba komponenty jsme dali dohromady a poskládali dle scénáře v programu SparkAR. Naši programátoři dohromady napsali přes 1400 řádků kódu a díky tomu se náš 3D kartáček rozhýbal přesně podle scénáře a voiceoveru.


V kampani figurovalo 10 CZ/SK tváří z řad influencers, celebrit, zubařů a dentálních specialistů. Tím jsme ukázali, že jde o skutečně prvotřídní a odborníky doporučovaný kartáček, který je zároveň vhodný pro každého. Naše desítka vyvolených tenhle AR zážitek zprostředkovala svým followerům skrze IG Stories a posty ve feedu. My jsme ho ale chtěli dopřát i široké veřejnosti, a tak jsme QR kód připojili na každé balení kartáčku. Každý, kdo si ho pořídil, si tak mohl užít tento neobyčejný zážitek.



Realizace

K vytvoření wow efektu jsme balíčku, který influencerům přišel, propůjčili hlas. Oslovil je jménem a předal další pokyny. Do personalizovaných krabic jsme vložili QR kód, jehož naskenováním se otevřel zmíněný AR filtr na Instagramu.


Kartáček se tak představil nejprve virtuálně – ukázal, co umí, proč je lepší než ostatní kartáčky, a jak se používá. Stal se z něj odborník na zubní hygienu, který z obyčejného čištění zubů udělal opravdový zážitek a zároveň čištění profíků.


Výběr influencerů reflektoval vhodnost kartáčku pro kohokoli. Od zpěvaček Emmy Drobné či Jitky Boho, přes YouTubera Goga a lifestylové influencery až po dentální specialistky a zubaře. Oslovili jsme tak širokou veřejnost i odborníky na téma péče o zuby a dásně.

Výsledek

Za pomoci desítky influencerů jsme uvedli na trh prémiový sonický kartáček se vší parádou. Jeho doručení ve futuristické mluvící krabici i samotné představení kartáčku za pomoci AR filtru skvěle korespondovalo s přívlastky produktu - nejchytřejší a nejstylovější.


Naše influencerská kampaň realizovaná na sociální síti Instagram navíc doručila za 2 měsíce skvělá organická čísla:

  • 520 496 neunikátních dosahů stories bez zahrnutí 3 boostovaných stories

  • 612 130 neunikátních dosahů postů bez zahrnutí 3 boostovaných postů


Influencerské posty získaly 38 681 srdíček a 164 komentářů a z mluvících krabic a především našeho AR filtru si influenceři sedli na zadek. Díky rozmanitému výběru influencerů jsme také ukázali, že ačkoliv jde o prémiový produkt, tak je opravdu pro každého.