Autor: Triad Advertising
Gambrinus, na dalších 150 let
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home
Ročník: 14
Zadavatel: Gambrinus
Země: CZ
Pokud značka potřebuje personalizovat sdělení s cílem
znásobit až 8x efektivitu prostředků (zdroj: Harvard Business Review, 2015),
většinou sáhne po online médiích, která umožňují přesný a cílený zásah podle
mnoha parametrů (pohlaví, věk, zájmy a další).
Gambrinus se však zcela netradičně rozhodl pro personalizaci
sáhnout po outdoor médiích.
Proč jsme to udělali?
Potřebovali jsme totiž v rámci oslav 150 let pivovaru
ujistit obyvatele klíčových měst, že i kdyby se u nich za humny dělo cokoliv,
my tu pro ně budeme i dalších 150 let.
Vzali jsme proto tak obyčejné médium, jako je běžný
billboard, a proměnili jsme ho na slib Gambrinusu personalizovaný obyvatelům na
míru.
Strategie
Oslavit společně s českými pivaři 150 let piva
Gambrinus a ujistit je, že tady budeme i dalších 150 let. I v jejich
městě.
Cíl
Vybrali jsme klíčová města, kde značka potřebovala podpořit
svůj vztah s místními. Následně jsme v duchu celoroční kampaně „I
kdyby…“ stavějící na fenoménech, které jdou proti zdravému rozumu, vytipovali a
pojmenovali lokální problém, nad kterým zůstává rozum stát. Zároveň jsme
pivařům rovnou dali slib, že my jim pivo dovezeme, i kdyby jednou bylo po D1
rychlejší jít pěšky.
V Praze jsme slíbili, že i kdyby tudy nikdy nejelo
déčko, my budem vždycky za rohem čepovat Géčko.
V Kladně že i kdyby tady jednou bylo záporno, Gambrinus
zůstane stejný i za 150 let.
V Ústí že i kdyby Labi klesla míra, my budeme pořád
čepovat dobrou hladinku.
V Pardubicích coby železničním uzlu že I kdyby měl vlak
zpoždění 150 let, na Gambrinus nebude nikdy pozdě.
Ve Varech v souvislosti se spekulacemi ohledně prodeje
Thermalu že I kdyby se hotel proměnil na tunel, Gambrinus zůstane prostě pivem.
Ve Velkém Oseku že I kdyby tu rychlobruslařskou halu nikdy
nepostavili, na Gambrinus se tu stavit můžete.
Navíc jsme ještě v každém městě proměnili obyčejné
telefonní budky na teleport a
zdůraznili, že ať už se v budoucnosti budou lidé transportovat jakkoliv,
na Gambrinus se bude dál chodit.
(další kreativy lze nalézt v příloze přihlášky)
Realizace
Nejprve jsme vybrali klíčová města, kde Gambrinus potřeboval
podpořit vztah s místními.
Poté jsme hledali specifický místní problém, o kterém
všichni obyvatelé vědí a mohl nám posloužit pro předání cíleného sdělení.
Nakonec jsme našli vhodnou billboardovou plochu na
dostatečně frekventovaném místě a umístili na ni jednoduchý slib. Bez
zbytečných kudrlinek, tak, jak se na zdravý rozum a Gambrinus sluší a patří.
Výsledek
Díky lokálnímu insightu jsme pokryli 9 velkých českých měst
specifickou kreativou našitou přímo na míru místu a jejich obyvatelům ukázali,
že i kdyby se v jejich městě dělo cokoliv, na Gambrinus se můžou vždycky
spolehnout. Protože my budeme naše pivo vařit pro všechny pořád stejně dobré i
dalších 150 let.