Autor: Publicis Groupe, Saatchi & Saatchi

XXXLutz - Přistáváme v Hradci!

Kategorie podle cíle - Best Consideration Campaign

Ročník: 20

Zadavatel: XLCZ Nábytek

Země: CZ

Klíčovým cílem kampaně bylo v krátkém čase vyvolat silný zájem o novou pobočku XXXLutz v Hradci Králové a přivést zákazníky již během prvních dnů otevření. Z businessového hlediska šlo o maximální využití investice, navýšení tržeb a rychlé získání podílu na trhu v regionu.
Hlavním motivem kampaně byla obří červená židle, která díky CGI videím přistávala na ikonických místech města. Komunikace byla šitá na míru místním - moderátoři Hitrádia Černá Hora a propojení s TV show Hells Kitchen, jejíž účastníci vařili a interagovali s návštěvníky.
Vše začalo PR aktivaci – rozdání 2000 malých červených židlí s pozvánkou na opening, navazovala moderátorská show, soutěž o voucher a aktivní influencer content. Kampaň využila všechny PESO kanály – paid (OOH, TV, digitál, rádio), earned (PR, organický zájem), shared (sociální sítě, soutěže, influenceři) a owned (web, newsletter, POS materiály, letáky).
Výsledky:
- 35 000 návštěvníků během 6 dnů
- 5x vyšší obrat hned po otevření, 3x vyšší obrat ve 2. týdnu
- plán tržeb překročen o 50 % v 1. týdnu
- podíl OD Hradec Králové na tržbách 28 %, podíl kupních smluv v kuchyních 20 % a nábytku 27 % během prvních 2 týdnů (na všech 12 OD XXXLutz v ČR).

Cíl

Klíčovým cílem bylo v krátkém čase vyvolat silný zájem o novou pobočku XXXLutz v Hradci Králové, kde již fungují silní hráči jako JYSK a SCONTO, a přivést zákazníky již během prvních dnů otevření.
Z businessového hlediska šlo o maximální využití investice, navýšení prodejů a rychlé získání podílu na trhu v regionu bez fyzické přítomnosti značky. Prioritou bylo upevnit dlouhodobou pozici XXXLutz jako hlavního hráče v oblasti nábytku v Hradci Králové a okolí.
Z mediálního pohledu měla kampaň za cíl propojit silnou kreativu s multikanálovým mediálním mixem, který zahrnoval jak masové kanály, tak lokální aktivity. Důraz byl kladen na okamžitou viditelnost, aktivaci publika a budování zvažování, které mělo podpořit nejen okamžitou návštěvnost, ale i dlouhodobé prodeje a opakované nákupy.

Strategie

Pro mnoho zákazníků je XXXLutz ikonou českého nábytkářského retailu – znají nás z televize a z reklam s nezaměnitelnou červenou židlí a rodinou Putz. Ve východních Čechách však dosud chyběla fyzická dostupnost a osobní zkušenost s naším nábytkem a službou. Proto jsme věděli, že při vstupu na nový trh musíme nastavit standard: XXXLutz má být synonymem pro WOW zážitek, který každého překvapí a bude se o něm bavit ještě dlouho po kampani.
K tomu jsme využili symbol, který lidé dobře znají. Hlavní část aktivace proto byla postavena na obří červené židli, která je širokou populací okamžitě spojená se značkou. Tento hero asset jsme rozpohybovali v rámci tří CGI videí a ukázali jsme, jak jsme doslova „přistáli“ v Hradci Králové, kam přinášíme XXXL zážitky i XXXL nábytek. Židle přistávala na ikonických místech města – Bílá věž, náměstí a stadion s „lízátky“ – tedy v místech, která místní dobře znají a mají k nim osobní vztah.
Naše strategie byla postavena na třech klíčových principech:
- Distinktivní hero asset: Červená židle je pro XXXLutz ikonický vizuál. Díky CGI videím jsme s ní doslova „přistáli“ v Hradci, což okamžitě rozproudilo diskuzi na sociálních sítích a stalo se tématem veřejné debaty. Židle se tak stala nejen symbolem značky, ale i součástí každodenního života v Hradci.
- Lokální relevance: Komunikace byla šitá na míru obyvatelům Hradce Králové. Vybírali jsme místa, která sami známe a které jsou pro místní symbolem domova a zapojili jsme lokální osobnosti, například moderátory Hitrádia Černá Hora, kteří vířili buzz v éteru i přímo na místě. Spojili jsme se i s TV show Hells Kitchen, jejíž účastníci vařili s návštěvníky openingu.
- Do detailu propracovaný PESO ekosystém: Každý detail kampaně byl pečlivě promyšlen, aby vytvořil komplexní zážitek napříč všemi mediálními kanály PESO (paid-earned-shared-owned). Naší ambicí bylo podpořit i organický engagement skrze PR či influencerskou spolupráci, čímž jsme vyvolali přirozený zájem o návštěvu našeho obchodního domu

Realizace

Cílem kampaně nebylo jen informovat o nové pobočce, ale vyvolat skutečný zájem o návštěvu a aktivní komunikaci. Proto jsme se zaměřili i na osobní zážitek a neplacenou komunikaci.
Vedle 3 hero CGI videí jsme rozjeli PR stunt s rozdáváním malých červených židlí v HK. Ty se staly hitem – lidé si je odnášeli domů a získali tak exkluzivní pozvánku na VIP opening. Moderátoři z rádia Černá Hora vířili buzz v éteru i přímo na openingu, kde rozproudili atmosféru a přivedli další zákazníky. Zapojili jsme i účastníky Hells Kitchen včetně ambasadora Romana Staši, kteří vařili s návštěvníky a podpořili soutěže. O XXXLutz se mluvilo na sociálních sítích, v kavárnách i mezi přáteli. Výsledkem byl mimořádný zájem – už během předotevření pro VIP zákazníky se tvořily fronty před prodejnou.

Inovativnost

Inovativnost spočívala v originálním využití CGI videí s červenou židlí, která přistávala na ikonických místech Hradce Králové, a v důsledném propojení všech mediálních kanálů. Tento kreativní přístup zaujal natolik, že lidé o kampani začali veřejně mluvit, což vedlo k výraznému organickému nárůstu sociálních zmínek (o 395 %) a zásahu organických zmínek (o 143 %). To nám potvrdilo, že inovativní řešení dokáže rozproudit veřejnou diskusi a posílit dopad kampaně.
O skutečném dopadu kampaně hovoří i příběh od klienta: „V naší firemní restauraci XXXLutz mi starší pár řekl, že jim někdo přinesl malou červenou židli s pozvánkou a vysvětlil jim, že se otevírá nový XXXLutz. Takové situace jsme během kampaně zažívali často – lidé si o ní vyprávěli, sdíleli ji s přáteli a sami přenášeli zprávu dál.“

Odvaha

Odvaha v kampani nebyla jen o nápadu, ale především o trpělivosti a překonávání diskuzí s centrálou. Ačkoli je realizace dle našeho brandu, klient musel přesvědčit rakouský management, že padáky s velkou židlí v letácích a animace židlí v TV spotu dávají smysl, i když to u nich nebylo běžné a vysvětlit jaký to bude mít dopad. Naší ambicí bylo udržet silný vizuál a claim „Přistáváme v Hradci!“ v souladu s pravidly značky i lokálním kontextem.
Klient Jan Šrůtek říká: „Výsledek předčil očekávání díky odvaze kolegů napříč celou firmou i skvělé spolupráci s agenturou. Každý detail byl výsledkem společné práce a vzájemné důvěry – a to se v konečném efektu skutečně ukázalo.“