Autor: Chance a.s.
Chance – social content
Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu
Ročník: 13
Zadavatel: Chance
Země: CZ
Sázková kancelář Chance zaujímá na trhu třetí
místo s podílem 10%. Díky tomu má omezený rozpočet a téměř žádné možnosti
nakupovat a cílit inzerci na sociálních sítích. Agentura Outbreak proto pro
klienta vymyslela způsob jak se v konkurenci, která nabízí velmi podobné
produkty, odlišit. Vymyslela pro Chanci roli dvorního šaška, který na
sociálních sítích vtipně glosuje o aktuálním dění ve sportu a to především o nešvarech
a neduzích, které sport a jeho aktéři nabízí.
Reagovat na události v reálném čase je
alfa-omega, jelikož není možnost mediální podpory, musíme tvořit content, který
se bude v sociálních sítích šířit tzn. potřebujeme extrémní množství lidí,
aby se zapojilo formou sdílení, komentování a likování.
Real time marketing je
proto logickou volbou, protože když jsme schopni reagovat na zásadní situace ve
sportu ihned po tom co se stanou a kdy jsou debatou dne, tak máme vyhráno. Umožňujeme
tím lidem na sociálních sítích komentovat událost, kterou by rádi komentovali,
ale vtipně. A když to ve svém sociálním okolí sdílením naší kreativy komentují
vtipně, zlepšují si svůj osobní social media kredit mezi svými přáteli a to je
hodnota, kterou lidem dáváme.
Strategie
Chance, mladší brácha z holdingu silnějšího
Tipsportu, zaujímá na trhu sázkových kanceláří třetí místo a její podíl je 10%.
Její investice do marketingu jsou tedy výrazně menší než u silnějších hráčů
(Tipsport, Fortuna), a proto je potřeba nakládat s prostředky efektivně.
Komunikace Chance by tedy teoreticky mohla
probíhat zejména na sociálních sítích, tam však čelí omezení, protože své
reklamy nemůže cílit na specifické cílové skupiny, nemůže tudíž využívat
lokálního, časového ani retargetingového cílení.
Navíc nabídka produktů se na trhu sázkových
kanceláří příliš neliší, jelikož všichni nabízejí podobné kurzy a hlavním
odlišením je povědomí o značce, vnímání značky a emoce s ní spojené.
Agentura Outbreak našla
klíč, jak se odlišit v komunikaci na sociálních sítích od konkurence, a jak překonat omezení
v mediálním cílení. Vtipně a trefně komentuje aktuální dění z celého
sportovního světa v reálném čase.
Cíl
Outbreak pro klienta vymyslel roli dvorního
šaška sportu. Šašek je zodpovědný za zábavu na dvoře - ve sportu, Chance se
tedy stala vtipným glosátorem aktuálního dění ve sportu i společnosti, má svůj
vlastní názor a dělá si srandu z dění kolem nás. Vždy je ale cítit, že svůj
dvůr - sport a sportovní fanoušky má ráda.
Chance se chce v komunikaci na
sociálních sítích od konkurence maximálně odlišit, proto svým contentem
vyvolává emoce, pobuřuje veřejnost a ve své komunikaci chodí až na hranu. Díky
tomu má potenciál organického šíření mezi cílovou skupinou, která by ráda
sportovní dění komentovala a my jim dáváme jednoduchou možnost komentovat
události skrze sdílení našeho vtipného contentu, který jim vytváří vyšší social
kredit mezi svými přáteli na sociálních sítích. Rovnice je tedy jednoduchá,
Chance vtipným komentováním baví své fanoušky, fanoušci chtějí pobavit své
přátele a tím se obsah Chance dostává organicky mezi většinu cílové skupiny.
Real time marketing je pro
fungování tohoto mechanismu velmi zásadní, protože ve sportu se děje něco
každou chvíli, takže pokud nezareagujeme na událost okamžitě, tak přicházíme o
nejdůležitější moment pro dobré šíření. Fanoušci si totiž do pár desítek minut
nepamatují co se stalo a zabývají se již novou událostí, která se právě stala.
Realizace
Komentovat dění ve sportu v reálném čase
vyžaduje schopnost sledovat několik událostí najednou takřka po celém světě.
Agentura tedy sestavila team sportovních nadšenců a kreativců, který je
k dispozici 24 hodin denně a to hned v několika světových časových
pásmech. Tím je dokonale zaručena okamžitá reakce na cokoliv zásadního se ve
sportu stane v jakoukoliv denní hodinu.
Abychom byli schopni
kompenzovat nedostatek peněz na komunikaci, potřebovali jsme si získat “earned
media”. Na sociálních sítích vytváříme branded content, který mačká knoflíky
buzzu a získává si pozornost médií i lidí, kteří dále náš content šíří.
Výsledek
Díky teamu, který dokonale zná cílovou skupinu, je
neustále k dispozici a vytváří vtipný content v reálném čase, jsme
schopni pravidelně každý měsíc generovat reach přes 2 500 000 a dosahovat
interakcí (like, share, comment) přes 50 000.