Autor: PHD
Komerční banka – Nejcennější vzpomínky
Kategorie media & insight - Nejlepší zapojení zákazníka
Ročník: 18
Zadavatel: Komerční banka
Země: CZ
Za vánoční dárky se
utrácí každý rok víc a víc. Přitom dle průzkumu si Češi na Vánocích nejvíc cení
chvíle strávené s blízkými, radost ze shledání či vyprávění veselých historek. Letošní vánoční kampaň jsme se proto
rozhodli postavit na této myšlence – s cílem zapojit širokou veřejnost a
společně posílit nejkrásnější momenty spojené s kouzelnou atmosférou Vánoc.
V celonárodním
průzkumu jsme vyzvali lidi, aby se podělili o svou nejcennější vánoční
vzpomínku. Pomocí umělé inteligence jsme 50 nejčastějších ilustrovali. Vznikla
tak unikátní galerie digitálních pohlednic, kterou jsme postavili do popředí
naší kampaně v TV, OOH, online, na sociálních sítích influencerů a
vlastních kanálech KB.
Abychom veřejnost
zapojili aktivně, na kampaňové microsite jsme uspořádali soutěž o vlastní
ilustrovanou vzpomínku. Vylosované vzpomínky se pak staly součástí TV spotu ve Štědrovečerním
vysílání.
Reakce lidí předčila
naše očekávání. Celkem bylo staženo přes 6 000 pohlednic a návštěvnost
kampaňové microsite byla oproti předchozím vánočním kampaním 2,5x vyšší. Díky
kampani se zlepšila image banky o 18 % a emoční propojení s bankou vzrostlo o 23 %. Jednalo se o nejoblíbenější vánoční
kampaň KB vůbec.
Strategie
Chtěli jsme poukázat na pravou
podstatu Vánoc a českých zvyků a podtrhnout přitom atributy, které jsou KB
vlastní – inovativnost a technologickou vyspělost.
V průběhu léta jsme
se pomocí výzkumu zeptali Čechů, bez čeho by se o Vánocích neobešli. Vznikl tak
unikátní insight, že nejvzácnější momenty, na které́ nejraději vzpomínáme,
nejsou o dárcích. Většina oslovených zmiňovala hlavně společné chvíle strávené s blízkými, radost ze shledání či sdílení vánoční nálady a vyprávění veselých historek. Tuto
myšlenku jsme pak pomocí umělé inteligence přetavili do digitálních pohlednic,
jež se staly hlavními vizuály naší kampaně. Pro maximální autentičnost bylo důležité do kampaně
zapojit co nejvíce lidí a posbírat co nejvíce relevantních zážitků.
Cíl
KB si dlouhodobě buduje image inovativní
banky, rozhodli jsme se tedy i kampaň pojmout inovativně. S použitím umělé
inteligence jsme do její tvorby zapojili celou Českou republiku.
Základem kampaně byly autentické vzpomínky Čechů, které jsme posbírali v celonárodním
průzkumu. Ty nejčastěji se opakující jsme ilustrovali pomocí umělé inteligence,
která mění text v obraz.
Unikátní sbírka digitálních
pohlednic byla vystavená na speciální microsite. Návštěvníci je mohli stahovat
a posílat svým blízkým nebo je sdílet na vlastních sociálních sítích společně
s osobními příběhy.
Pro větší zapojení
návštěvníků byla na microsite uspořádaná soutěž o vlastní ilustrovanou vzpomínku,
která se pak objeví v televizi. Ty vylosované byly následně pomocí AI
rozpohybovány a zařazeny do 40s dlouhého televizního spotu, který se vysílal na
Štědrý den v hlavním vysílacím čase.
Myšlenku nejcennějších
vánočních vzpomínek jsme šířili mezi Čechy prostřednictvím silné mediální
kampaně a s vizuály AI pohlednic v televizi, digitálu i outdoorových
nosičích.
V rámci OOH jsme
využili programaticky nakupované digitální plochy na prémiových umístěních a CLV
nosiče ve všech regionálních městech.
V TV jsme
komunikovali pomocí sponzorských vzkazů a 20s videí na všech hlavních
televizních stanicích. Plošná televizní komunikace vrcholila na Štědrý den 40s
spotem a celkově přinesla přes 1200 TRPs.
Vysoký zásah napříč
věkovými a sociálními skupinami jsme dosáhli i online kampaní, která doručila přes
24 milionů impresí.
KB vánoční myšlenku
komunikovala i na vlastní sociálních sítích – Twitter, LinkedIN, IG, FB, kde
vánoční kampaň rezonovala a vzbuzovala emoce. Pozitivní sentiment byl podpořen
spoluprací s influencery jako Lukáš Hejlík, Luboš Kulíšek, Veronika
Arichteva, Petr Pech, Mia Doxanská a Blanka Pilátová, kteří přinesli kampani
dodatečný zásah na téměř 350 tisíc lidi, kteří aktivně interagovali a sdíleli
sdělení kampaně dál.
Realizace
Nejdříve jsme od Čechů
posbírali více jak 500 vánočních vzpomínek. 50 nejčastějších jsme ilustrovali
pomocí umělé inteligence, čímž vznikla galerie nejcennějších českých vzpomínek
– tvář mediální kampaně.
Ta odstartovala
teaserem a následně pokračovala v TV, OOH a online prostředí, kde zobrazovala
vzpomínky, které rezonovaly českou společnosti. Sdělení se neslo i skrz síť
influencerů s různými okruhy sledujících.
Prémiové a pečlivě
vyselektované pozice budovaly potřebný zásah i frekvenci.
Komunikace vyvrcholila
štědrovečerním vysíláním 40sekundového spotu poskládaného z animovaných
vzpomínek uživatelů, kteří se přes microsite zapojili do sdílení svých vánočních
vzpomínek.
Jednalo se o historicky
první integrovanou kampaň v ČR připravenou s pomocí AI.
Výsledek
Ohlasy kampaně a
zapojení lidí předčily naše očekávání. Návštěvnost microsite byla 2,5x vyšší
oproti předešlým vánočním kampaním. Celkem lidé stáhli přes 6 000 pohlednic,
což bylo o 20 % více, než jsme přepokládali. Pomocí online kampaně jsme oslovili
přes 5 milionů unikátních uživatelů. Online video s rozpohybovanými
ilustracemi vyvolalo vysoké zaujetí a mělo obdivuhodnou míru dokoukatelnosti 54
% (benchmark je 30%).
Díky kampani se zlepšila image banky o 18 % a
emoční propojení s bankou vzrostlo o 23 % (NMS, KB Brand Tracking, 12/2022). Jednalo se jednoznačně o nejoblíbenější
vánoční kampaň KB a to i interně.