Tato kampaň byla archivována.

Autor: PHD (CZ)

Škoda Auto - Nová Octavia pod Vaším palcem

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií

Ročník: 15

Zadavatel: Škoda Auto

Země: CZ

Uvedení nové Octavie bylo největší události
ŠKODA AUTO v roce 2020. A to nejen pro ŠA, ale též pro lidi, čekající na možnost
koupit si tento nový, technologií nadupaný vůz.



Naším úmyslem bylo představit nový model
v jeho plné síle a dát lidem možnost si na něj sáhnout v digitální
formě. Internet se totiž díky netradiční situaci, zapříčiněné epidemií COVID, stal
pro české občany základním komunikačním kanálem.



Technologickou sílu a inovativnost nové
Octavie jsme demonstrovali na nejinteraktivnější platformě na trhu, na
Facebooku a to přes vlastní naprogramovaný canvas konfigurátor. Ten umožnil
uživatelům poznat vůz do posledního detailu a přímo ve svém FB feedu si jej
nakonfigurovat a sdílet mezi sebou.



Tato jednoduchá i když technologicky náročná
myšlenka přivedla vynikající výsledky. Z 600tis oslovených uživatelů se do FB konfigurátoru
prokliklo 6,3%, což je 250% nárůst oproti benchmarku. Kumulativně v něm
strávili 24 dnů. Navíc, uživatelé, kteří se proklikli na stránky ŠKODA AUTO, dokončili
12 tisíc detailních konfigurací. S cenou za detailní konfiguraci jsme byli na úrovni
výkonového formátu! Přes 11 tisíc pozitivních reakcí nás utvrdilo v tom, že šlo o
správnou volbu aktivace.








Strategie

V průběhu kampaně na uvedení nové generace
Octavie nastala situace, kterou nikdo nečekal. V důsledku pandemie
COVID-19 zůstali lidé uzavření doma, jejich pozornost se soustředila na
zpravodajství a začínali přehodnocovat své budoucí finanční výdaje. Provoz dealerství,
klíčových obchodních touchpointů ŠKODA AUTO, byl značně omezen.



Obecný zájem o automobily klesal. Návštěvnost
webu s auto-moto tématikou propadl o 20%, hledanost v kategorii se
snížila o 50% a s tím i návštěvnost produktových stránek ŠKODA Octavia.



Stáli jsme tak před nelehkým úkolem
s jasným cílem. Představit českému trhu novou Octavii, získat si pozornost
potenciálních zákazníků a vyvolat pozitivní emoce v čase plném
nepříznivých zpráv. Důležitým cílem bylo též seznámit lidi
s technologickými novinkami nové Octavie.








Cíl

Dopady COVID-19 byly zřejmé. Lidé trávili více
času doma sledováním televize, čtením zpráv na internetu a na sociálních
sítích. Hledali jsme formát, který lidi vytrhne z rutinní konzumace negativních
zpráv a inspiruje je k interakci. Jako platformu jsme zvolili Facebook, který
je charakteristický uživatelskou interakcí a jeho konzumace výrazněji vzrostla.



Pro propagaci jsme zvolili na míru
naprogramovaný formát canvas, který se rozbalil na celou obrazovku a poskytnul tak
dostatek prostoru pro komunikování všech novinek Octavie. Toto interaktivního
prostředí bylo navrhnuto tak, aby ho motivovalo k dalšímu objevování. V 4 krocích
si uživatel postupně vybíral z 6 barev vozu, 6 dizajnů kol a dvou barev
interiéru. Celkem konfigurátor umožnil 148 variant!



Při každém mezikroku jsme uživatelům odhalili
inovativní novinky jako head-up display, LED světla, infotainment, moderní
interiér a další. To vše přes obrázkové carousely, panoramatické fotky, 3D
modely a videa. Třešničkou na dortu bylo pro každého uživatele vlastní personalizované
video s jeho vysněnou Octavii v hlavní roli.








Realizace

Konfigurátor jsme spustili 25.3., v čase
již probíhající kampaně na novou Octavii, jako reakci na COVID-19. Oslovovali
jsme především publikum se zájmem o automoto a publikum afinitní vůči značce ŠKODA
AUTO. Uživatele jsme oslovovali statickým i video darkpostem, které fungovaly
jako spouštěč do konfigurátoru.
Z canvasu jsme uživatele vedli přímo do konfigurátoru na webu ŠKODA  AUTO, který jsme propojili s canvasem na Facebooku. Uživatelům se tak vůz
na webu před-konfiguroval dle jejich preferencí z Facebooku.








Výsledek

Za 3 týdny kampaně jsme oslovili přes 687 tisíc unikátů. Proklikovost
darkpostů byla 2,5x vyšší, než je benchmark.



Ačkoliv byl Facebook konfigurátor nejdelší a nejsložitější ze všech
zrealizovaných canvasů ŠKODY AUTO, jeho zhlédnutí bylo 18 p.b. nad benchmarkem. Počet
interakcí na unikátního uživatele byl o 40% vyšší, než je benchmark. Počet
sdílení na FB byl 801 a pozitivní sentiment dosáhl 99,5%.



Díky technickému propojení Facebook konfigurátoru s konfigurátorem na
webu ŠA, výrazně vzrostl počet konfigurací na stránkách ŠA. Cena za konfiguraci
na webu se naopak snížila až o 37%.