Autor: KNOWLIMITS a Momentum
Klasa - Podpora kvalitních potravin Online
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 15
Zadavatel: KLASA
Země: CZ
Mediální kampaň na podporu kvalitních potravin musí podpořit znalost značek kvality a edukovat spotřebitele, a tím dosáhnout i větší poptávky. Za velké podpory klienta jsme vytvořili kampaň, která splňovala právní požadavky státní kampaně, ale stála na využití kontextového umístění nebanerových formátů. Rádcem při výběru potravin je panáček KLASÁČEK, který se v online prostředí začal přirozeně vyskytovat v místech spojených s nákupem potravin, vaření apod. Pro vysvětlení Klasáčkovy funkce a pro zásah kampaně, jsme nasadili videospot do velmi vizibilních formátů. Následně se panáček Klasáček objevoval na kontextových místech - recepty, ženské servery. Drželi jsme se i vzrůstajícího trendu nákupu potravin na internetu a zrealizovali spolupráci s předními potravinovými e shopy, kde byl Klasáček průvodcem v nakupování, podobně jako v instooru. Kampaň byla velmi viditelná, přinesla oproti loňskému roku o 40% větší návštěvnost na stránkách klienta a větší účast ve spotřebitelské soutěží, se kterou byla propojena. Navíc přivedla na stránky i do soutěže novou cílovou skupinu, než v předešlých letech.
Strategie
Hlavním cílem kampaně, bylo edukovat spotřebitele na téma znalosti značek kvality (především značky KLASA) a jejich významu. Důležité bylo také přivést cílovou skupinu na stránky akademiekvality.cz a sekundárně zapojit potenciální spotřebitele do soutěže na podporu kvalitních potravin, která podporovala koupi výrobků označených značkami kvality. Potřebovali jsme dostat do povědomí spotřebitelů panáčka Klasáčka jako průvodce kvality potravin. Ten se následně fyzicky objevil i v obchodech, kde odkazoval k výrobkům označeným značkami kvality. Došlo tedy k propojení online a offline světa. Naším osobním cílem pak bylo vytvořit kampaň, která je ohraničená pravidly státních zakázek, ale přesto nebude nudná a fádní ani mediálně a ani formátově.
Cíl
Prvním krokem bylo vybudovat znalost panáčka Klasáčka, jako zástupce značek kvality a průvodce a rádce spotřebitelů. Na to jsme použili vizibilní formáty a hlavně videa, kde se ukazuje, jak je Klasáček nápomocen při nakupování. Kampaň začala na HP seznamu videoformátem, kde se objevil Klasáček a z něj se vyroloval toto video. Tento „otvírák“ byl nasazen na jeden den kampaně a tím jsme získali hned na začátku velký zásah (22 mio impresí) a návštěvnost stránek pak předčila očekávání klienta. Videospot následně běžel v rámci videobannerů a prerollů po celou dobu kampaně, tedy od 4.11. 2020 do konce ledna2021. Postupně se k tomuto napojily další formáty, kdy se panáček Klasáček objevil u receptů, v záhlaví serverů, v rámci doporučení receptů a dokonce jsme umístili na weby i vlastní recepty. Klasáček se po celou dobu kampaně také vyskytoval v různých podobách na potravinových eshopech a to jak na jejich HOME PAGE, tak i podstránkou s informacemi, označením u kvalitních potravin, posty na jejich sociálních sítích – na kosiku.cz se nám podařilo i mít speciální filtr potravin a recepty, ze kterých bylo možné se prokliknout a potraviny označené logem KLASA či dalších značek kvality si zakoupit.
Realizace
Domluvili jsme kampaň plnou netradičních formátů. Panáček KLASÁČEK se objevoval u receptů i jako logo na HP zpravodajských serverů. Kampaň odstartovala na HP Seznamu jednodenním exkluzivním formátem, který přitáhl první vlnu pozornosti. Dále jsme na tematických webech zapojili klasické bannery, full/branding a velmi úspěšné videoformáty. Domluvili jsme spolupráci na hlavních potravinářských e-shopech - rohlik.cz a kosik.cz - a překlopili tak instore komunikaci do online prostředí. V e-shopech jsme kromě bannerů a vyhledávání potravin podle označení KLASA, přidali recepty z kvalitních potravin a speciální microsite. Kampaň se zobrazila i na sociálních sítích e-shopů a v rámci newsletterů. V sítích GDN a Sklik jsme nastavili bannerovou kampaň v obsahové síti i search.
Výsledek
Výsledky kampaně překvapili samotného klienta, a to nejen příchody na web. První den, kdy kampaň otevřel formát na HP Seznamu, přišlo na stránky klienta přes 20.000 uživatelů! Návštěvnost zůstala po celou dobu kampaně o 40 % vyšší ve srovnání s obdobnou loňskou kampaní, která byla postavena na tradiční bannerové komunikaci. Celkově přivedla kampaň během 3 měsíců přes 600.000 uživatelů, víc než 650.000 návštěv a stránky měly téměř 1 mio zobrazení. Díky vhodnému cílení se nám dařilo oslovit širší a kvalitní publikum, o čemž svědčí i vysoký konverzní poměr na stránkách a vysoká účast v přidružené spotřebitelské soutěži. Celkem se do soutěže zapojilo zhruba 40.000 soutěžících, kteří poslali 260.000 herních karet s 40 vystřiženými logy kvality – což je obrovský objem zakoupených výrobků.