Autor: MetroZoom
Sazkabet - první skutečně dynamická digitální OOH reklama v ČR
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home
Ročník: 16
Zadavatel: Sazkabet
Země: CZ
Live přenos stavu fotbalového nebo hokejového
zápasu, času, skóre a hlavně kurzu – to vše v reálném čase mohli cestující
sledovat na 42 digitálních CLV v pražském metru. MetroZoom v úzké
spolupráci s marketingovou skupinou dentsu a klientem Sazkabet představil
první skutečně dynamickou OOH reklamu v Česku. Ta umožňuje každou minutu,
v reálném čase, promítat automaticky upravené 10vteřinové spoty na digitálních
CLV obsahující přesný čas a stav
právě probíhajícího zápasu s aktuálním kurzem, který se v průběhu času mění
stejně jako na webu, v aplikaci či online banneru.
Strategie
Oslovit další část zákazníků a fanoušků
sportu a sázek tím, že jsme rozšířili i do venkovního prostoru to, co bylo
dříve možné maximálně na online bannerech – tedy poskytnout jim stejné
real-time informace o stavu zápasu a aktuálním kurzu, na který si mohou vsadit,
úplně stejně, jako kdyby seděli u počítače nebo koukali do mobilu. Cílem tak
bylo využít digitální CLV v metru nejen jako klasické outdoorové plochy,
ale novým způsobem, jako další digitální nosiče.
Cíl
Tato dynamická reklama mohla být v metru
spuštěna propojením technologického nástroje N.E.B.E. (Never Ending Brand
Execution) vyvinutým marketingovou skupinou dentsu se speciálně pro tuto kampaň
upraveným softwarem od MetroZoom.
Díky tomu bylo možné obohatit o
nejaktuálnější data, která má Sazkabet k dispozici, i digitální CLV v
metru, a tím této kampani přidat úplně novou komunikační hodnotu. Sazkabet
předem nedodávala žádné připravené spoty, ale každou minutu, kdy se měl spot
přehrát, se software od MetroZoom propojil s nástrojem N.E.B.E. a automaticky
přehrál nově vygenerovaný 10vteřinový spot obsahující naprosto aktuální data,
která se i během přehrávání spotu měnila podle toho, jak fotbalový nebo
hokejový zápas probíhal.
Realizace
Nástroj N.E.B.E. připraví reklamu na základě
nejčerstvějších dat – tedy v tomto případě kurzů Sazkabetu – na konkrétní
fotbalový nebo hokejový zápas, a odešle je do softwaru od MetroZoom, na který
jsou napojeny digitální CLV v metru. Ten informace automaticky dosadí do předem
připraveného spotu, vygeneruje jeho finální verzi a každou minutu ho real-time
upravený odvysílá. Reklama na sázkovou kancelář s aktuálními kurzy tak
běží během zápasu každou minutu, vždy s informacemi, které jsou naprosto
aktuální a staré jen několik vteřin. Kreativa se přitom připraví pouze jednou a
celý proces publikace reklamy probíhá zcela automaticky na základě vložených
dat.
Výsledek
Digitální
CLV v metru se staly novým médiem, na kterém fanoušci mohli živě sledovat
aktuální čas a stav probíhajícího zápasu, a třeba si i vsadit dle
kurzů, které se automaticky měnily úplně stejně jako v aplikaci či na
online banneru. Kampaní se podařilo posunout technologické hranice OOH a z digitálních CLV vytvořit nový online digitální nosič
umístěný ve venkovním prostředí, který automaticky generuje a zveřejňuje obsah podle
nejaktuálnějších dat. A výsledek? V rámci první vlny této komunikace,
která probíhala od 20. 11. do 28. 12. 2020, se podařilo vygenerovat téměř 9
milionů impresí. Kampaň zasáhla 43 % všech mužů ve věku 18–49 let žijících v Praze
a patřících do socioeko. skupiny ABC. Zapamatovatelnost kampaně podpořila
i vysoká frekvence zásahu 12,67. TRPs celkem 512. A to je góóól!