Tato kampaň byla archivována.

Autor: Publicis Groupe

Big Shock! na Dakaru 2021

Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu

Ročník: 16

Zadavatel: Big Shock! a Big Shock! Racing

Země: CZ

Rallye Dakar má v České republice celou řadu
fanoušků a během závodu sleduje dění stovky tisíc lidí. Nicméně hlavním kanálem
pro sledování je textový report z online deníků nebo večerní krátký
neosobní sestřih ve veřejnoprávní televizi.



Proto i tento rok se rozhodl Big Shock! a Big Shock!
Racing nadělit fanouškům motorsportu co nejživější a nejzáživnější přenos
z každé etapy závodu prostřednictvím Youtube kanálů pohledem hlavního
favorita – Martina Macíka. Štáb natáčel závodní kamión Martina Macíka na každém
kroku a zachytili tak nejen poetická panoramata dakarské trasy, ale i nejvypjatější
momenty závodníků. Co víc, tým i kabina kamionu byla ověšena kamerami, takže si
fanoušci mohli užít first person pohled napínavých chvilek jako výměna
pneumatik nebo prokopnutí čelního skla nohou za jízdy.



Celý tento zážitek, včetně rozhovorů se závodním týmem,
byl každý den sestříhán, zeditován a vložen na YouTube v rámci několika
hodin po dojezdu do finiše a ihned zapromován, aby se dostal k co
nejširšímu publiku.





Výsledky
předčily veškerá očekávání. Naše videa shlédlo celkem 560 000 dakarských
nadšenců. Míru dokoukání jsme u 5 až 8 minut dlouhých videí měli 47 %, což na
YouTube nemá obdoby.




Strategie

Extrémní, dlouhý, napínavý, nebezpečný a plný
šokujících momentů. Tak by se dal shrnout závod Dakar, kde v kategorii
kamionů nastupoval český favorit a ambasador Big Shock! – Martin Macík.
Bohužel, veřejné zpravodajství ani zdaleka nepřináší všechny výše zmíněné
pocity a elementy, na kterých celý Dakar stojí. Co kdybychom ale přinesli
fanouškům motorsportu téměř live nabušený sestřih z každého dne, díky
kterému se vcítí do sedaček závodního kamionu? Přesně tohoto jsme se značkou
Big Shock! pomocí YouTube kampaně dosáhli.




Cíl

Předpokladem úspěchu byla rychlost. Celý tým kolem značky Big Shock! se musel sladit, aby se co nejdříve sesbíraly záběry, udělaly pozávodní krátké rozhovory s posádkou kabiny, vše se sestříhalo, nahrálo na Youtube a zapromovalo.
Zároveň se produkční tým zaměřil na poměr mezi kvalitou sestřihu a rychlostí přípravy. Hlavním cílem bylo dopřát fanouškům Dakaru co nejopravdovější zážitek v několik minutách. Aby se fanoušci sžili i s aktéry závodu, byli do videa zapojeni klasickmi rozhovory, ale jejich komentáři v backstage dění. Tím jsme přiblížili, o jak komplexní závod ve skutečnosti jde, a jak i sebemenší pochybení může být fatální.
Značka Big Shock! byla celou dobu velmi vkusně a nenásilně zakomponována do komunikace primárně obrandováním kamionu, nikoliv však všudypřítomným product placementem. Propojili jsme tak hlavní atributy brandu (šokující, dynamická a ambiciózní, pestrá) s tím, co představuje závod.

Realizace

Hlavním kanálem komunikace byl Youtube, jako nejrozšířenější a cenově nejefektivnější online video platforma v České republice. Jednou z překážek byly restrikce. Protože se řadí značka Big Shock! mezi energy drinky, podléhá ze strany Google silnějšímu drobnohledu a určitým restrikcím. To nás brzdilo v pohotovém zapromování, nicméně jsme díky přímé komunikaci s Google našli řešení, jak obsah dostat k fanouškům Dakaru co nejrychleji.
Souběžně s Youtube komunikací jsme měli komunikaci zaměřenou na podpůrnou soutěž o jízdu s Martinem Macíkem, do které se mohli fanoušci zapojit prostřednictvím nákupu limitované edice dakarských plechovek Big Shock! a následné registrace do věrnostního programu.

Výsledek

Ve výsledku jsme měli na YouTube celkem 1,4 mio zhlédnutí videí, zasáhli jsme 645 tisíc unikátních uživatelů pomocí reklamy a další organicky. Nejlepším výsledkem je míra dokoukání videa, která byla 47 % s tím, že tržní benchmark u takto dlouhých videí je 20-25 %. Oproti minulému roku jsme v soutěži zaznamenali 300% růst v rámci vkládání kódů zpod víček, což považujeme za obrovský úspěch.