Autor: Dentsu Czech Republic

IKEA Family Offers a Dentsu Imagelance

Kategorie media & insight - Nejlepší využití dat

Zadavatel: IKEA Česká republika

Země: CZ

IKEA čelila výzvě, jak efektivně komunikovat širokou škálu svých produktů pro členy IKEA Family, kteří mají přístup k exkluzivním slevám. Původní šablony byly jednoduché, statické. Chyběly pro zákazníka důležité informace a počet konverzí nedosahoval cílů. IKEA věděla, že musí něco změnit. Výzva pro nás byla, jak zvýšit konverze, udržet produkční náklady na minimu a flexibilně komunikovat stovky produktů na platformě META. Sekundárním cílem bylo také zvýšit viditelnost značky. Dentsu tento problém vyřešilo s nástrojem Imagelance. Bez zvýšení nákladů, rychle a snadno. Věděli jsme, že práce s daty, automatická správa dynamických šablon napojených na produktový feed a následná optimalizace na platformě META pomůže dosáhnout lepších výsledků. Naše mediální strategie, postavená na datech vedla k efektivnímu oslovení zákazníka snížením CPA a zvýšením konverzí. Provedli jsme několik testů. Výsledky ukázaly, že jsme dosáhli o 27,5 % nižší CPA a o 37,6 % více konverzí a ušetřili tisíce EUR na nákladech za výrobu podkladů. To vše dokazuje jedinečnost a efektivitu datového přístupu společné spolupráce s klientem.

Strategie

Náš tým v Dentsu, ve spolupráci s datovými, vývojovými, kreativními a mediálními týmy, vyvinul řešení: Imagelance. Tento inteligentní nástroj zjednodušuje proces tvorby, aktualizace a publikace mediálních materiálů napříč digitálními, televizními a OOH formáty.
Imagelance umožňuje správu obsahu v mediálních materiálech pro různé formáty a velikosti, což značně snižuje složitost a náklady. Vyvinuli jsme novou šablonu pro nabídky IKEA FAMILY, která automaticky přidává a mění prvky jako nadpis, text, cenu, dopravu, slevu, tlačítko CTA a produkty podle produktového feedu. Imagelance nám poskytl kontrolu nad celým procesem produkce marketingových materiálů, což umožnilo rychlejší dodání bez potřeby grafického designéra a snadné schvalování obsahu týmem IKEA. Toto řešení bylo optimálně zvoleno pro dosažení cílů kampaně, protože umožnilo efektivní a nákladově úspornou produkci dynamických reklam, které zvyšují konverze.

Cíl

Hlavním cílem kampaně bylo zvýšit počet konverzí "Přidat do košíku" na webových stránkách IKEA, snížení CPA a úspora produkčních nákladů za výrobu stovek variant bannerů pro META. Zaměřili jsme se na tedy na cíl, jak zvýšit atraktivitu původních statických šablon, které měly své omezení a nedokázaly splnit konverzní cíle. Potřebovali jsme vyřešit distribuci stovek různých reklam, aniž bychom výrazně zvýšili produkční náklady.
Sekundárním cílem bylo zahrnout do šablon branding a logo IKEA, aby se zvýšila viditelnost značky a posílila její identita. Naším cílem bylo přinést unikátnost a efektivitu do každé reklamy, aby se zvýšila účinnost celkové kampaně.

Realizace

Každý měsíc jsme propagovali jiný set produktů, který byl vybrán na základě filtrů pro cenu a dalších kritérií.
Šablona Imagelance nahradila původní nadpis a popis v původní šabloně a zahrnula název produktu a cenu přímo do obrázku. Přidali jsme také štítek s informací o zvýhodněné ceně za dopravu pro členy IKEA Family.
Díky Imagelance jsme mohli dále rychle a efektivně upravovat podklady pro kampaň. Dokázali jsme reagovat na výsledky průběžných testů, což nám umožnilo dále zvyšovat počet konverzí v krátkém čase.
Tento přístup sekundárně zlepšil také viditelnost značky IKEA přidáním brandingu do šablony a ušetřil tisíce eur v nákladech na tvorbu materiálů.
Naše poznatky o efektivitě dynamických šablon a přidaných prvků jsme dále využili i na jiných trzích, kde IKEA v CE regionu působí.

Výsledek

Kampaň využívající nástroj Imagelance byla nejen levnější, ale také efektivnější.
Účinnost Imagelance byla hodnocena prostřednictvím několika kol A/B testování. V létě 2023 jsme provedli první kolo, kde jsme porovnávali Imagelance feed s původním IKEA feedem.
Výsledky ukázaly, že Imagelance dosáhl o 27,5 % nižší CPA a o 37,6 % více konverzí. Dále jsme testovali Imagelance proti upravenému Imagelance feedu bez doručovacího štítku.
I zde byl vítězem Imagelance, který dosáhl o 6,8 % nižší CPA a o 6,5 % více konverzí. Implementace dynamické šablony přidala viditelnost značky a ušetřila tisíce eur v tvorbě materiálů.
Na základě těchto výsledků jsme toto řešení úspěšně implementovali i na další trzích, v Maďarsku a na Slovensku.