Autor: FUSE, PHD, TV Nova
Cesta za nejlepšími gastrozážitky
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize
Zadavatel: ŠKODA Auto
Země: CZ
Víkend 20. a 21. ledna 2024 se stalo něco nevídaného. Dvě desítky známých českých restaurací zavřely své provozovny, aby se všechny potkaly v pražském O2 universum. Právě tam vedla i naše cesta za nejlepšími gastrozážitky, na kterou nás elektromobilem Enyaq vzala Škoda Auto, spolu se svou ambasadorkou Innou Puhajkovou a jejími kolegy. Uspořádat v ponurých zimních dnech zážitkový food festival s top českými restauracemi pod jednou střechou? Může se to zdát ambiciózní, ale Škoda Auto se do toho společně s TV Nova rozhodli jít.Prostřednictvím partnerství největší české automobilky s festivalem a televizí jsme jeho účastníkům naservírovali atraktivní ochutnávku zážitků spojených s exkluzivním jídlem, zajímavými osobnostmi a hlavním tématem elektromobility, jejíž symbolem byl elektrický Enyaq. Souboj na talíři Live – Festival hvězdných chutí přilákal celkem 12 500 lidí, co z něj udělalo největší zimní kulinární akci. Škoda Auto komunikací získala více než 1 500 000 impresí v online médiích, a s televizním obsahem dosáhla hodnoty přes 100 GRPs. Nevyčíslitelnou hodnotu přinesla radost spokojených účastníků z jejich cesty za gastrozážitky. A naše jízda pokračuje dál už v lednu 2025.
Strategie
Hlavním motivem kampaně, a otevíracím prvkem víkendové gastrotour, bylo video s vozem Enyaq, které na festival přivezlo Innu Puhajkovou, Zorku Hejdovou, Ivetu Kořínkovou, Ondřeje Havla a Johana Mádra, moderátory celého programu.
Škoda Auto byla vizibilní venku i uvnitř. Na budově O2 universum plachtou o rozměrech 17,7 x 5,6m, nad vchodem LED páskou s úvodním videem (zobrazeným celkem 360x) a efektně vedoucím až k oranžovému Enyaq RS iV před areálem. Vnitřku vévodil vrcholný černý model Škoda Enyaq Laurin & Klement ve Škoda Lounge, a zelený Enyaq Coupé RS iV u hlavní stage. Klíčem k nabité atmosféře byla platební karta Škoda Auto.
Atraktivní program a skvělé jídlo doplnilo téma elektromobility. Dospělí zkoušeli elektro vozy, děti se v dětském koutku bavily obrandovanými omalovánkami, které si mohly se Škoda batůžkem odnést. Zábava byla i ve fotokoutku. Na vše přitom dohlíželi experti Škoda.
Ve Škoda Auto lounge se v rozhovorech s Innou Puhajkovou o své tipy na "gastro tripy" podělily známé osobnosti, které celkem 60x přivezl Škoda Auto limousine servis. Vrcholem byla Gourmet experience pro vybrané VIP hosty s šéfkuchařem Jacobem Janem Boermou, držitelem tří Michelinských hvězd.
Cíl
Cílem bylo zprostředkovat téma elektromobility prostřednictvím cesty za nejlepšími gastrozážitky a přilákat nové zájemce o koupi vozu Škoda Enyaq.
V TV Nova jsme měli silného partnera s velkým dosahem a populárními influencery. Chtěli jsme ale pasivní přijímání televizní zábavy přeměnit na skutečné dobrodružství, díky kterému se z diváků stanou aktivní účastníci.
Využili jsme příležitosti, že se populární pořad Souboj na talíři přenesl do reálného světa v podobě Festivalu hvězdných chutí. Ten spojil mediální zásah s naší engagement ambicí.
Cestování za kulinářskými zážitky historicky začalo už s Michelinem, my jsme však účastníkům představili novou éru dostupné elektromobility, a to tak, aby měli cestování za gastromickými zážitky spojené s elektrickými vozy Škoda Auto.
Realizace
V televizi jsme využili sponzorský vzkaz Škoda Enyaq na sponzoring upoutávek (20x) a živých vstupů (16x). Na místě jsme jej promítali na 5 projektorech, 8 televizích a 12 obrazovkách celkem 2700x. Na projektorech a televizích jsme 1404x promítli i úvodní video.
Vůz Enyaq se nám podařilo ukázat v rámci jednoho z živých vstupů TV Nova, kdy Inna Puhajková dokonce diváky pozvala do Škoda lounge.
Unikátním prvkem byl product placement v originálním dokumentu o festivalu vysílaném na Voyo a TV Nova 17. 2.
Všichni účastníci festivalu realizovali svou cestu za gastrozážitky s platební kartou Škoda Auto, která byla předem nabitá částkou 300 Kč.
V online formátech - skyscraper, nepřeskočitelný videospot, HbbTV jsme komunikovali výhody vozu Škoda Enyaq, a to včetně možných vládních dotací.
Výsledek
Ochutnat to nejlepší z české gastronomie přišlo 12 500 lidí. V TV jsme získali přes 100 GRPs a zároveň i TRPs, jelikož kampaň přesně odpovídala cílové skupině Škoda Auto. Online formáty přinesly 1 500 000 impresí a CTR 0,80 %.
Na sociálních sítích se o publicitu postarali ambasadoři značky, doplnili je i přítomní šefkuchaři a TV Nova. To vše bez finanční odměny.
Promyšleným aktivacím na místě neunikl opravdu nikdo. Umístění Škoda lounge na cestě k hlavnímu pódiu zaručilo, že zónou prošel každý návštěvník festivalu. Třetina z nich se aktivně zapojila do testování vozu Enyaq, a několik z nich si vůz rovnou objednalo.
Kromě velké návštěvnosti, dokazuje úspěch naší 360° kampaně fakt, že Škoda Auto bude hlavním partnerem příštího ročníku Festivalu hvězdných chutí v lednu 2025.