Tato kampaň byla archivována.

Autor: Tomáš Gregořica

Vztah na více než jednu noc

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 13

Zadavatel: ŠKODA AUTO a.s.

Země: CZ

Většina spoluprací s influencery končí jako známost na jednu noc, tedy na jednu kampaň. To vede k tomu, že u jednoho influencera najdete reklamu na vícero konkurenčních produktů a efektivita spolupráce je potom poněkud diskutabilní. Se ŠKODA AUTO jsme se proto rozhodli, že influencera zapojíme do celé obsahové strategie a uděláme z něj moderátora našeho videoobsahu na YouTube. Výsledkem tohoto počinu bylo hned několik umístění mezi nejlepšími reklamami na YouTube v ČR a získaná mediální hodnota min. 235 000 Kč.

Strategie

Jako jediná značka v ČR jsme nepostavili youtubera do běžné pozice influencera, ale do pozice stálého moderátora našeho YouTube kanálu. Tím jsme dosáhli uvěřitelného obsahu a prvních příček v žebříčku nejlepších reklam na YouTube.

Cíl

Při hledání tvůrce jsme kladli důraz na pozitivní vztah ke značce, uvěřitelnost spolupráce
a samozřejmě také na to, aby jeho projev nevadil divákům, kteří ho neznají. Dalším důležitým kritériem byl tzv. “brand safety” status, kdy agentura zkoumala, zda je obsah youtubera v souladu s hodnotami značky ŠKODA. Všechny tyto předpoklady splnil Pedro, tvůrce vlogů a gamer.

Realizace

V naší spolupráci jsme v průběhu roku 2017 společně natočili přes 20 videí, od těch bláznivějších v seriálu ŠKODA Experiment přes vzdělávací v seriálu ŠKODA Nezeptat se, ve kterých se uživatele mohli dozvědět vše o našich vozech. Všema videi uživatele sprovázel Pedro.

Výsledek

Videa s Pedrem patří mezi nejúspěšnější na našem kanále, což potvrzují nejen čísla, ale také kladné ohlasy diváků. Zhlédnutí těchto videí jsou z 20 % organická oproti benchmarku kanálu, který je 10 %. Navíc si mohou připsat 2 ze 4 našich úspěchů v žebříčku českého Google Ads Leaderboard.

Andrea Hurychová, certifikovaná trenérka Google pro tvorbu online videí, napsala: “Hezky s influencery pracuje automobilka ŠKODA, její YouTube kanál se dá označit za příklad perfektně zvládnutého content marketingu.”

Hřejí nás nejen její slova, ale také získaná mediální hodnota spolupráce ve výši 235 000 Kč za rok 2017.