Autor: Dentsu Czech Republic, VCCP Prague

Akviziční kampaň: Banka českého hokeje

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Zadavatel: Komerční Banka

Země: CZ

V Praze se po devíti letech konalo mistrovství světa a z hokeje se stalo téma číslo jedna
Komerční banka, jako banka českého hokeje a partner reprezentace u této akce nesměla chybět.
Proto jsme připravili crossmediální kampaň se zaměřením na pozornost, která měla za úkol akvírovat nové klienty.

Součástí komunikace byla OOH kampaň, jejíž hrdinou se nestal hráč národního týmu, ani člověk, stal se jí MetaHuman. Tomu jsme vdechli život díky nástroji MetaHuman Creator na 3D annamorfního billboardu.

- Kampaň "Banka českého hokeje"
- Plánování zaměřené na pozornost
- KB jako první zadavatel na 3D anamorfním DOOH billboardu
- PR buzz spojený s prvenstvím ve využití tohoto formátu
- Kampaň vidělo přes 2.000.000 lidí během 14 dnů
- Akviziční kampaň překonala svůj cíl o 41 %

Strategie

Před plánováním naší kampaně bylo jasné, že čelíme velké výzvě. Nejen kvůli spotřebitelskému chování, kdy většina populace již má svou banku a není příliš ochotna ji měnit, ale také kvůli aktivní konkurenci. Pouhé zvýšení podílu na trhu nebo podílu na výdajích není jistou cestou k úspěchu.

Rozhodli jsme se proto optimalizovat naši kampaň na pozornost. V období od března do června jsme spustili crossmediální kampaň. Ta zahrnovala nejen televizní reklamu, ale také komplexní online komunikaci, speciální obsahové balíčky a outdoorovou reklamu. To vše s hokejovou tématikou.

V rámci OOH jsme využili velké, ambientní formáty a jako hlavní tahák také novinku na českém trhu – 3D anamorfní digitální reklamu, která byla instalována v bezprostřední blízkosti O2 arény těsně před MS v ledním hokeji. Komerční banka byla v první vlně klientů, kteří tento formát využili a propojili tak svou komunikaci s hokejovým šampionátem.

Cíl

V roce 2024 se v České republice konalo MS v ledním hokeji, a náš tým měl velké ambice.
Z výzkumů dlouhodobě vyplývá, že většina Čechů má k hokeji pozitivní vztah a považuje se za nadšené fanoušky.
My jsme tyto insighty spojili a pro Komerční banku jsme spustili dlouhodobou akviziční kampaň s hokejovou tématikou.
Hlavním cílem bylo získat nové klienty, sekundárním posílit vnímání spojení mezi KB a českým hokejem.

Realizace

Podobně, jako je Komerční banka lídrem v nové éře bankovnictví, chce být inovativní také v rámci své marketingové komunikace.
Proto jsme společně, jako první v Česku, přišli s 3D digitální billboardovou kampaní.

Technologie využívá promítání zkreslení obrazu tak, aby z určitého úhlu vyvolal 3D efekt. Tento efekt vzniká v nástroji MetaHuman Creator přidání pěti hodin natočeného studiového mateirálu a čtrnácti dnů práce animátorů.

Výsledkem je působivý a realistický obraz, který reaguje na pohyb diváků a perspektivu pozorování, čímž přitahuje pozornost a zanechává trvalý dojem.
Šlo o premiérové využití nově instalovaných ploch u O2 Universum a nad vchodem do OC Harfa v Praze. V období největší hokejové horečky v Česku.

Výsledek

Dva 3D anamorfní DOOH billboardy vidělo fyzicky na místě celkem 24.000 lidí, a celkem oslovila až 2.000.000 lidí.

Tím se staly se důležitou součástí akviziční kampaně, která překonala cíl získání nových zákazníků o 41 %.

Kromě naplnění obchodních cílů kampaň podpořila dlouhodobý komunikační cíl a tím je propojení vnímání Komerční banky, jako banky českého hokeje.
Kampaň získala velkou pozornost jak u cílové skupiny fanoušků hokeje (a jejich sociálních sítí), tak u odborné veřejnosti (LinkedIn, Mediář, MediaGuru, MaM).