Tato kampaň byla archivována.

Autor: Komerční banka

G2 Band Academy – Z garáže na stage

Průřezové kategorie - Nejlepší velká kampaň

Ročník: 12

Zadavatel: Studentský účet G2 od Komerčky

Země: CZ

G2 jako studentský účet od
Komerční banky
se dlouhodobě snaží na mladé komunikovat nejen klasickou cestou,
ale také jim pomáhat prostřednictvím netradičních projektů. Na základě této
vize vznikla G2 Band Academy, unikátní celorepublikový a celoroční hudební
projekt, který pomáhá mladým talentovaným kapelám se posunout ve své hudební kariéř
e.



Projekt vznikl
ve spolupráci s hudební stanicí Óčko a byl mu na míru vytvořen vlastní
pořad v hlavním vysílacím čase. Po celý rok byl podporován komunikací na
sociálních sítích, hudebních portálech, v rádiích a jeho hlasem se mezi
mladými stal oblíbený Youtuber Kovy.



Kapely na jejich cestě
mentoroval známý hudební scout Majkláč (Michal Novák) a během projektu získaly také
know-how těch největších expertů ve svém oboru (hudební producenti, režiséři,
promotéři, zpěváci) – David Koller, Klára Vytisková, Albert Černý, Ben
Cristovao, Vladimir 518
apod.










Strategie

V dnešní hektické
době na oslovení mladých lidí již carousely na Facebooku, Instastories a
Youtubeři nestačí. Hlavní myšlenkou bylo přijít s něčím, co tady ještě
nebylo,
získalo by si pozornost mladé generace, ale zároveň by jim pomohlo ve
splnění jejích snů. Proto jsme se rozhodli jít netradičnější, ale o to
zábavnější formou talentové soutěže. Na trhu je množství různých soutěží, ale
žádná talent nerozvíjí. G2 BA proti tomu poskytla netradiční pohled do zákulisí
hudební scény prostřednictvím vybraných mladých kapel, kterým pomohla
k cennému know-how a ve vstupu do vysněné hudební branže.

Cíl

Mladá cílová skupina má
často pocit, že jsou jim bankovní domy nadřazené, mají strach přijít na pobočku
a vadí jim tykání. Chtějí, aby s nimi banka mluvila jako se svým partnerem,
nehledě na jejich věk a brala je vážně. Proto se projekt uskutečnil ve
spolupráci s hudební stanicí Óčko, která je již od svého počátku zaměřená na mladé lidi a na Facebooku patří mezi nejsledovanější stránky v ČR s více než 600tis followerů. Průvodcem na míru připravené prime-time show G2 BA byl populární Youtuber Kovy, který s tradičním nadhledem komentoval počínání kapel a odkomunikoval soutěž mimo jiné také na svém vlastním profilu. Atraktivitu soutěže navíc zajistily mladým lidem blízké hudební hvězdy, které byly součástí akademie: Ben Cristovao, Klára Vytisková, Matěj Homola z kapely Wohnout, Vladimir 518, David Koller či Albert Černý z kapely Lake Malawi. 

Značka G2 nefigurovala pasivně pouze v názvu, ale stala se hybnou součástí samotné akademie. Kapely od G2 Studentského účtu získaly prostředky na svoji tvorbu a bylo jen na rozhodnutí muzikantů, kolik a do čeho se rozhodnou investovat. Soutěžící své finance spravovali prostřednictvím Internetového bankovnictví, které se nejednou objevilo na televizních obrazovkách.

Podařilo se tak úspěšně spojit (pro mladé často nepříliš oblíbené) finanční služby s atraktivním hudebním obsahem.

Realizace

G2 BA dostal svůj vlastní hudební pořad v prime-time na Óčku, kde mohli diváci sledovat vývoj 3 vybraných kapel z castingu. Pořad doplňovaly upoutávky, sponzorské vzkazy a reportáže v hudebním pořadu Mixxxer Show. Speciální Youtube kanál věnující se soutěži získal v krátké době přes 34tis odběratelů a vše bylo komunikováno na sociálních stránkách a vlastním webu akademie.

Jen do castingu se nám přihlásilo přes 120 kapel z celé republiky a podařilo se nám tak nejen oslovit mladou generaci, ale také ji do samotného projektu aktivně zapojit.


Výsledek

Prostřednictvím pravidelných pořadů a medailonků kapel jsme oslovili přes 2,5 milionu diváků, z toho 35 % tvořila naše core cílovka, studenti. Komunikace na sociálních sítích zasáhla přes 3,8 milionů uživatelů s téměř 0,5 milionem přehráním videí s obsahem z natáčení. Hlavní finálový večer a zároveň koncert v Lucerně Music Baru přitáhl přes 600 fanoušků, ale především se nám podařilo pomoci třem mladým kapelám a posunout je v jejich hudební kariéře. Úspešnost projektu deklaruje také jeho pokračování druhým ročníkem a podporou vítězné kapely Naděje i po skončení soutěže. Skupina Naděje díky Band Academy úspěšně odstartovala svou kariéru, natočila letos nový singl a videoklip a je na turné napříč celou Českou republikou.