Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 18
Zadavatel: STOP SHOP
Země:
CZ
Kolik věcí nakoupíte v dnešní době za 1 000 Kč?
Našim cílem bylo hravou formou vytvořit challenge video pro influencery, kteří dokázali nakoupit co nejvíce věcí, které se jim hodí, a to do 1 000 Kč.
Oslovili jsme taková jména, které jejich publikum sleduje kvůli zábavě. Důležité pro nás bylo, aby influenceři žili v blízkosti STOP SHOP, aby tvorba byla autentická a důvěryhodná. Nejdůležitější metrikou pro nás byl brand awareness tzn. budování povědomí o STOP SHOP na SoMe.
V tendru pro Immofinanz jsme potřebovali vymyslet komunikační koncept pro založení IG účtu značky STOP SHOP a pro spolupráci s influencery. Měli jsme se zaměřit na zvýšení povědomí o jednopatrových obchodních parcích STOP SHOP a zároveň motivovat potenciální zákazníky k návštěvě poboček.
Strategie
Cíle projektu:
1. rozběhnutí nového IG profilu @stopshopcesko a nabrání prvních followers
2. zvýšení povědomí o jednopatrových obchodních parcích STOP SHOP
3. motivace potenciálních zákazníků k návštěvě jeho poboček.
Naší strategií bylo vybudovat povědomí o STOP SHOP prostřednictvím zapojení Influencer marketingu jako nástroje pro efektivní oslovení cílové skupiny (CZ, 20+ let, lidé se zájmem o kutilství, zahradnictví, DIY a vaření a zábavu) a tvorbu zajímavého contentu pro značku. Nejdůležitější metrikou pro nás byl brand awareness na SoMe a upoutání pozornosti na tento brand prostřednictvím zábavného contentu.
Cíl
Vytvořili jsem unikátní strategii po vzoru západního trendu v influencer marketingu a challengovali influencery s výzvou, aby do 1 hodiny dokázali pro sebe co nejlépe nakoupit za 1 000 Kč.
Podmínkou také bylo, aby věci pro influencera měli hodnotu a mohl je pak i dále využívat v reálném životě = minimální dopad na životní prostředí a udržitelnost této zábavné challenge.
Vzhledem k tomu, že STOP SHOP je obchod s velkým počtem nájemců (přes drogerie, obchody s oblečením a hračkami), vymysleli jsme pro influencery výzvu, ve které měli za 1. navštívit co nejvíce obchodů během jedné hodiny, aby ukázali svým sledujícím pestrou paletu obchodů, za 2. vytvořit rozmanitý nákup u různých prodejců s omezeným rozpočtem 1 000 Kč, aby ukázali, že STOP SHOPy jsou i cenově dostupné a dá se v nich pořídit hodné zboží.
Důležité bylo, aby jasně a zřetelně představili STOP SHOP a ukázali jejich logo i prodejny ve svém reels. Celkově jsme zajistili, aby reklama nebyla prvoplánová, ale zábavná a důvěryhodná.
Influencery jsme si vybrali především proto, že pro rozběhnutí a získání prvních followers na nově založeném profilu se spolupráce s influencery jeví jako nejlepší cesta. Díky influencerům se o profilu dozví rychleji mnohem více uživatelů, než přes jakýmkoliv jiný kanál.
Realizace
Účelově jsme oslovili influencery: @tomviky, @_sairem, @davidolchava, kteří vytváří zábavný a reálný content pro svoje sledující a skvěle tak zapadají do našeho vymyšleného konceptu challenge. Po všech influencerech jsme požadovali zábavně pojaté reels, které následně publikovali na svůj profil na Instagramu. Navíc jsme influencery vybírali, tak aby jejich bydliště bylo blízko některého z parků STOP SHOP a content byl tak ještě více relevantní, než kdyby jej komunikoval někdo, kdo bydlí od STOP SHOP příliš daleko.
David Olchava nám jako bonus pak celé video překlopil i na svůj TikTokový profil bez nároku na další honorář.
Výsledek
Počet výstupů:
3x Instagramové reels
3x série stories
1x TikTok video nad rámec spolupráce
Instagram statistiky:
Kumulovaný celkový reach reels: 74 711
Celkové imprese: 88 161
Kumulovaný celkový reach stories: 18 243
TikTok nad rámec spolupráce:
Imprese: 408 000
Komentáře: 5 562
Likes: 55 000
Statistiky jsme získali přímo od influencerů týden po publikaci u nich na sítích. A na relativně nízký počet výstupů jsme dosáhli vysokého zásahu a počtu impresí. A největším úspěchem byl zásah přes 400 tisíc uživatelů videem na TikToku, které bylo navíc nad rámec spolupráce a bez nároku na další honorář.
Vaše přihláška byla úspěšně odeslána!
Své přihlášené projekty si můžete zobrazit v uživatelském menu. Nezapomeňte,
že přihlásit můžete více kampaní.
Faktura Vám přijde elektronicky do 5 pracovních dní