Autor: Tipsport

Folpi píská ligu

Kategorie podle cíle - Best Awareness Campaign

Ročník: 20

Zadavatel: Tipsport, FAČR

Země: CZ

Zdeněk Folprecht, někdejší prvoligový fotbalový hráč a současný televizní expert, je znám jako velký kritik výkonů rozhodčích. Tipsport a FAČR se proto rozhodly vzít ho za slovo a postavit ho jako hlavního rozhodčího do zápasu Zimní Tipsport ligy. A dokonce ho vybavit mikrofonem tak, aby média měla po celý zápas k dispozici zvuk a komentáře přímo od něj. Jednoduchý nápad prakticky zcela bez nákladů přitáhl obrovský zájem médií, včetně celoplošných televizí a mediálních domů s víc než 50 původními výstupy, ČT dokonce zařadila do vysílání přímý přenos zápasu i s Folpiho komentáři. Akce měla nebývalý ohlas také na sociálních sítích - nejsledovanější post má téměř 800.000 zhlédnutí.

Cíl

Folpi odpíská ligu. Nápad, od kterého si Tipsport sliboval publicitu značce a turnaji a Komise rozhodčích FAČR další zatraktivnění práce rozhodčích hlavně mezi bývalými hráči, které chce přitáhnout je k zájmu o tuto profesi. Oba partneři zároveň chtěli nestandardním způsobem přispět k debatě o náročnosti práce a hodnocení výkonu rozhodčích.
Cílovou skupinou byla na sociálních sítích především online komunita fotbalových fanoušků a prostřednictvím klasických sportovních, mainstreamových i lifestylových médií nejširší obec fotbalových fanoušků.

Strategie

Pozvánka šla na široké spektrum sportovních, ale i mainstreamových médií a na svých sociálních sítích ji aktivně komunikoval FAČR i Tipsport s cílem maximalizovat zájem sdělovacích prostředků i veřejnosti. Několik videopozvánek natočil i sám sudí Zdeněk Folprecht (ukázky v přílohách). Akci široce komunikoval Tipsport, Folprecht i FAČR jak před utkáním, tak i po něm především na sociálních sítích a na svých webech.

Realizace

Lednový zápas Zimní Tipsport ligy FK Viktoria Žižkov – FK Pardubice na Xaverově odřídí drsný fotbalový kritik, protagonista populárního podcastu Kudy běží zajíc a bývalý ligový mistr Zdeněk Folprecht - Folpi. Média měla po celou dobu zápasu k dispozici zvuk z mikrofonu, který měl Folprecht na sobě. Novináři tak byli svědky všech jeho zákroků, rozhodnutí i často vtipných komentářů.

Inovativnost

Nechat jednoho z největších kritiků výkonů rozhodčích pískat zápas v roli hlavního sudího byl originálním nápadem, který přitáhl mimořádnou pozornost.
Včasná a aktivní komunikace na sociálních sítích i přímá na novináře zafungovala a přinesla obrovský zájem médií i fotbalové veřejnosti. Na utkání se akreditovaly desítky novinářů včetně TV štábů, ČT zařadila do vysílání přímý přenos zápasu. Folpi rozdal po zápase řadu rozhovorů.
27 postů na sociálních sítích přineslo 1.355.240 zhlédnutí. Folprecht publikoval 3 reely, 12 stories a 2 collaby s 1.086.740 zhlédnutími a 32.350 interakcemi. Top post
www.instagram.com/reel/DFDImbCqfG0/ má 780.000 zhlédnutí, 32.084 lajků a 148 komentářů. 51 unikátních výstupů v klasických médiích, včetně těch největších. To všechno s téměř nulovými náklady.

Odvaha

Velmi netradiční počin se mohl setkat s nezájmem veřejnosti i médií. Zdeněk Folprecht nemusel zápas zvládnout, nemusel být respektován hráči ani diváky. Klíčová byla aktivní komunikace využitím vhodných médií i individuální komunikace s důležitými médii a jednotlivými novináři.