Autor: STOCK Plzeň Božkov
Božkov Republica Honey
Průřezové kategorie - Nejlepší komerční kampaň
Ročník: 17
Zadavatel: Božkov Republica
Země: CZ
Přihlašovaná kampaň je podporou rozšíření
rady Božkov Republica o novinku Božkov Republica Honey, která doplňuje již v roce
2019 uvedený rumový likére Božkov Republica Espresso, který nabyl na popularitě
a podpořil úspěšnou řadu Božkov Republica, která se během velmi krátké doby stala
leaderem na trhu pravých třtinových rumů.
Medová novinka kombinující kvalitní
třtinové rumy s poctivým včelím medem byla uvedena na trh v rámci oslav
Dne vzniku samostatnosti československého státu.
Kampaň doplňuje elegantní komunikaci řady
Božkov Republica a skrze detailní záběry na jednotlivé ingredience rozkrývá
chuť a atmosféru Božkov Republica Honey.
Kampaň byla založena na 15 sekundovém
televizním spotu a doplněna digitální kampaní a BTL kampaní v obchodech.
Strategie
Cílem kampaně bylo zejména rozšíření
povědomí o novém produktu mezi spotřebiteli Božkova Republicy. Vzhledem k působení
Božkova jako leadera na trhu, je jedním z hlavních cílů kampaně reach a
tedy je televizní kampaň nezbytnou součástí jakéhokoliv plánování.
Božkov Republica Honey navazuje na
oblíbenost medových příchutí u českého spotřebitele a je na prodejních číslech
již nyní vidět, že tato oblíbenost stále trvá.
To podporujeme i v rámci digitálního
prostředí, na sociálních sítích a v rámci PR.
Cíl
Pro Božkov Republicu Honey jsme zvolili jako
hlavní komunikační kanál televizi, kde jsme použili 15 sec spot. Kreativně
koncept navazuje na komunikaci rodiny Božkov Republica abychom udrželi
konzistenci elegeance komunikace celé family. Pro změnu ale díky charakteru
produktu jsme standardně potemnělý rumový svět poprvé pořádně rozzářili medem a
atmosférou jara. Jako tradičně nesměl samozřejmě chybět voiceover Jiřího
Buriana, který je spjat se všemi spoty Božkov Republicy.
Spot byl následně rozpracován do 10 a 6
sekundových verzí, které byly použity v digitálním prostředí.
Zároveň byl rozpracován klíčový vizuál,
který byl použit ve statické digitální kampani a v rámci rozpracování do
POS materiálů a sekundárních umístění jako jsou dvoupaletí a nebo například
shop in shopy.
První vlna komunikace byla spuštěna již
bezprostředně po launchi produktu do trhu v listopadu a prosinci, abychom
dokázali podpořit předvánoční období, které je jedním z vrcholů sezony pro
tvrdý alkohol. Druhá vlna komunikace probíhala v letošním roce od druhého
týdnu v březnu až po začátek května a střídala se v nasazení po
týdnech s Božkov Bylinným likérem. Dařilo se nám tedy v začátku letošního
roku komunikovat obě zásadní novinky.
Zároveň probíhala komunikace Božkov Republica
Honey v digitálním prostředí na Mafře, Seznamu, Youtube a dalších a Honey
se také stal standardní součástí naší komunikace na sociálních sítích.
Realizace
Komunikace proběhla ve dvou vlnách s největším focusem na část televizní. Za obě období jsme dokázali zaznamenat před 550 GRPs a celkově jsme s kampaní zasáhli přes 6mio spotřebitelů jak v televizi, tak následně v digitálním prostředí. Další poměrně zásadní komunikací pro nás jsou také BTL in store nosiče, které velmi efektivně podporují prodeje řady Božkov Republica.
Výsledek
Prakticky velmi dobře, neboť Božkov Republica Honey se stal v krátkém čase velmi dobře prodávanou extenzí řady Republica. Kampaňi se podařilo doručit zásadní KPIs a zejména se podařilo rozšířit povědomí o novém produktu Božkov Republica Honey.