Tato kampaň byla archivována.

Autor: Skanska Reality a.s.

Skanska Reality – HBS: Panelstories

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 13

Zadavatel: HBS: Panelstories

Země: CZ

Cílem kampaně bylo posílit povědomí o
tom, že Skanska ve své činnosti silně dbá o ekologický přístup. Ekologie je bohužel medializované a ohrané téma. Chtěli
jsme proto realizovat takový přístup, který překoná slepotu veřejnosti a umožní
poučnou a zároveň poutavou formou si uvědomit naši odpovědnost vůči přírodě a
dopady našeho chování na ni. Naším řešením bylo zcela nové médium. Připravili jsme
6 edukativních interaktivních panelů (s tématy plýtvání vodou, šetření energií,
udržení biodiverzity, zamoření odpady atd.). Tyto panely jsme poté instalovali
do venkovních prostor na taková místa, kam se v Praze s klasickými
médii nedostaneme – jedny ze 4 nejfrekventovanějších dopravních uzlů. Panely
tak fungovaly nejen jako překvapivé reklamní nosiče na místech, kde je nikdo
nečekal, ale díky své interaktivitě lákali k vyzkoušení. Dle průzkumu shlédlo
panely na 60.000 lidí, 10.000 si je vyzkoušelo a 421 navíc zaujaly tak, že
vyplnili dotazníky se svými postřehy, názory a hodnocením. Dle výzkumu dunnhumby atributy
Skanska, provázané s ekologií, vzrostly o 38%.

Strategie

Proklamace společností o tom, jak se snaží budovat lepší
svět a chránit přírodu, jsou pro drtivou většinu lidí prázdná slova, která nefungují
– speciálně pak ve formě reklamních inzerátů nebo TV spotů … Snaží se přesvědčovat,
ale chybí jim potřebná relevance a uvěřitelnost, nemají schopnost lidi vyburcovat…



Klíčem k zaujetí lidí je získaná zkušenost, prožitek
a interaktivita. Vytvořit tak nosič, který bude nejen na neobvyklých místech,
ale zároveň svou interaktivitou nepřehlédnutelný.



Chtěli jsme proto po vzoru vzdělávacích science center
vytvořit možnost získání poutavých zážitků a zkušeností, které proniknou přes všeobecnou
hradbu nezájmu a ignorace tohoto tématu.



Tato možnost byla formou nového média, kde lidé nebudou
pouze pasivními posluchači, ale aktivními hráči a sami si v reálu
vyzkouší, zažijí a otestují dopady lidské činnosti na přírodu.

Cíl

Inspirováni zážitky ze science center, jsme vymysleli
interaktivní edukační panely, na kterých si mohou lidé vyzkoušet a osahat
působení člověka na své okolí. Panely v počtu 6 kusů demonstrují všechna
důležitá témata ekologie a vlivy lidí na přírodu (plýtvání vodou, šetření energií,
udržení biodiverzity, zamoření odpady apod.) Pomocí živých prvků na panelech jako
jsou dotykové obrazovky, tekoucí voda, nabíjení energetických článků a kvízy,
jsme inspirovali lidi k zamyšlení nad tím, zda není lepší občas schody
vyběhnout místo využití výtahu nebo zda lépe nehospodařit s užitkovou
vodou.



Panely jsme pak umístili v týdenních turnusech v Praze
na 4 místa s velkým výskytem lidí a na místa, která lidé rádi navštěvují.
Takto zvolené nosiče je těžké nepostřehnout. Svou velikostí a interaktivitou
cílící nejen na zrak, hmat, ale i sluch.



 Spojením obou
těchto komponentů – nabídnutí reálných edukačních zkušeností a zážitků pro co
nejvíce lidí – jsme chtěli aktivaci poskytnout maximální míru účinnosti a
efektu.

Realizace

Klíčové body pro vlastní exekuci byly dva:



a)    
Výběr ekologických témat, jejich
ztvárnění a převedení do interaktivní formy a nadesignovaní panelů. V této
fázi těžiště projektu leželo na bedrech klienta s podporou ze strany
agentury a IQlandie. Následovala vlastní výroba, montáž, testování materiálů a
funkčnosti jednotlivých elementů. Zde se jako sázka na jistotu ukázala volba
společnosti LabyrinIE.



b)    
Výběr exkluzívních lokalit a náročná
lokační vyjednávaní s vlastníky pozemků, kam jsme chtěli panely umístit
(Anděl, Karlín, Pankrác, náměstí Míru).



U panelů pak byl tým hostesek, který lidem asistoval a
vysvětloval funkci panelů, distribuoval edukační letáky a sbíral hodnocení, odpovídal
na případné dotazy a zprostředkovával zpětnou vazbu.

Výsledek

Úspěch předčil naše očekávání – během 4 týdnů expozice (v
každém týdnu ve dnech Po-Čt) v r. 2017 dle monitoringu hostesek panely zhlédlo
na 60.000 lidí, 10.000 si je reálně vyzkoušelo a 421 navíc zaujalo natolik, že
vyplnili dotazníky se svými postřehy, názory a hodnocením. V hodnocení
byla tato aktivita bodována známkou 1,8 ze škály 1-10, kde 1 je nejlepší
hodnocení/10 nejhorší.



Kampaň získala velký ohlas nejen mezi lidmi, ale byla
hodnocena velmi pozitivně i na straně klienta. Skanska dokonce registruje zájem
dalších subjektů o zapůjčení panelů na jejich edukativní eventy (např.
Evolution Festival).





Panely
rozhodně přispěly ke snaze společnosti Skanska změnit nazírání společnosti na
ekologická témata a dokumentovat její závazek budovat nové domovy pro lidi
šetrně a udržitelně.