Autor: Plzeňský Prazdroj, MetroZoom

Live hokejová kampaň, která vtáhla do hry i cestující v metru

Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu

Zadavatel: Plzeňský Prazdroj

Země: CZ

Nestíhali jste sledovat jednotlivé zápasy české hokejové reprezentace během mistrovství světa v hokeji a byli jste zrovna v metru? Díky této kampani Pilsner Urquell, který je hlavním partnerem českého hokeje, si mohli i cestující v metru užít neopakovatelnou atmosféru šampionátu a sledovat LIVE jednotlivé zápasy na digitálních CLV poprvé i včetně dynamicky se měnícího obsahu.- VZKAZY FANOUŠKŮ našim hokejistům – třeba zde byl i ten váš- LIVE INFOGRAFIKA k právě vstřelenému gólu – cestující hned mohli začít slavit, stejně jako na stadionu- LIVE SKÓRE právě probíhajícího zápasu – cestující tak mohli i v metru prožívat real-time celý zápas od začátku až do konce- FINÁLNÍ ZHODNOCENÍ PODLE VÝSLEDKU KAŽDÉHO ZÁPASU včetně konečného skóre, a to ihned po jeho skončení To vše mohli cestující sledovat po celou dobu mistrovství na digitálních CLV v metru v rámci této live hokejové komunikace Pilsner Urquell. Na digitálních CLV se tak v rámci jedné venkovní kampaně propojilo LIVE zobrazení aktuálního skóre s LIVE infografikou k právě vstřelenému gólu a poprvé v ČR i s dynamickým nasazením vhodného spotu, který reagoval na konečný výsledek zápasu.

Strategie

Pražské metro denně přepraví až přes 1,1 milionu cestujících a potenciálních hokejových fanoušků. Poskytlo tak ideální prostor opakovaně oslovit statisíce těch, kteří zrovna během zápasů našich hokejistů nemohli fandit u televize nebo na stadionu.

Proto jsme vybrali právě metro a digitální CLV, které nám zde díky svému pokrytí, technologiím a flexibilitě umožnily komunikovat s fanoušky maximálně kreativně a interaktivně a vtáhnout i je díky tomu co nejvíce do atmosféry hokejového šampionátu a ještě více tak prohloubit vnímání naší značky jako partnera českého hokeje.

Celá příprava vznikla přímo na míru této kampani, která tak umožnila automaticky a v reálném čase promítat na digitálních CLV naprosto aktuální výsledky probíhajícího zápasu, LIVE reagovat na vstřelený góóóól českých hokejistů a ihned po zápase, podle finálního výsledku, dynamicky nasadit vhodný spot, který již obsahoval konečný stav i vtipné zhodnocení každého utkání.

A jaké slogany jsme dynamicky nasadili při hodnocení jednotlivých zápasů?
- Finsko jsme porazili 1:0, a tak S FINY JSME SE ZAPOTILI, ALE JE TO TAM
- Norsko jsme jasně porazili, protože NAŠE HVĚZDNÁ SESTAVA PROTI NORŮM ZAZÁŘILA
- Se Švýcarskem jsme ve skupině prohráli, protože ŠVÝCARSKÝ TÝM ŠLAPAL JAKO HODINKY
- DÁNOVÉ DØSTALI NANDÁNØ
- Proti Rakousku jsme předvedli PARÁDNÍ ČESKÝ KONCERT
- Po výhře 4:1 se NAD BRITÁNÍÍ STAHOVALA MRAČNA
- Po prohraném zápase s Kanadou JSME RADŠI OTOČILI LIST
- 1:0 nad USA? HELLO SEMIFINÁLE
- Po semifinálové výhře nad Švédskem nás vítal FINÁLSSON
- Pasta a basta! Po finálové výhře jsme mohli říct jen DĚKUJEME!

Tyto dynamicky nasazené spoty obsahující hodnocení zápasu a konečné skóre poté oslovovaly i ty fanoušky, kteří se ze stadionu po zápase vraceli metrem domů.

V metru tak mohli všichni společně oslavit každý krok při naší cestě za zlatem. Protože zlatu se zlatem to sluší.

Cíl

Využitím LIVE přenosu každého zápasu české hokejové reprezentace na digitálních CLV v metru, včetně vtipného finálního zhodnocení na míru každému soupeři, jsme chtěli vtáhnout do hry i cestující, kteří nemohou být zrovna na stadionu nebo u televize.

Jsme hokejový národ, jeden tým, a tak bylo naším cílem přenést neopakovatelnou hokejovou atmosféru šampionátu maximálně i mezi cestující v metru a touto kreativní, interaktivní a chytlavou formou budovat povědomí o tom, že Pilsner Urquell je HLAVNÍM PARTNEREM ČESKÉHO HOKEJE.

Realizace

Připravili jsme na míru kompletní HTML aplikaci včetně scénáře, podle kterého se automaticky nasazoval obsah na každém z 11 digitálních CLV, které jsme využili. Před přehráním každého spotu si aplikace kontrolovala zdroj dat-API, podle kterého nasazovala správný obsah:
- Když naši nehráli – aplikace si stáhla vzkazy fanoušků a umístila je do připravené šablony spotu a přehrála je
- Když začal zápas – aplikace každou minutu doplnila do spotu LIVE skóre
- Když naši dali gól – automaticky a real-time se zobrazila gólová animace
- Podle výsledku zápasu – aplikace dynamicky vybrala odpovídající vizuál, doplnila ho o výsledné skóre a ihned po zápase přehrála.
V kampani jsme tak poprvé propojili real-time a dynamické nasazení obsahu, a tím tak této kampani přidali úplně nové komunikační možnosti

Výsledek

Podle nástroje BigPlan, který umožňuje získat data o výkonu OOH kampaní, jsme naší komunikací na 11 digi CLV v metru oslovili 32 % osob ve věku 18–59 let žijících v Praze. Zároveň jsme vygenerovali 800 tisíc impresí u populace 18+ žijící v Praze a Středočeském kraji. Pilsner Urquell se tak i díky této komunikaci zařadil podle výzkumu Brandy na MS v hokeji 2024 mezi TOP 3 značky, které komunikovaly během šampionátu. Dokonce 91 % fanoušků si Pilsner Urquell spojuje se sponzorstvím mistrovství a 88 % uvedlo, že se Pilsner Urquell k MS v hokeji hodí.
Pilsner Urquell tak díky této live a dynamické venkovní kampani, kterou mj. MAM zařadil mezi nejlepší během šampionátu, vtáhl do hry statisíce fanoušků a chytlavou formou budoval povědomí o tom, že Pilsner Urquell je HLAVNÍ PARTNER ČESKÉHO HOKEJE.