Tato kampaň byla archivována.

Autor: Sunny Jim & friends s.r.o.

Zonky - Nepůjčujte si na Vánoce

Průřezové kategorie - Nejodvážnější počin

Ročník: 17

Zadavatel: Zonky

Země: CZ

Až 6 % Čechů si na vánoční dárky půjčuje. Značka Zonky by z toho mohla profitovat, ale rozhodla se jinak. Natočila a v předvánočním čase vysílala spot, který právě před neuváženými půjčkami na dárky varuje.

Cílili jsme na širokou veřejnost afinitní k půjčkách a to v TV, online a na sociálních médiích.

Cílem bylo posílit vnímání značky jako otevřeného poskytovatele půjček.

A tento odvážný přístup skvěle zarezonoval v médiích i na sociálních sítích. Na YouTube mělo video 48 000 zhlédnutí a 100 vesměs pozitivních komentářů. Na dalších sociálních sítích spot zhlédlo 22 tisíc lidí. Celkový dosah kampaně na sociálních médiích byl cca 65 tisíc uživatelů, přičemž z velké části byl organický.

V anketě zpravodajského portálu Seznam Zprávy jsme se dostali mezi nejlépe hodnocené reklamy roku 2021.

Microsite s tipy na odpovědné půjčování navštívilo 3370 návštěvníků (5x více než v předchozím roce) a průměrně tam strávili 4 minuty 14 sekund!

Kromě pochvalných komentářů dalo 5 uživatelů na svém profilu vědět, že se naší reklamou inspirovali a k Vánocům svým blízkým darovali obrázek.




Strategie

Cílem bylo posílit vnímání značky jako otevřeného poskytovatele půjček, který má zájem na tom, aby se lidé nedostali do dluhové pasti a který nechce generovat zisk z jejich případných problémů.

Zonky šlo odvážně v největší sezóně půjček proti trendu a vlastně přesvědčovalo potenciální klienty, aby si na dárky zbytečně nepůjčovali.




Cíl

V předešlých letech se sdělení Nepůjčujte si na Vánoce komunikovalo především v PR, online a na sociálních sítích. V roce 2021 se Zonky rozhodlo natočit TV spot. Chtěli tím oslovit širší veřejnost afinitní k půjčkám a to právě v předvánočním čase právě jako protiváhu běžné předvánoční komunikace půjčkových společností, které cítí příležitost přesvědčit spotřebitele k impulzivním půjčkám “v zájmu rodinné vánoční pohody”.

My jsme ukázali, že k tomu přece žádné vypůjčené peníze nejsou nutné.




Realizace

Zonky natočilo vánoční TV spot, který vyvolal příval emocí napříč širokou veřejností a médii.

Na microsite https://zonky.cz/vanoce/ bylo možné najít tipy na odpovědné půjčování.

Všechny další mediální aktivity ( PR, online reklama, sociální média Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) vyvolaly spontánní pozitivní ohlas mezi novináři, odbornou veřejností i běžnými lidmi.




Výsledek

Díky vysokému počtu organických zhlédnutí spotu, pozitivních reakcí diváků, délce stráveného času na microsite a pochval od odborné veřejnosti v tisku se zvýšilo povědomí o značce. Podpořili jsme brandovou strategii, ve které se dlouhodobě umisťujeme na předních místech Indexu zodpovědného úvěrování, který zpracovává Člověk v tísni (2. místo v letech 2017, 2018, 2019, 2020 a 2021).

Kromě toho jsme už třetí rok po sobě (2019, 2020, 2021) obhájili hodnocení “Nejdůvěryhodnější značka v oblasti dodavatelů nebankovních půjček”.