Tato kampaň byla archivována.

Autor: TRIAD Advertising

Gambrinus Cup – Opět pořádný důvod zamířit do hospody

Průřezové kategorie - Nejlepší komerční kampaň

Ročník: 17

Zadavatel: Gambrinus

Země: CZ

Češi přestávají
chodit do hospod. Aby Gambrinus snížil postcovidové propady v on trade prodeji
piva, potřeboval dát běžným chlapům i dámám pořádný důvod, proč s partou opět zamířit do hospody.

Tak se zrodil
Gambrinus Cup.
Největší
amatérský turnaj v šipkách o 250 000 Kč.

Ambasadorem
turnaje se stal nejúspěšnější český šipkař Karel Sedláček alias Evil
Kája. Spolu s moderátorem Petrem Svěceným svým svérázným humorem a
nadsázkou zasvěcovali diváky do světa amatérských šipek v online i offline
komunikaci Gambrinusu, a odbourávali tak v nich možné obavy z účasti
v turnaji.

Zájem o Gambrinus
Cup předčil veškerá očekávání. Zúčastnilo se ho 1481 amatérských týmů včetně
osobností z řad influencerů. V zapojených hospodách narostla
v hrací dny spotřeba piva o fantastických 41 %.

Po jediné
kampani si značku Gambrinus spojuje s hospodskými šipkami téměř každý
třetí Čech – a to je opravdu trefa do černého.

Strategie

ČEŠI NECHODÍ
DO HOSPOD
Spotřeba
čepovaného piva v posledních letech klesá. Mladší ročníky ve věku 25 až 40
let už s přáteli nenavštěvují hospody tak často, jako tomu bylo
v minulosti. Když už do hospody vyrazí, potřebují k tomu dobrou
záminku, a o to víc si žádají výborný zážitek.



JAK JE PŘILÁKAT?
Hledali jsme způsob,
jak hnout s tímto závažným problémem. Chtěli jsme v dlouhodobém
horizontu zvýšit frekvenci návštěv hospody a postupně navýšit prodeje piva
v on trade. Primární cílovkou byli muži ve věku 25 až 40, ale zaujmout
jsme chtěli všechny alespoň příležitostné pijáky piva.








Cíl

HEURÉKA!
Existuje sport,
který se těší velké oblibě napříč Evropou a na vzestupu je s 15 000
registrovanými profi hráči i v České republice. Navíc se s ním u nás doposud
významně nespojovala žádná značka, přičemž se dokonale hodí právě k pivu –
hospodské šipky!

ČEKALY NÁS 3
VÝZVY
1. Nadchnout pro
šipky naše hospody a bary
2. Co
nejefektivněji si komunikačně téma šipek přivlastnit
3. Jednoduchou
mechanikou přimět amatéry chodit hrát pravidelně šipky do svojí hospody

ZRODIL SE GAMBRINUS
CUP – N
ejvětší amatérský turnaj v šipkách s hlavní cenou 250 000 Kč

Abychom měli kde
hrát, nejdříve jsme s aktivitou oslovili naše outlety. Zájem projevilo 422
hospod, které vypsaly hrací večery pro základní část turnaje.

LEGENDA NA
POMOC
Ambasadorem projektu
se stal český šipkařský fenomén Karel Sedláček, který zval širokou veřejnost
k účasti v turnaji ve 360stupňové komunikační kampani.

A MOHLO SE HRÁT!
V základní části
turnaje se týmy po 4 hráčích přihlásily přes microsite www.gambrinuscup.cz na
konkrétní večery do vybrané hospody, kde odehrály 4 kola – tzn. jedno kolo
každých 14 dní.

400 nejlepších týmů
se následně utkalo v semifinále a na nejlepší 103 týmy čekalo velké finále
ve Fóru Karlín.

Turnaj probíhal
pravidelně od začátku podzimu až do jara
(přerušen byl jen vynucenou zimní covid
pauzou) a samozřejmě u něj nechybělo čepované pivo.

Realizace

Gambrinus Cup
jsme představili v TVC s Michalem Isteníkem, v outdooru i
rádiu.

ONLINE
Soustředili jsme
se na odbourávání možných bariér spotřebitelů a na akvizici.

Ve 2,5 minuty
dlouhém online videu nám Sedláček spolu s Petrem Svěceným ukázali, že
Gambrinus Cup rozhodně není místem pro profíky a hrotiče, ale pro normální
lidi. Spot běžel na Youtube, Facebooku a na Seznamu.

V sériích
krátkých video a statických linkadů jsme fanoušky svolávali k registraci
a připomínali jim, že čas zabojovat o 250 000 Kč se krátí.

INFLUENCEŘI
Příkladem šli Kohák, Petr Švancara a Petr Svěcený, kteří se do turnaje přihlásili a
pravidelně sdíleli obsah z tréninků.

SVOLÁVÁNÍ DO
HOSPODY
Do turnaje zvaly
i geolokalizované bannery, které zobrazovaly nejbližší hospodu, kam se dá
přihlásit na Gambrinus Cup právě teď.

Výsledek

Do turnaje se
přihlásilo neuvěřitelných 1481 týmů. To je téměř 6000 hráčů, kteří se odhodlali
navštěvovat svoji hospodu pravidelně!

Na velkolepém
finále se sešlo 103 týmů a postarali se o nezapomenutelnou
atmosféru.

Prodeje piva
narostly v hrací dny ve více než 300 zapojených hospodách, a to o fantastických
41 %!

Do černého jsme se
trefili i v digitálu. Každý čtvrtý dotazovaný si vybavil komunikaci Gambrinus
Cupu na sociálních sítích. Ad recall v porovnání s kontrolní
skupinou vzrostl o skvělých 10,3 p.b.
(benchmark 5,9; zdroj: Facebook brand
lift).

2,5minutový spot
dosledoval na Youtube až do konce každý desátý člověk.

Značku Gambrinus
si se šipkami spojuje 29,1 % dotazovaných oproti původním 11,3 %.

Gambrinusu se jedinou kampaní povedlo přivlastnit si téma hospodských šipek.