Autor: Triad Advertising
Pilsner Urquell – Všichni jsme nároďák
Kategorie media & insight - Nejlepší využití engagementu
Ročník: 14
Zadavatel: Pilsner Urquell
Země: CZ
Během mistrovství světa každoročně hokejem žije celá země. Pilsner Urquell, jako dlouholetý partner české hokejové reprezentace, vytváří během šampionátů pomyslný most mezi fanoušky u obrazovek a hokejisty na ledě.
Letos jsme se rozhodli partnerství ještě prohloubit a ve spolupráci s hlavním trenérem reprezentace udělat z fanoušků skutečnou součást týmu a nahlas tak vyslovit myšlenku, že my všichni jsme nároďák!
Všechny fanoušky na sociálních sítích jsme vyzvali, ať se do týmu přidají a obléknou virtuální reprezentační dres v rozšířené realitě přes AR filtr přímo v kameře na Facebooku. Brandovaný facebookový AR filtr jsme navíc použili na českém trhu jako první a i díky tomu se nám povedlo výrazně zaujmout.
Fanoušci prostřednictvím tohoto brandovaného AR filtru během celého mistrovství vygenerovali přes 70 tísíc fotek a videí v reprezentačním dresu, aby tak svým přátelům na sociálních sítích ukázali, jak mistrovství prožívají. Díky zapojení filtru se nám navíc podařilo aktivizovat i ty fanoušky, kteří běžně obsah neprodukují, a i díky tomu jsme organicky dosáhli dalších téměř 2,7 milionů impresí.
Strategie
1) Mistrovství světa je jedno z mediálně nejdražších a nejvytíženějších období v roce, naším cílem proto bylo zaujmout netradičním způsobem a vystoupit z řady stejných "fandících" reklam.
2) Vyvolat v lidech pocit, že díky Pilsner Urquell jsou součástí národního týmu a mohou to také zábavnou formou dát vědět ostatním.
Chtěli jsme proto vytvořit takovou aktivaci, do které se lidé budou chtít zapojit proto, že sami chtějí a že jim to přináší radost. Nikoliv proto, aby něco dostali nebo vyhráli.
Zároveň jsme hledali tak jednoduchou mechaniku, aby bariéry v používání byly co nejmenší. Což se nám povedlo.
Cíl
Realizace
Facebookový AR filtr umí rozeznávat pouze obličeje, na které se dají doklíčovávat nejrůznější efekty. My jsme ale potřebovali na tělo uživatele naklíčovat dres.
Museli jsme proto rozhraní programátorsky obejít a pomocí obličeje uměle dopočítat polohu ramen. V tomto použití jsme se stali unikátními i ve světě. Dále jsme vymodelovali helmu a pro správné fandění také 3 varianty pomalování obličeje – malá vlajka, vlajka přes půl obličeje a přes celý. Filtr dokonce reagoval na výrazy v tváři – ve chvíli, kdy fanoušek zakřičel "gól", filtr automaticky spustil na pozadí konfety. V případě smutku šly fanouškům z očí animované slzy.
Podle výsledků zápasů jsme nakonec filtry v reálném čase upravovali, takže například po výhře nad Itálií lítaly fanouškům při výkřiku gól kousky pizzy do pusy.