Autor: Helena Slavikova Print Marketing Manager for Czech Republic & Slovakia HP Inc. Czech Republic
HP - Sprocket vzpomínky
Kategorie media & insight - Nejlepší využití engagementu
Ročník: 13
Zadavatel: HP Sprocket
Země: CZ
Společnost HP loni představila skvělou technickou novinku pro mladé – přenosnou kapesní tiskárnu HP Sprocket. Jako hlavní nástroj pro zasažení cílové skupiny využila stále rostoucí sílu českých influencerů, jejichž úkolem bylo ukázat současným mileniálům, že vedle telefonu nebo tabletu je Sprocket nový typ přenosného zařízení, bez kterého se žádný akční člověk neobejde.
Řešením bylo vybrat vhodné influencery, kteří ukáží všechny benefity produktu a nadchnou produktem cílovou skupinu. Kampaň byla doplněna o dvouměsíční soutěž na Instagramu a zaktivovala neuvěřitelných 10.000 uživatelů.
Strategie
Mladí lidé v dnešní době již téměř nemají potřebu si své fotografie tisknout. Fotky nechávají uloženy ve svých telefonech či v cloudech, čímž se snižuje potřeba vzpomínky tisknout. Společně se značkou HP jsme se to rozhodli změnit a připomenout mladým lidem, že v životě zažívají spoustu skvělých zážitků, které stojí za to si vytisknout a také se o ně podělit s ostatními.
Cíl
Záměrem bylo originálně a přirozenou formou seznámit cílovou skupinu mladých lidí ve věku 17-25 let s novou kapesní tiskárnou HP. Z výzkumů totiž vyplývá, že 84 % mileniálů nedůvěřují tradičním médiím (výzkum The McCarthy Group). Proto strategie vzhledem k cílové skupině byla postavena na influencerech.
Kampaň komunikovala 3 témata:
1. Cestování – první seznámení s tiskárnou Sprocket. Poslali jsme influencery do vysněných koutů světa, aby fotili ty nejzajímavější místa a tiskli své zážitky na HP Sprocket.
2. Vánoce – inspirovat uživatele k nákupu a ukázat, že HP Sprocket je skvělý dárek pod stromeček. Spustili jsme několik Do It Yourself videí, abychom ukázali nápady na dárky, které se dájí vyrobit pomocí fotografií vytištěných na tiskárničce HP Sprocket.
3. Den svatého Valentýna – představit speciální edici HP Sprocket v působivé červené barvě. Tiskárna se objevila na každém postu, videu či Insta stories dvou vybraných influencerek, které dávaly tipy na dekorace, dárečky, outfity a obecně rady, které se vztahovaly právě k tomuto svátku. S červeným Sprocketem influencerky ukazovaly, jak je snadné uchovat si krásné vzpomínky zažité s těmi nejmilejšími.
Realizace
Abychom byli relevantní vůči cílové skupině, rozhodli jsme se navázat spolupráci s šesti influencery. Celou kampaň jsme naplánovali do tří vln, abychom zůstali v povědomí co nejdelší dobu. Tím se nám podařilo nenásilně a hlavně postupně představit novou kapesní tiskárnu a podrobně ukázat její široké využití. Díky zvoleným influencerům se o Sprocketu dovědělo téměř milion uživatelů. Během soutěže o Sprocket se na Instagramu podařilo nasbírat více jak 10 000 fotografií od potencionálních zákazníků.
Výsledek
Kampaň předčila očekávání prodejních cílů klienta. V období kampaně (říjen 2017 – únor 2018) se prodalo několik tisíc kusů tiskárny Sprocket, což znamenalo splnění prodejních cílů pro stanovené období o 300 % a předčilo velmi příjemně očekávání klienta.
Celkem:Bylo vypublikováno 12 Youtube videí, 12 Facebookových postů, 25 Instagrom postů od 6 různých influencerů.
Zasaženo bylo přes 1 000 000 potenciálních zákazníků
Zhlédnutí 943 171
Počet liků 328 275
Přes 10 tisíc nahraných fotografií s hashtagem #sprocketvzpominky a 5 výherců Sprocketu.